More stories

Facebook met internationaal lookalike targeting

Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.

Facebook

Meeste reclamegeld Nederland in 2017 naar Digitaal

Digitale kanalen vangen van alle reclamevormen in Nederland het meest geld. In 2016 is dat 49,8 procent, 2017 wordt het definitieve kanteljaar. Dat vertellen de nieuwe voorspellingen van mediabureau Carat.

Online advertising

Improve Digital lanceert vernieuwd platform

Technologiebedrijf Improve Digital heeft zijn reclameplatform voor uitgevers vanaf de grond opnieuw opgebouwd. “We integreren adserving en de SSP tot een geheel, als eerste in de wereld”, aldus directeur Joëlle Frijters.

Premium

Hoe groot is video-advertising in Nederland? (Infographic animatie)

Het is het verdienmodel van bijna alle grote online platformen: advertenties. Video-advertenties is een steeds groter en populairder segment hierin. Hoe groot is video advertising in Nederland?

Online advertising

Kortingscode.nl opent winkel in Amsterdam

Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.

Retail

Expanded Text Ads blijven: zijn je advertenties future proof?

Expanded Text Ads, oftewel ETA’s, zijn voor vrijwel niemand meer onbekend. De langere en grotere tekstadvertenties van Google. De verwachting van Google was duidelijk: een uplift van 20% in klikfrequentie (CTR). Hier zijn de meningen over verdeeld. Vanaf 26 oktober 2016 is het niet meer mogelijk om de oude, kortere advertenties te uploaden. Eén ding is in ieder geval duidelijk: ETA’s blijven. Ben jij hier blij mee? Of misschien nog wel belangrijker. Ben je hier klaar voor?

Online advertising

Ligatus koopt LiquidM voor native programmatic

Internetreclamebedrijf Ligatus neemt honderd procent van de aandelen LiquidM over. De dochter van Gruner + Jahr verwerft daarmee een mobiele DSP.

Mag de concurrent mijn merk als AdWord gebruiken?

Een bedrijf investeert jarenlang in het bouwen van zijn merk en een ander bedrijf gebruikt dat merk om onlinebezoekers via de zoekmachines te trekken voor zijn concurrerende producten. Of het commercieel verstandig is om op deze manier met de concurrent om te gaan leest u in een ander Emerce-artikel. Maar mág het, juridisch gezien?

Legal

Facebook test headerbidding

Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.

Facebook
Premium

Programmatic advertising negeert creatie stelselmatig

Bedrijven geven dit jaar een paar honderd miljoen euro uit aan het verzenden van online reclame op basis van persoonsprofielen. Probleem: de reclameboodschap is nog veel te generiek. Het creatieve deel van programmatic wordt stelselmatig genegeerd, want niet op maat.

Duitsland

Adwords rapportages: stop met de focus op resultaat!

Of je nou consultant, online marketeer of accountmanager bent, wanneer je verantwoordelijk bent voor een AdWords account zul je vroeg of laat een keer moeten rapporteren wat de resultaten zijn van jouw campagnes. AdWords is immers een performance kanaal, en die performance moet gemeten, beoordeeld en vertaald worden naar nieuwe actiepunten! Ik ga je niet vertellen of je beter een taart- of staafgrafiek moet gebruiken in je rapportages, maar je 4 tips geven hoe jouw rapportage van echte toegevoegde waarde wordt.

Online advertising

Adtechbedrijf Media.net in Chinese handen

Adtechbedrijf Media.net komt in Chinese handen. Het bedrijf van Divyank Turakhia krijgt 900 miljoen dollar van een groep investeerders.

Online advertising

Google gaat mobiele sites met hinderlijke banners bestraffen

Google gaat volgend jaar sites straffen die onderbrekende interstitials gebruiken, oftewel advertenties die een groot deel van het scherm opeisen. Dat heeft Google zojuist bekend gemaakt. Webpagina’s met dergelijke advertenties krijgen een lagere positie in de zoekresultaten.

Online advertising

Tweakers: ‘Profijt van selectief reclamebeleid’

Techsite Tweakers.net hanteert een selectief reclamebeleid. Veel bannerruimte blijft bewust onverkocht, de technische eisen aan advertenties zijn strenger dan het IAB-beleid en de afhankelijkheid van reclame-inkomsten loopt steeds meer terug.

Online advertising

Pinterest rolt videoadvertenties uit

Ook Pinterest is begonnen met de verkoop van videoadvertenties. Het moet de belangrijkste bron van inkomsten worden naast Promoted Pins.

Online advertising