More stories

Premium

Azerion doet overname voor in-app digitale reclame

Spellenuitgever en -exploitant Azerion neemt de Franse en Duitse activiteiten van Madvertise over.

Venture
Premium

Marco Ruivenkamp naar internationaal MT ShowHeroes

Marco Ruivenkamp wordt lid van het internationale managementteam van ShowHeroes Group. Aanleiding voor de aanstelling is de explosieve groei van het bedrijf na zes M&A-deals in anderhalf jaar.

Online advertising
Premium

Deliveroo lanceert in-app reclameplatform

Deliveroo brengt een nieuw reclameplatform uit waarmee een bredere waaier aan adverteerders zichtbaarheid kan kopen in de app en op de site.

Online advertising

Trusted Web-strategie: alternatief voor advertentienetwerken van Google en Facebook

Alternatieven voor de techgiganten bieden de mogelijkheid om aan privacywensen van gebruikers te voldoen en ‘brand-suitable’ te adverteren.

Online advertising
Premium

Europese adverteerders besteedden 92 miljard aan internetreclame (+31%)

In 2021 gaven adverteerders in Europa 92 miljard euro uit aan online reclame, 30,5 procent meer dan in 2020. In Nederland lag die groei hoger en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.

Online advertising

Brand-suitable adverteren in tijden van oorlog

Adverteren zonder je merk te beschadigen was al een flinke opgave. Maar in tijden van oorlog is ‘brand-suitable’ adverteren nog lastiger. Wat kun je doen?

Online advertising
Premium

Audio grootste groeier Europese online reclame

Adverteerders gaven in Europa voor 700 miljoen euro uit aan digitale reclame bij radiozenders en podcasts. Dat is 51 procent meer dan het jaar ervoor.

Marketing
Premium

Verbod rolmodellen in gokreclames van kracht

Vanaf vandaag is het verboden om rolmodellen te gebruiken in gokreclames voor bijvoorbeeld casino’s, sportweddenschappen of online. Het gaat dan om álle personen die enige vorm van publieke bekendheid genieten of waarmee men zich wil identificeren of associëren, zoals (oud-)profvoetballers, influencers, modellen, zangers en bekende pokerspelers.

Online advertising
Premium

Topman: ‘Netflix krijgt reclame voor goedkoper abonnement’

De co-CEO van Netflix, Ted Sarandos, bevestigt dat hij werkt aan een nieuw, goedkoper abonnement. Voor een lagere maandprijs moeten kijkers wel reclame accepteren.

Marketing
Premium

DPG Media splitst reclamebedrijf af

DPG Media splitst de interne start-up Aimwell af met Lauri Koop en Dennis van Allemeersch aan het roer. Het reclamebedrijf helpt verticals, zoals vacaturesites, omnichannel campagnes draaien.

Recruitment

Online adverteren: ‘aandacht’ is een samenspel van uiting, context en persoon

Uit onderzoek leren we wat er in ons hoofd gebeurt als we advertenties online zien. Het is steeds duidelijker waarom sommige advertentie effectiever zijn.

Online advertising

Na third-party cookies: first-party data of toch liever contextueel adverteren?

Zijn first-party data het antwoord op het verdwijnen van third-party cookies? Wellicht slechts als tijdelijke remedie. Contextueel adverteren lijkt slimmer.

Online advertising
Premium

‘Google werkt aan Netflix’ advertentiemodel’

Netflix lijkt serieus over het ontwikkelen van een nieuw, op reclame gebaseerd verdienmodel. Google en NBCUniversal zijn in gesprek om daarbij de technologieleverancier te worden.

Online advertising
Premium

Veronique Bouree verkoopdirecteur voor Pinterest Nederland

Veronique Bouree wordt bij Pinterest verkoopdirecteur voor Nederland en Scandinavië. Zij wordt verantwoordelijk voor het opschalen van de advertentie activititeiten in Nederland en Scandinavië.

Online advertising
Premium

‘No-consent online reclame wordt volwassen’

Cookieloze reclame en omzetgedreven advertising zien qua prijsstelling tegenwoordig dezelfde tarieven. “Er wordt niet meer gedifferentieerd”, vertelt Linda Worp van Opt Out Advertising.

Marketing