MKB niet voorbereid op nieuwe Europese privacywetgeving
De meerderheid van het MKB in Nederland is niet voorbereid op de nieuwe Europese privacywetgeving die volgend jaar mei van kracht wordt. De ondernemers zijn er simpelweg niet van op de hoogte.
De meerderheid van het MKB in Nederland is niet voorbereid op de nieuwe Europese privacywetgeving die volgend jaar mei van kracht wordt. De ondernemers zijn er simpelweg niet van op de hoogte.
Adverteerders in Nederland gaven vorig jaar 225 miljoen euro uit aan reclameboodschappen die ze via geautomatiseerde handelsplaatsen inkochten. Programmatic advertising wordt tegenwoordig meer ingezet voor merkbouwende dan voor performance doeleinden.
Ben je niet zo vertrouwd met de sector van online marketing in België, een vakgebied dat zich permanent ontwikkelt en geen moment stil staat? Onze belgische gastblogger Karolien Selhorst had een diepgravend interview met Herman Maes, Marketing Technologist bij Intracto, docent, blogger (dailybits) en freelance online marketeer. Hij maakt ons wegwijs in de laatste trends op het vlak van digitale marketing in België, focust op zwaktes en sterktes van Belgische marketeers en geeft tips weg voor Nederlandse marketeers.
Het Nederlandse technologiebedrijf Starred.com opent na Londen nu ook een kantoor in Barcelona. Oprichter Lars van Wieren gaat de leiding over Engeland overdragen om zich te richten op verdere Europese expansie en, eind 2017, mogelijk een eerste grote investeringsronde.
In de VS bestaat de mogelijkheid al geruime tijd, maar sinds kort biedt Google ook in Europa de mogelijkheid om […]
Grote bedrijven kopen steeds vaker zelf marketing- en mediatechnologie in plaats dat in te huren bij specialistische bureaus. Ook kiezen ze makkelijker voor consultancies voor het opstellen van hun nieuwe digitale strategieën.
Divimove richt een nieuwe tak op die zich puur richt op performancemarketing op YouTube.
Fietsenwinkel.nl opent deze maand zes nieuwe, fysieke vestigingen in België. Zijn eerste op die markt, al is het er online al langer actief. De meeste klanten willen toch eerst een fiets uitprobreren alvorens er een te kopen.
Hoe gerichter hoe beter. Zo klinkt in het kort de conclusie van de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2017. Onderzoek laat zien dat kleine campagneomvang, verzending buiten kantooruren en het gebruik van dynamische content zorgen voor de hoogste open- en klikratio’s.
Creatief bureau The Valley ontwikkelde afgelopen tien jaar een dataproduct en zet dat nu apart met een nieuw label in de markt: Nominow. De oud-CTO van Webpower, Jerlijn Kasmani, wordt er de eindverantwoordelijke over het team, doorontwikkeling en productmarketing. Philip Kok: “We gaan het groot maken bij The Valley en daarbuiten tot wasdom laten komen.”
Jarenlang hebben wij gepredikt dat onze optimalisaties en analyses meer inzichten en een hoger resultaat geven dan de geautomatiseerde campagnes. De tijd begint ons echter in te halen, algoritmes worden steeds slimmer en handmatige campagnes leveren niet altijd meer betere resultaten. We gaan in deze blog daarom in op de vraag: “Zijn klikkers ook kopers?”
NetBooster Groep, in Nederland bekend met zijn label metapeople, is van plan te fuseren met Artefact. De bedrijven denken samen beter de internationale markt voor datagedreven online marketing te bedienen.
Er zijn wat grote AdWords-ontwikkelingen geweest. Smart bidding strategieën, meer inzicht in kwaliteitsscores, smart display campagnes, shopping ads in het Display netwerk, promotie-extensie en ga zo maar door. Maar wat zijn nu de AdWords-ontwikkelingen waar je écht iets mee moet, om niet achterop te raken?
De mediatoezichthouder van de Duitse deelstaten Hamburg en Schleswig-Holstein heeft een YouTuber een boete opgelegd positieve recensies van producten die reclame bleken. Hij vermeldde dat niet als zodanig.
Biergigant AB Inbev verwerft een minderheidsbelang in het populaire bierplatform Ratebeer.com. De community annex vergelijkingssite zegt onafhankelijk te zullen blijven opereren.