More stories

Jeroen de Bakker online directeur 538

Jeroen de Bakker is aangesteld als Brand & Online Directeur van het nieuwe radiobedrijf waar 538, Radio Veronica, Radio 10 en Sky Radio onder vallen.

Online marketing

McDonald’s koerst op massapersonalisatie

Anderhalf jaar geleden had McDonald’s geen app, geen socialstrategie en geen datastrategie. Nu is het bedrijf in staat om per filiaal een ander contentplan uit te voeren, gebaseerd op third en first party data.

Marketing automation

2017: Driekwart internetgebruik op smartphone

Volgend jaar vindt driekwart van het particuliere internetgebruik plaats op mobiele telefoons, aldus de vaak scherpe inschattingen van mediabureau ZenithOptimedia.

Online advertising

Hoe presteert je YouTube campagne? Meet het met Brand Lift

Al eerder schreef onze collega Daphne over de YouTube do’s en don’ts met REAN. Duidelijk werd dat YouTube met name een Branding kanaal is dat in de Reach fase van de consumer journey valt. Onze eerdere tips en best practises omtrent strategie en videocreatie bieden een solide startpunt om aan de slag te gaan met Branding. Wanneer je als adverteerder al deze adviezen ter harte neemt en je YouTube campagne gereed is om live te gaan, breekt een van de meest spannende momenten aan: “Hoe presteert mijn YouTube campagne?” In dit blog lichten we graag een van de features toe die het meten van een YouTube campagne meer inzichtelijk maakt: de Google Brand Lift.

Video

OnLane MCN start influencernetwerk musical.ly

Het Nederlandse MCN OnLane, onderdeel van MediaLane, biedt adverteerders toegang tot het nieuwe, snelgroeiende social netwerk musical.ly. Nederlandse jongeren downloadden de app reeds twee miljoen keer.

Social

LEGO: fans delen 20x meer content dan wij

Ondanks zijn eigen social miljoenenpubliek wint LEGO het qua volume niet van zijn fans, die delen tientallen keer meer content dan de Deense speelgoedfabrikant zelf.

Social

Adverteren op YouTube: de do’s en don’ts

Je wilt op YouTube adverteren. Maar waar begin je dan en wat kun je er precies mee? In dit blog doorlopen we op hoofdlijnen de stappen en aandachtspunten van het starten met YouTube binnen je marketingstrategie.

Online advertising

Allianz investeert in online autoverkoper

De internationale verzekeraar Allianz wil investeren in autoverkoopportal Instamotion.

Duitsland

Top vier handige AdWords scripts

AdWordsscripts kunnen het werk van een onlinemarketeer wel een stuk makkelijker maken. In dit blog komen vier AdWords scripts naar voren welke het monitoren en verbeteren van je AdWordsaccount zullen vergemakkelijken.

Online advertising

‘Affiliate links minst effectief bij influencing’

Met het volwassen worden van online influencing wordt er minder gestuurd op platte, commerciële boodschappen. Authenticiteit en langetermijnsamenwerkingen (70,6 procent) moeten de consument overtuigen. Toch blijkt het simpelweg noemen van merken nog immer succesvol (53,9 procent).

Contentmarketing

Ik zie door de influentials het product niet meer

“Hoi, ik heb een instagramaccount met wel 20.000 volgers en ik maak mooie foto’s. Wanneer jullie mij een aantal producten sturen dan post ik daar een foto van”. Bovenstaande zal door een ieder herkend worden die maar iets met Marketing en PR te maken heeft.

Contentmarketing

Brechtje de Leij aan de slag bij Marktplaats

Brechtje de Leij, die enkele jaren leiding gaf aan de mobiele strategie van Nu.nl, stopt met haar eigen bedrijf B-Digitized en stapt over naar Marktplaats. Daar zal ze het nieuw opgezette Acquisitie & Reactivatie Team aansturen.

Online marketing

Jamie Oliver geeft recepten via Amazon Echo

Amazon UK en Jamie Oliver hebben een deal gesloten waarbij de kok dataleverancier wordt van Amazons sprekende huiskamerpraatpaal Echo. “Jamie Oliver, geef recepten met kip”, leveren de thuiskok een aantal suggesties van de chef zelf op.

Dialogue Marketing

WPP koopt Triad Retail Media

WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.

Retail

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing