More stories

Vijf nieuwe Adwords-ontwikkelingen die je moet weten

Er zijn wat grote AdWords-ontwikkelingen geweest. Smart bidding strategieën, meer inzicht in kwaliteitsscores, smart display campagnes, shopping ads in het Display netwerk, promotie-extensie en ga zo maar door. Maar wat zijn nu de AdWords-ontwikkelingen waar je écht iets mee moet, om niet achterop te raken?

Online advertising

Duitse YouTuber krijgt 10.500 euro boete voor sluikreclame

De mediatoezichthouder van de Duitse deelstaten Hamburg en Schleswig-Holstein heeft een YouTuber een boete opgelegd positieve recensies van producten die reclame bleken. Hij vermeldde dat niet als zodanig.

Online marketing

AB Inbev neemt belang in Ratebeer.com

Biergigant AB Inbev verwerft een minderheidsbelang in het populaire bierplatform Ratebeer.com. De community annex vergelijkingssite zegt onafhankelijk te zullen blijven opereren.

Start-ups

‘Grote energiebedrijven geven lichtend voorbeeld in digitale marketing’

Energiebedrijven lopen bepaald niet achter met online marketing. Over het algemeen zijn zoekmachinemarketing en mobiele websites sterk ontwikkeld; de grootste kansen liggen op het gebied van email marketing en affiliate marketing. Dat blijkt uit de Digital Marketing Scorecard 2017 van CACI Digital Consultancy.

Online marketing

Dit zijn de veranderingen in de Adwords Kwaliteitsscore

Google heeft de laatste weken enkele belangrijke veranderingen doorgevoerd omtrent de kwaliteitsscore in Adwords. Dit is onder andere belangrijk, omdat sinds kort ook de ad rank op een andere manier wordt berekend, waardoor je een verlies aan impressie-aandeel en een stijging in CPC in je account kan zien. Als je via Adwords een groter publiek wilt bereiken, zonder een stijging in kosten, is de kwaliteitsscore van je Adwords zoekwoorden verbeteren een belangrijk onderdeel.

Online advertising

De twee belangrijkste lessen van Digital Marketing Live

“Marketing is niet veranderd, maar de wereld om ons heen verandert wel”, aldus Pim Jonker van Zilveren Kruis tijdens zijn verhaal over de transformatie van de marketeer. En hartstikke waar. De meest besproken onderwerpen van Digital Marketing Live dit jaar? Video, mobile, data, customer journey, relevantie… vallen je ogen al dicht? WACHT! Natuurlijk blijven deze onderwerpen relevant in de marketingwereld (net als de 4 P’s), maar gelukkig was dat niet alles. Wat mij echt inspireerde? Twee belangrijke lessen.

Online marketing

FD Mediagroep investeert in Springest

FD Mediagroep neemt een strategisch belang in online leerplatform Springest. Dat gebruikt het nieuwe geld om te groeien op de Duitse markt.

Strategy

Google bouwt adblocker in Chrome: drama of goed voor adverteerder?

Google zou werken aan een eigen adblocker. Volgens de hardnekkige geruchten wordt deze ingebouwd in webbrowser Chrome en bovendien standaard geactiveerd. Is dit een gedurfde zet of een (gevaarlijke) stap om de eigen macht nog wat verder te vergroten?

Online advertising
Premium

GroupM voegt Maxus en MEC samen

GroupM fuseert zijn labels Maxus+Helder en MEC en hangt daar begin volgend jaar een nieuwe naam aan.

Digital Agencies
Premium

Google Marketing Next: de tofste nieuwe features in advertising

Jaarlijks presenteert Google zijn nieuwste features tijdens een eigen georganiseerd evenement: Google Marketing Next. Ik zet de belangrijkste updates voor je op een rijtje.voor je op een rijtje.

Attributie

De impact van de nieuwe Ad Rank algoritme-update van Google

Google heeft onlangs een wijziging aangekondigd voor het Ad Rank algoritme. Sinds begin mei 2017 is op een beperkt aantal zoekopdrachten deze wijziging reeds van toepassing. De verwachting is dat het percentage waarop het nieuwe algoritme toegepast wordt in rap tempo zal toenemen.

Online advertising

Trivago zweert bij het advertentiemodel

De grenzen tussen metazoekmachines en online reisagenten vervagen steeds meer. Trivago is de uitzondering op deze regel. “Wij geloven niet in het hybride model,” aldus managing director Johannes Thomas.

Travel

Mads Bukholt neemt leiding Imbull over

De oprichters van Imbull, Jochem Vroom en Jelle van der Bij, verlaten het bedrijf per 1 juli en doen de leiding over aan Mads Bukholt.

Retail

Digital Marketing Live: de eerste ervaringen met het nieuwe loyaliteitsprogramma van de HEMA

Eind vorig jaar lanceerde HEMA een nieuw loyaliteitsprogramma voor haar klanten. Zowel met een digitale klantenpas in de vernieuwde HEMA app als met een fysieke klantenpas kunnen klanten sparen voor extra korting op HEMA-producten. De retailketen licht een tipje van de sluier op tijdens Emerce Marketing Live.

Online marketing

Infographic: 104 onbekende feiten over mobiele marketing

Mobiele marketing is een verzamelbegrip voor een groot aantal promotionele activiteiten: van het gebruik van QR codes tot locatiegebaseerde campagnes. Al in 2011, ruim tien jaar nadat de eerste mobiele advertentie via SMS was verzonden, was het een industrie van 14 miljard dollar. Website Builder zette een groot aantal feiten met betrekking tot mobiele marketing onder elkaar.

Online marketing