More stories

Omvang Nederlandse interneteconomie: 104 miljard euro

Er zijn in Nederland meer dan 50 duizend bedrijven die voor hun inkomsten voornamelijk van internet afhankelijk zijn. Die waren in 2015 samen goed voor een omzet van 104 miljard euro, oftewel 8 procent van de omzet van het totale bedrijfsleven.

Retail

‘Appfraude dit jaar naar 100 miljoen dollar’

Mobiele app-marketeers verliezen dit jaar 100 miljoen dollar aan fraude. Dat verwacht het bureau AppsFlyer. Vooral de Amerikaanse markt heeft daar erg veel last van.

Online advertising

eFocus verandert naam in Valtech

Digital agency eFocus neemt afscheid van zijn naam en neemt die van de nieuwe eigenaar aan: Valtech. De naamsverandering vindt vandaag plaats.

B2B Digital

‘Online video-omzet naar 200 miljoen in 2020’

De inkomsten uit online videoreclame groeien tot 2020 met gemiddeld 18 procent per jaar tot uiteindelijk 200 miljoen euro, stelt PwC in een nieuw verschenen rapport.

Video

Episerver neemt Optivo over

Technologiebedrijf Episerver neemt CRM- en e-mailspecialist Optivo over om zijn CMS- en marketingpakket aan te vullen.

Contentmarketing

PostNL koopt Yourzine en Searchresult

PostNL neemt directmarketingspecialisten Yourzine en Searchresult over. Directeuren Gert-Jan Delcliseur van Searchresult en Michiel van Riemsdijk van Yourzine nemen actief deel in de nieuwe onderneming.

Customer Engagement

NU.nl open voor lokale adverteerders

Uitgeverij Sanoma lanceert een nieuw advertentieprogramma waardoor zelfs de kleinste zakelijke adverteerder reclame kan kopen op de voorpagina van NU.nl.

Campagnes

Qualiview en Opiness.nl tekenen samenwerking

Recensieplatform Opiness tekent een samenwerking met Qualiview waardoor diens recensies met patiëntervaringen in het grote platform worden opgenomen.

Customer Experience

Emakina koopt Oostenrijke CRM-expert

Emakina Group koopt CRM-bedrijf k.section en richt daarmee een apart CRM Competence Center in.

Digital Agencies

Uitgever stedengidsen maakt digitale omslag

Uitgeverij mo’media verandert de naam van zijn 100% stedengidsen in time to momo en voert daarmee een digitale transformatie van het portfolio door.

Travel

Bol.com brengt boekenmagazine uit

Bol.com brengt Lees Magazine uit, een online magazine voor boekenliefhebbers dat wordt gemaakt met mensen uit de boekenbranche.

Contentmarketing

Strato lanceert nieuwe merkcampagne

Hostingbedrijf Strato komt met de nieuwe propositie #faireenvoudigd om de vetrandjes van wantrouwen over kleine lettertjes in hostingcontracten weg te snijden. De campagne wordt begeleid met een nieuwe tv-commercial.

Hosting

Één jaar adblocker: geen mobiele adblockers, nog steeds irritatie

Het is exact een jaar geleden dat de adblocker orkaan voet zette op advertentieland. Na veel onderzoeken en nieuwe standaarden is de eindstand: gebruikers gebruiken geen mobiele adblockers, maar de markt misdraagt zich nog steeds.

Online advertising

Waarom elke marketingafdeling moet nadenken over inzicht en controle

De technologie geeft marketeers al lang de mogelijkheid om transparantie, inzicht en controle te krijgen over hun marketing- en mediabudgetten. Toch is dit nog maar mondjesmaat het geval bij veel bedrijven.

Online marketing

Fietsfabrikant Accell zet digitaal parcours in

Accell Group, fabrikant van onder meer Batavus, Koga en Sparta, opent een eigen experience center en gaat dealers helpen de digitale transformatie te doorlopen.

Retail