Nieuwe call-to-actions bij Instagram
Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.
Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.
De Belgische kabelaar Telenet wil op basis van gebruikersprofielen kijkers binnenkort gerichte reclame voorzetten. De praktijk die al enige tijd geldt voor Facebook of Google moet naar de reguliere buis worden vertaald.
Zalando start een platform waar merken socialinfluencers kunnen vinden om voor hen reclame te bedrijven richting hun fans.
Google, branche-organisatie IAB, Network Advertising Initiative (NAI) en nog enkele adverteerdersclubs hebben op de vakbeurs Dmexco in Keulen vandaag de Coalition for Better Ads aangekondigd. Het streven is om minder irritante internetreclame te ontwikkelen.
Sanoma implementeert een nieuwe techniek waardoor het minder internetreclames gaat tonen. De reclames die wel worden getoond, zijn beter zichtbaar en geven betere resultaten.
Desktop adverteren heeft qua bestedingen zijn piek bereikt en zal komende twee jaar harder dalen dan de afname van reclamebudget voor kranten en tijdschriften. Dat stelt internationale mediabureau ZenithOptimedia in zijn meest recente marktverwachting.
AdBlock Plus, de omstreden adblocker met 100 miljoen actieve gebruikers, heeft zijn eigen adtechplatform gelanceerd. Daar kunnen adverteerders ‘acceptabele advertenties’ inkopen.
The Bikevertising Company voorziet bedrijven van ‘bewegende marketing’. Dat doet het bedrijf met de slimme Student-Bike, waarop nu zo’n 200 studenten rondrijden sinds de lancering in Amsterdam.
Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit Google Images door te klikken naar webwinkels die kleding op foto’s verkopen.
‘Behavioral targeting’ heeft op een veel dieper psychologisch niveau invloed dan tot nu toe werd aangenomen. Dat blijkt uit een studie van drie wetenschappers, verbonden aan de Ohio State University.
Televisie levert niet meer het massapubliek dat adverteerders willen omdat het jonge publiek afhaakt en online kijkt. Zenders en adverteerders moeten het bereiksgat aanvullen met programmatic maar doen dat slechts mondjesmaat, aldus een nieuw onderzoek van Forrester Research.
Enkel adverteren op desktop is allang verleden tijd, het is een must te adverteren op mobiele apparaten. Maar hoe meet je de waarde ervan? Je leest er alles over in deze longread.
Performancemarketingnetwerk Criteo sluit zijn systemen aan op het RTB-netwerk (SSP) van Ligatus.
Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.
Digitale kanalen vangen van alle reclamevormen in Nederland het meest geld. In 2016 is dat 49,8 procent, 2017 wordt het definitieve kanteljaar. Dat vertellen de nieuwe voorspellingen van mediabureau Carat.