More stories

Biernet.nl gaat gebruikers met adblockers weren

Biernet.nl gaat gebruikers met een adblocker weren van de site. Het geld uit advertenties is voor de site de belangrijkste inkomstenbron.

Marketing

ACM geeft ‘kwaliteitsstempel’ aan Zanox en Tradetracker

Zanox en Tradetracker hebben hun beleid en processen afgelopen jaar geoptimaliseerd om spam tegen te gaan. Uitgevers en adverteerders worden beter geïnformeerd over de wettelijke regels. Niet naleving daarvan leidt tot uitsluiting van het netwerk. Toezichthouder ACM ziet Zanox en Tradetracker als goede voorbeelden.

Dialogue Marketing

Persgroep Nederland scherpt mobiele propositie aan

Met zes nieuwe rich media formats heeft de Persgroep zijn mobiele propositie onlangs aanzienlijk uitgebreid. Toch werkt Jeroen Swiers, directeur Digital Salesdevelopment van de uitgever, hard aan verdere vernieuwing. “Mobiel adverteren sluit nog onvoldoende aan op de behoeftes van de consument.”

Online advertising

Adblockers helpen design en UX om zeep

Adblockers beperken zich niet uitsluitend tot het weglaten van advertenties. Het bijeffect: een design of UX gaat ‘kapot’.

Web-design

Meeste reclamegeld vanaf 2018 naar mobiel

Adverteerders geven vanaf 2018 wereldwijd meer uit aan reclame op mobiele dragers dan welk ander digitaal kanaal ook, voorspelt ZenithOptimedia.

Online advertising

22 miljoen dollar groeigeld voor Adform

Reclameplatform Adform krijgt een lening van 21,5 miljoen dollar om zijn internationale groei te financieren.

Programmatic

Advertenties? Consument heeft liever print

Met de mobiele telefoon kun je tegenwoordig bijna alles gewoon on-the-go doen. Lekker makkelijk en het ding is altijd in de buurt. Je zou daarom verwachten dat de mobiel ook favoriet is voor de communicatie met merken. Maar nee, de consument heeft liever print.

Publishing

Geen advertenties meer in browser Firefox (update)

Mozilla stopt met advertenties in Firefox. Die konden worden weergegeven in vensters op het openingsscherm. Het experiment is kennelijk geëindigd wegens geringe belangstelling.

Marketing

Miljoeneninvestering voor Relay42

Investeringsmaatschappij Holland Venture en een voormalig topmanager van Booking.com investeren enkele miljoenen euro’s in marketingtechnologiebedrijf Relay42.

Online advertising

Snapchat vindt baas voor Europees hoofdkantoor

Snapchat koopt Claire Valoti weg bij Facebook in Londen en stelt haar aan als baas van het Engelse kantoor, dat fungeert als uitvalsbasis voor de eerste activiteiten op de Europese markt.

Online advertising

Detailhandel Nederland verklaart oorlog aan nepwaardebonnen

Detailhandel Nederland wil consumenten en de detailhandel gaan voorlichten over nepwaardebonnen die zogenaamd namens bekende ketens via e-mail worden aangeboden. De organisatie spreekt over een ware ‘plaag’.

IAB: Online fraude tiert welig

Online fraude kost de Amerikaanse marketing- en media industrie 8,2 miljard dollar per jaar, volgens nieuwe cijfers van branchevereniging IAB.

Marketing

Vijf miljoen groeigeld voor Platform161

Technologiebedrijf Platform161 uit Amsterdam haalt vijf miljoen euro op in een nieuwe financieringsronde. Daarmee wil het zijn reclametechnologie verbeteren en de markt uitbreiden naar buiten Centraal-Europa.

Programmatic

Google test advertenties voor installeren apps

Google test via zijn dochter AdMob twee nieuwe advertentieformaten die consumenten moet aanmoedigen om apps te installeren. Met behulp van Trial Run Ads kunnen consumenten bijvoorbeeld een app een minuut lang uitproberen.

Marketing

Adverteren op het Internet of Things: werkt dat?

De wereld beweegt zich steeds meer richting een ruimte vol met het ‘Internet of Things’ (IoT). De laatste tijd wordt er veel gesproken over een ‘connected’ toekomst, maar merken moeten naar mijn mening nog steeds waken voordat ze adverteren op het zogenaamde IoT.

Online advertising