More stories

Tradedoubler stapt uit brancheorganisatie PAN

Tradedoubler verlaat branchevereniging PAN omdat men niet langer voldoet aan het affiliateprofiel. Het bedrijf is een van de oprichters van de vereniging.

Marketing

IAB Nederland: Rich media verliest terrein aan video

Video-advertenties zorgen met 35 procent groei voor een steeds groter aandeel binnen de display advertentiemarkt, terwijl de omzet op rich media-formaten een forse daling laat zien van 16 procent. Dat is een van de uitkomsten in de kwartaalupdate van Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

Marketing

Rewind: De angst voor de adblocker

Adblockers waren in 2015 de ‘talk of the town’. Het gebruik ervan explodeerde in de tweede helft van het jaar. Inmiddels heeft 20 procent van de Nederlanders een adblocker. En dat aandeel zal de komende tijd alleen maar toenemen. Waarom? De Nederlandse consument ergert zich aan online advertenties. En daar moet wat aan veranderen.

Marketing

Zalando koopt online reclamespecialist

Deutsche Post kocht en verkoopt het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de specialist in reclametechnologie Nugg.ad over.

Online advertising

Asus gaat AdBlock Plus meeleveren op smartphones

Hardwarefabrikant Asus gaat adblocker AdBlock Plus van het Duitse Eyeo integreren in al zijn mobiele apparaten. De adblocker in de meegeleverde browser op Asus smartphones zal zelfs standaard ingeschakeld zijn. Die browser is ook los verkrijgbaar voor Android smartphones.

Marketing

Nieuwe CEO voor Criteo

De operationeel eindverantwoordelijke, Eric Eichmann, wordt de nieuwe CEO van reclametechnologiebedrijf Criteo. Oprichter Jean-Baptiste Rudelle wordt voorzitter van de Raad van Bestuur.

Online advertising

IAB: ‘Nieuwe privacywet maakt online branche kreupel’

IAB Europe maakt zich grote zorgen over de nieuwe geharmoniseerde privacywetten die in 2018 van kracht worden in Europa. Ook Apple, Google, Microsoft en Nederland ICT zien economische hindernissen ontstaan.

Online advertising

Social Embassy lanceert label rondom Snapchat

Socialspecialist Social Embassy lanceert een nieuw label om met kundige mensen met campagnes te kunnen inhaken op de snelle opkomst van Snapchat.

Online advertising

7 procent van Nederlanders heeft adblocker op smartphone

Adblockers worden door ongeveer een kwart van de Nederlanders gebruikt op een of meerdere apparaten. Het gebruik op mobiele apparaten is echter nog beperkt: zeven procent van de Nederlanders geeft aan een ad blocker geïnstalleerd. Dat zegt marktonderzoeker GfK.

Online advertising

10 miljoen groeigeld voor moederbedrijf Imbull

Het bedrijf dat in juli Imbull kocht (Kortingscode, Actiecode.nl), Cuponation, heeft tien miljoen euro groeigeld opgehaald. Naast oprichter Rocket Internet doet nog een vrij brede groep investeerders mee.

Online advertising

AdBlock Plus lanceert adblocker voor Edge browser

AdBlock Plus werkt aan een adblocker voor Microsoft Edge, de browser in Windows 10. Eerder was de gratis extensie al verkrijgbaar voor Chrome, Firefox, Internet Explorer en Safari.

Marketing

BitTorrent serveert 200 miljoen advertenties per dag

BitTorrent, het bedrijf achter de bekende software uTorrent, serveert meer dan 200 miljoen advertenties per dag. Dat schrijft TorrentFreak.

Marketing

Onderzoek: Nederland & retargeting in 2015

Op zoek naar een cadeau voor je vriendin? Open een webpagina als NU.nl op jullie laptop en zie daar: de schoenen waar ze laatst naar heeft gezocht! Of je ziet ineens een aanbieding voor dat hippe hotel dat je laatst hebt bekeken. Voor marketeers lijkt deze retargeting het ei van Columbus, maar de Nederlander ervaart dit toch heel anders…

Online advertising

Twitter toont voortaan advertenties aan niet-gebruikers

Twitter gaat voortaan ook advertenties tonen aan niet-gebruikers. Daarmee hoopt het microblog het bereik uit te breiden naar 500 miljoen bezoekers.

Online advertising

Zes procent Europese online marketingbudgetten naar video

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2015 voor meer dan een miljard euro uit aan online videoreclame. Nieuwe cijfers van IAB Europa laten zien dat de digitale mediabestedingen in die periode met minder dan tien procent stegen.

Online advertising