More stories

Attributie in AdWords, nu makkelijker dan ooit

Google heeft nu al een tijdje attributiedata in AdWords ingebouwd. Met deze functies krijg je inzicht in de verschillende touchpoints van conversies. Hierdoor krijg je betere inzichten in de waarde van keywords, klikken en touchpoints. Door op deze betere waarde te sturen, maximaliseer je het rendement van elke klik en verhoog je daardoor de ROI op je marketinginvestering.

Attributie

Best practices voor het effectief inzetten van Expanded Text Ads

Om adverteerders te helpen hun AdWords campagnes in te richten voor de mobiele omgeving heeft Google Expanded Tekst Ads in het leven geroepen. Een tekstadvertentie die bijna 50 procent meer tekenruimte bevat dan de reguliere tekstadvertenties en die geschikt is voor ieder type apparaat. Sinds 26 juli zijn ze voor iedereen uitgerold.

Online advertising

Het programmatic display landschap uitgelegd

In het verleden was de markt van online display advertising nog simpel en overzichtelijk: als je een banner op een andere website wilde laten zien belde je de eigenaar van die website op, e-mailde je wat code heen en weer en maakte je prijsafspraken. En voilà; the deal was done. Maar met de opkomst van technologie is het display advertising landschap vele malen complexer maar gelukkig ook interessanter geworden. Een overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 1.

Programmatic

Semilo verzorgt advertentie-exploitatie 9292

Semilo wordt verantwoordelijk voor de exploitatie van advertenties op de website van 9292 Reisinformatiegroep. Elke dag voorziet 9292 reizigers van zo’n 400.000 reisadviezen.

Online advertising

Google blijft waarschuwen voor advertentiekapers

Programma’s die stiekem advertenties ‘injecteren’ in webpagina’s vormen nog altijd een plaag die alleen al via de browser Chrome zeker 50 miljoen webgebruikers treft. Dat zegt Google, die wederom waarschuwt voor malicieuze pay-per-install (PPI) netwerken.

Online advertising

AdBlock Plus heeft advertenties Facebook alweer geblokkeerd

Het Duitse AdBlock Plus is er in geslaagd om advertenties van Facebook toch geblokkeerd te krijgen. Het sociale netwerk meldde dinsdag trots dat het een manier had gevonden om adblockers te omzeilen, simpelweg door advertenties als reguliere content te vermommen. Die truc blijkt niet te werken.

Online advertising

Facebooks App Event Optimization: wat kun je met deze targeting?

Facebook heeft een nieuwe service geïntroduceerd: App Event Optimization. Daarmee hoopt het adverteerders betere mogelijkheden te geven voor de targeting van app-reclames.

Online advertising

Winstsprong voor Criteo

Het beursgenoteerde Criteo zag zijn omzet afgelopen kwartaal met 36 procent toenemen naar 407 miljoen dollar. De nettowinst schoot 240 procent omhoog naar 13 miljoen dollar.

Online advertising

Groeigeld voor The Next Ad

Newion Investments stopt 1,5 miljoen euro in het Amsterdamse The Next Ad, een advertentieplatform voor Facebook en Instagram.

Online advertising

Online bannertool Bannerwise bundelt krachten met Adcombi

Online bannertool Bannerwise heeft een nieuw partnerschap aangekondigd, dit keer met Adcombi. Dat laatste bedrijf biedt grote adverteerders de mogelijkheid om zelf displaycampagnes uit te rollen en te analyseren. Daar komt het creatieve deel nu bij.

Online advertising

Nederlandse nieuwsmedia slachtoffer van pillendraaiers

De namen van het AD, RTL, NOS en De Telegraaf worden misbruikt voor gefingeerde nieuwsberichten over gezondheidspillen op Facebook en Instagram. Dat meldt de NOS, die al diverse keren pagina’s heeft laten verwijderen.

Online advertising

‘Consument kan worden overgehaald om adblockers te verwijderen’

Consumenten kunnen worden overgehaald om adblockers te verwijderen. Dat stelt het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau (IAB) in een nieuwe studie.

Online advertising

Media moeten impuls geven aan Facebook Live, Snapchat zet volgende stap

Techbedrijven en marketeers maken zich op voor de strijd om de kijker van live video. YouTube, Periscope (Twitter), Facebook en Snapchat doen dat allemaal op hun eigen manier, maar die laatste twee kruipen wel dichter naar elkaar toe. Facebook voerde onlangs belangrijke veranderingen door in Live – de videostreaming service – die dat onderschrijven. Live krijgt daarnaast de komende tijd een flinke impuls, Snapchat zelf zet juist de volgende stap en kondigt extra mogelijkheden aan voor adverteerders.

Contentmarketing

Affiliatemarketing TravelBird naar TradeTracker

TravelBird brengt zijn affiliatemarketingactiviteiten exclusief onder bij TradeTracker.

Travel

Het beste resultaat uit je display campagne: van opbouw tot optimalisatie

Zoals bij elk campagnetype is de inrichting van de Google display campagne cruciaal voor de prestaties. Het displaynetwerk van Google is groot en kent meerdere targetingmethodes en advertentie-indelingen. Wat levert het meeste resultaat op? Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is door het te testen.

Online advertising