Facebook met internationaal lookalike targeting
Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.
Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.
Digitale kanalen vangen van alle reclamevormen in Nederland het meest geld. In 2016 is dat 49,8 procent, 2017 wordt het definitieve kanteljaar. Dat vertellen de nieuwe voorspellingen van mediabureau Carat.
Technologiebedrijf Improve Digital heeft zijn reclameplatform voor uitgevers vanaf de grond opnieuw opgebouwd. “We integreren adserving en de SSP tot een geheel, als eerste in de wereld”, aldus directeur Joëlle Frijters.
Het is het verdienmodel van bijna alle grote online platformen: advertenties. Video-advertenties is een steeds groter en populairder segment hierin. Hoe groot is video advertising in Nederland?
Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.
Expanded Text Ads, oftewel ETA’s, zijn voor vrijwel niemand meer onbekend. De langere en grotere tekstadvertenties van Google. De verwachting van Google was duidelijk: een uplift van 20% in klikfrequentie (CTR). Hier zijn de meningen over verdeeld. Vanaf 26 oktober 2016 is het niet meer mogelijk om de oude, kortere advertenties te uploaden. Eén ding is in ieder geval duidelijk: ETA’s blijven. Ben jij hier blij mee? Of misschien nog wel belangrijker. Ben je hier klaar voor?
Internetreclamebedrijf Ligatus neemt honderd procent van de aandelen LiquidM over. De dochter van Gruner + Jahr verwerft daarmee een mobiele DSP.
Een bedrijf investeert jarenlang in het bouwen van zijn merk en een ander bedrijf gebruikt dat merk om onlinebezoekers via de zoekmachines te trekken voor zijn concurrerende producten. Of het commercieel verstandig is om op deze manier met de concurrent om te gaan leest u in een ander Emerce-artikel. Maar mág het, juridisch gezien?
Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.
Bedrijven geven dit jaar een paar honderd miljoen euro uit aan het verzenden van online reclame op basis van persoonsprofielen. Probleem: de reclameboodschap is nog veel te generiek. Het creatieve deel van programmatic wordt stelselmatig genegeerd, want niet op maat.
Of je nou consultant, online marketeer of accountmanager bent, wanneer je verantwoordelijk bent voor een AdWords account zul je vroeg of laat een keer moeten rapporteren wat de resultaten zijn van jouw campagnes. AdWords is immers een performance kanaal, en die performance moet gemeten, beoordeeld en vertaald worden naar nieuwe actiepunten! Ik ga je niet vertellen of je beter een taart- of staafgrafiek moet gebruiken in je rapportages, maar je 4 tips geven hoe jouw rapportage van echte toegevoegde waarde wordt.
Adtechbedrijf Media.net komt in Chinese handen. Het bedrijf van Divyank Turakhia krijgt 900 miljoen dollar van een groep investeerders.
Google gaat volgend jaar sites straffen die onderbrekende interstitials gebruiken, oftewel advertenties die een groot deel van het scherm opeisen. Dat heeft Google zojuist bekend gemaakt. Webpagina’s met dergelijke advertenties krijgen een lagere positie in de zoekresultaten.
Techsite Tweakers.net hanteert een selectief reclamebeleid. Veel bannerruimte blijft bewust onverkocht, de technische eisen aan advertenties zijn strenger dan het IAB-beleid en de afhankelijkheid van reclame-inkomsten loopt steeds meer terug.
Ook Pinterest is begonnen met de verkoop van videoadvertenties. Het moet de belangrijkste bron van inkomsten worden naast Promoted Pins.