Nul euro online omzet NPO uit Olympische Spelen
Alle medianetwerken maken zich op voor een sportzomer waarin de reclame-euro’s rijkelijk rollen. Behalve de NPO. Daar leveren de online activiteiten nul euro op.
Alle medianetwerken maken zich op voor een sportzomer waarin de reclame-euro’s rijkelijk rollen. Behalve de NPO. Daar leveren de online activiteiten nul euro op.
Retailmedia heeft de potentie om het massamedium van morgen te worden. Maar dan is het wel zaak om het nu goed te organiseren en fouten te voorkomen die in het huidige landschap zijn ontstaan. bvA, het netwerk van merkleiders, wil daarom een gemeenschappelijk open en transparant systeem tot stand brengen, waarin de consument centraal staat en de belangen van merken het uitgangspunt zijn. Een systeem dat is gebaseerd op uniforme standaarden.
TikTok brengt nieuwe AI-middelen uit voor adverteerders en mediamakers waarmee ze klonen in campagnes laten figureren.
In 2023 gaven adverteerders in Europa 97 miljard euro uit aan online reclame, 11 procent meer dan in 2022. In Nederland lag die groei lager (+4,6%) en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk minder online budget uitgaven.
Techreus Oracle houdt zich niet meer bezig met internetreclame als verdienmodel. Strengere privacyregels doen de omzet verdampen.
Een op de drie uitgevers is, volgens een internationaal onderzoek, voorbereid op een cookieloze toekomst. Velen hebben geen log-in- of firstpartydatastrategie.
Gebruikers van advertentieplatform Media Futures Market kunnen vanaf vandaag aan een chatbot vragen om een mediaplan op maat te schrijven. Of een variant. Of nog een.
Talpa Network doet komende weken een proef met QR-codes in tv-commercials waarvan de conversie bij winkels en webwinkels direct meetbaar is.
LinkedIn is gestopt met gerichte advertenties op basis van persoonlijke gevoelige gegevens van gebruikers op haar platform. Dit is een reactie op een klacht die European Digital Rights (EDRi), Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF), Global Witness en Bits of Freedom in februari 2024 onder de Digital Services Act (DSA) indienden bij de Europese Commissie. Volgens deze organisaties was dit soort targeting namelijk in strijd met een nieuw verbod van de DSA.
Ajax gaat samenwerken met cryptoplatfom Coinmerce om beleggen in crypte meer bekendheid te geven. Het contract geldt tot en met 2027.
Een webwinkel voor de consumentenmarkt had Geisha Fasion 3,5 jaar geleden nog niet. Sinds de lancering toen leiden de eerste ervaring ertoe dat Google eruit is gezet. Te duur als reclamevehikel. Social advertising is dominant.
Instagram van Meta test een functie genaamd Ad Break, waarbij advertenties niet kunnen worden overgeslagen. De verplichte advertenties hebben een aftelprocedure die 3 tot 5 seconden duurt.
PayPal wil een belangrijke speler worden in de advertentiemarkt. Sinds januari biedt het bedrijf ‘Advanced Offers’ op veilingsite eBay. Met behulp van AI en de aankoopdata van PayPal kunnen webwinkels gerichte aanbiedingen laten zien. Het bedrijf kampt met tegenvallende resultaten, en zoekt naar alternatieve inkomsten.
Volt lijkt in Nederland in deze weken de grootste adverteerder om interesse op te wekken voor de verkiezingen van het Europees Parlement.
Bol heeft nog geen plannen om zijn retail media activiteiten uit te breiden naar de winkels van moeder Ahold, waaronder Albert Heijn. “We zien zeker relevante kansen, maar voorlopig beperken we ons tot de site van bol zelf,” zegt Joshua Thiel, hoofd Retail Media, in de videocollectie Retail Media.