Nieuwe CEO voor Webtrekk
Analyticsbedrijf Webtrekk stelt Wolf Lichtenstein aan als nieuwe algemeen directeur.
Analyticsbedrijf Webtrekk stelt Wolf Lichtenstein aan als nieuwe algemeen directeur.
Wehkamp.nl gaat de algemene productfeed voor affiliatepartners langzaam uitfaseren. De feed kan wegens een technische reden niet meer geüpdate worden, meldt de retailer. De feed is namelijk te groot om in te laden en daardoor vallen er producten buiten de feed.
Walter Wallet is een pasjeshouder dat groeit in populariteit onder mannen. “Het is een mannengadget, vrouwen worden later enthousiast”, vertelt Karin Stoevenbeld. Het succes komt door Facebook: “We gebruiken alleen maar Facebook als communicatiekanaal, met een budget van 2000 a 3000 euro per dag.”
De digitale omzet van mediabedrijf RTL Group steeg in het eerste kwartaal met 48 procent tot 178 miljoen euro. Het is daarmee goed voor dertien procent van de concernomzet.
Tegen het einde van 2017 wil Europa maatregelen nemen zodat de grote internetplatform meer data gaan delen met MKB-bedrijven.
Amazon gaat Prime Reading introduceren in Duitsland. Zeventien miljoen lokale consumenten kunnen ‘gratis’ onbeperkt e-books lezen.
Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.
Mobile advertising strategie is een veelbesproken onderwerp in relatie tot online strategie. Bestaat een mobiele strategie eigenlijk wel of is dit altijd geïntegreerd in de volledige online marketing strategie? Wanneer zet je mobiel dan in en op welke manier?
Met Biertegoed heeft Heineken naar eigen zeggen een uniek concept gelanceerd: de app speelt een cruciale rol bij de strategie om mensen naar het café te krijgen. De app maakt het eenvoudiger om vaker met vrienden een biertje te drinken, een rondje te geven en nieuwe kroegen te ontdekken. Tim Visser laat tijdens Emerce Marketing Live zien hoe Heineken een brug slaat tussen horeca en retail.
Marketeers moeten steeds meer geld uitgeven om klanten te werven via iOS, bijvoorbeeld voor in-app aankopen. De kosten zijn in maart met 46 procent gestegen, zegt Fiksu DSP. Voor Android gingen die kosten juist fors omlaag.
Zo’n twee uur per dag kwijt zijn aan ‘bijtaken’, dat is het probleem waar veel online marketeers tegenaan lopen. “Tricktrack biedt een dashboard waardoor ze efficiënter te werk kunnen gaan, doordat de creatie van content nu apart staat van de plaatsing”, aldus Koen Godschalk van Tricktrack.
Online adverteerders kunnen in Google Analytics en Google AdWords ontzettend veel ideeën opdoen voor mogelijke manieren om het marketingbudget te besteden, maar ook om verschillende strategieën te testen. Tegenwoordig is er ‘AdWords Concepten en Experimenten’, een nieuwe tool voor A/B-tests binnen Adwords.
“Naarmate we hun voorraden en data beter begrijpen, kunnen we dat beter integreren in onze kernsystemen. Dat is de uitdaging voor de lange termijn.” Googlebaas Sundar Pichai laat er geen misverstand over bestaan: hij wil hofleverancier worden van de digitale kant van Retail.
Apple gaat minder uitgeven aan affiliate marketing. De betalingen voor apps en in-app aankopen worden bijna gehalveerd, van 7 procent naar 2,5 procent.
Vakantiehuisjessite Gites.nl verandert zijn verdienmodel van een abonnementenstructuur naar commissiebasis. Verhuurders lijken de wijziging te waarderen, want ondernemer Marijn Bom ziet de grootste groei sinds jaren.