Outdoorreclame voor het eerst overwegend digitaal
Voor het eerst ging er bij buitenreclame meer budget naar digitale borden dan naar reguliere, offline outdoorkanalen. De digitale uitgaven verdubbelden in vier jaar tot 151 miljoen euro.
Voor het eerst ging er bij buitenreclame meer budget naar digitale borden dan naar reguliere, offline outdoorkanalen. De digitale uitgaven verdubbelden in vier jaar tot 151 miljoen euro.
Het exploiteren van reclameruimte in zijn winkels is een nieuwe groeimotor van Amazon. Clouddiensten onder AWS zien de omzetgroei in een jaar tijd halveren tot slechts dertien procent.
Waarom hyperlokaal adverteren populair is? Flexibiliteit en ook met een kleiner budget gericht advertenties tonen op specifieke locaties.
Uitgevers zetten hun autoriteit en bereik op sociale media steeds vaker in voor campagnes voor andere merken: zo kun je daar als merk gebruik van maken.
Google Cloud is het snelst groeiende onderdeel van het techconcern. De tak waar ook de AI-ontwikkelingen onder vallen groeide twee sneller dan de rest van het bedrijf.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat samen met de Noorse en Duitse toezichthouder een Europese procedure starten over privacy en gepersonaliseerde advertenties. De toezichthouders willen samen met alle EU-collega’s een duidelijk oordeel gaan geven over de manier waarop online platforms toestemming van gebruikers krijgen voor het laten zien van gepersonaliseerde advertenties.
Marketeers hoeven niet eens meer teksten te schrijven voor hun Ads-campagnes bij zoekmachine Google. Het techbedrijf komt al chattend met de marketeer tot een waaier eigen suggesties.
Met het verdwijnen van de cookie verdwijnt ook het gemak waarmee een-op-een-communicatie te realiseren was. One-to-many wordt daardoor weer interessanter.
Jumbo Supermarkten zet naar eigen zeggen als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met Streaem. Nu kunnen alle leveranciers, naast sponsored products, ook zelf gemakkelijk en snel display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.
Meer dan de helft van alle reclamebudgetten ter wereld (51,9%) wordt in 2024 uitgegeven bij Alibaba, Alphabet, Amazon, Bytedance en Meta. Voor het eerst zal die som over de 1.000 miljard dollar gaan.
Retouren reduceren is een weg naar hogere marges. Dat speelt ook binnen Google Ads en je kunt daar bij de biedstrategie rekening mee houden.
Mediasaleshuis Ad Alliance start 2024 met de verlenging van vier belangrijke partnerships. De gesprekken over de verlenging van de individuele deals met Paramount, the Walt Disney Company Nederland, Warner Bros. Discovery en Ziggo Sport zijn allemaal succesvol afgerond.
De zakelijke tak van product- en prijsvergelijker Bigshopper publiceert een nieuw hulpmiddel voor webwinkels die actief zijn op Google Shopping.
Kortingsplatform Social Deal neemt Het Laatste Tafeltje en Dagpas uit Groningen over.
YouGov heeft voor 315 miljoen euro de consumer panel services van GfK overgenomen. De overname van CPS GfK past in de langetermijngroeistrategie van het bedrijf.