Azerion doet overname voor in-app digitale reclame
Spellenuitgever en -exploitant Azerion neemt de Franse en Duitse activiteiten van Madvertise over.
Spellenuitgever en -exploitant Azerion neemt de Franse en Duitse activiteiten van Madvertise over.
Marco Ruivenkamp wordt lid van het internationale managementteam van ShowHeroes Group. Aanleiding voor de aanstelling is de explosieve groei van het bedrijf na zes M&A-deals in anderhalf jaar.
Deliveroo brengt een nieuw reclameplatform uit waarmee een bredere waaier aan adverteerders zichtbaarheid kan kopen in de app en op de site.
Alternatieven voor de techgiganten bieden de mogelijkheid om aan privacywensen van gebruikers te voldoen en ‘brand-suitable’ te adverteren.
In 2021 gaven adverteerders in Europa 92 miljard euro uit aan online reclame, 30,5 procent meer dan in 2020. In Nederland lag die groei hoger en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.
Adverteren zonder je merk te beschadigen was al een flinke opgave. Maar in tijden van oorlog is ‘brand-suitable’ adverteren nog lastiger. Wat kun je doen?
Adverteerders gaven in Europa voor 700 miljoen euro uit aan digitale reclame bij radiozenders en podcasts. Dat is 51 procent meer dan het jaar ervoor.
Vanaf vandaag is het verboden om rolmodellen te gebruiken in gokreclames voor bijvoorbeeld casino’s, sportweddenschappen of online. Het gaat dan om álle personen die enige vorm van publieke bekendheid genieten of waarmee men zich wil identificeren of associëren, zoals (oud-)profvoetballers, influencers, modellen, zangers en bekende pokerspelers.
De co-CEO van Netflix, Ted Sarandos, bevestigt dat hij werkt aan een nieuw, goedkoper abonnement. Voor een lagere maandprijs moeten kijkers wel reclame accepteren.
DPG Media splitst de interne start-up Aimwell af met Lauri Koop en Dennis van Allemeersch aan het roer. Het reclamebedrijf helpt verticals, zoals vacaturesites, omnichannel campagnes draaien.
Uit onderzoek leren we wat er in ons hoofd gebeurt als we advertenties online zien. Het is steeds duidelijker waarom sommige advertentie effectiever zijn.
Zijn first-party data het antwoord op het verdwijnen van third-party cookies? Wellicht slechts als tijdelijke remedie. Contextueel adverteren lijkt slimmer.
Netflix lijkt serieus over het ontwikkelen van een nieuw, op reclame gebaseerd verdienmodel. Google en NBCUniversal zijn in gesprek om daarbij de technologieleverancier te worden.
Veronique Bouree wordt bij Pinterest verkoopdirecteur voor Nederland en Scandinavië. Zij wordt verantwoordelijk voor het opschalen van de advertentie activititeiten in Nederland en Scandinavië.
Cookieloze reclame en omzetgedreven advertising zien qua prijsstelling tegenwoordig dezelfde tarieven. “Er wordt niet meer gedifferentieerd”, vertelt Linda Worp van Opt Out Advertising.