Adform lid van ambitieus ‘groen’ initiatief Verenigde Naties
Adform kondigt vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij het Science Based Targets-initiatief (SBTi) van de Verenigde Naties.
Adform kondigt vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij het Science Based Targets-initiatief (SBTi) van de Verenigde Naties.
Temu verbaasde de Amerikaanse televisiekijker met maar liefst drie commercials tijdens de Super Bowl. Voor velen onbekend, maar tijdens het event prominent aanwezig.
Disney zet AI in om contextuele reclame te verkopen. Consumenten die een Walt Disney-dienst als Disney+ of Hulu gebruiken, krijgen advertenties te zien op basis van stemmingen van bepaalde scènes.
Google weet maar niet de regie te krijgen over het uitfaseren van cookies als reclamevehikel in Chrome. IAB UK en de Engelse toezichthouder CMA willen eerst nog antwoorden en forse ingrepen.
Digitaal reclamebedrijf Criteo zag de omzet uit online retailmedia afgelopen jaar met 29 procent stijgen tot boven de tweehonderd miljoen dollar.
Google gaat advertenties van loodgietersbedrijven weren op zijn platform. Dat heeft het bedrijf laten weten aan de Consumentenbond. De Consumentenbond had aangedrongen op stappen na aanhoudende klachten over malafide loodgieters.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat dit jaar vaker controleren of websites op de juiste manier toestemming vragen voor trackingcookies of andere volgsoftware.
Voor het eerst ging er bij buitenreclame meer budget naar digitale borden dan naar reguliere, offline outdoorkanalen. De digitale uitgaven verdubbelden in vier jaar tot 151 miljoen euro.
Het exploiteren van reclameruimte in zijn winkels is een nieuwe groeimotor van Amazon. Clouddiensten onder AWS zien de omzetgroei in een jaar tijd halveren tot slechts dertien procent.
Waarom hyperlokaal adverteren populair is? Flexibiliteit en ook met een kleiner budget gericht advertenties tonen op specifieke locaties.
Uitgevers zetten hun autoriteit en bereik op sociale media steeds vaker in voor campagnes voor andere merken: zo kun je daar als merk gebruik van maken.
Google Cloud is het snelst groeiende onderdeel van het techconcern. De tak waar ook de AI-ontwikkelingen onder vallen groeide twee sneller dan de rest van het bedrijf.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat samen met de Noorse en Duitse toezichthouder een Europese procedure starten over privacy en gepersonaliseerde advertenties. De toezichthouders willen samen met alle EU-collega’s een duidelijk oordeel gaan geven over de manier waarop online platforms toestemming van gebruikers krijgen voor het laten zien van gepersonaliseerde advertenties.
Marketeers hoeven niet eens meer teksten te schrijven voor hun Ads-campagnes bij zoekmachine Google. Het techbedrijf komt al chattend met de marketeer tot een waaier eigen suggesties.
Met het verdwijnen van de cookie verdwijnt ook het gemak waarmee een-op-een-communicatie te realiseren was. One-to-many wordt daardoor weer interessanter.