More stories

Catawiki begint internationale tv-campagne

Online veilinghuis Catawiki herhaalt deze en volgende maand zijn internationale tv-campagne van vorig jaar.

Online marketing

Adverteren in het Google Display Netwerk met machine learning

Nu er wereldwijd meer dan drie miljoen apps en websites op het Display Netwerk zijn aangesloten wordt het voor de adverteerder steeds moeilijker de juiste doelgroep te vinden en te bereiken. Daarom introduceerde Google een paar weken geleden de Smart Display Campagne, waarbij gebruik wordt gemaakt van machine learning.

Online advertising

Smartly.io: Facebook & Instagram go Dynamic

Dynamisch adverteren is simpel gezegd: op de juiste plek, op het juiste moment de juiste ad laten zien. En dat volledig geautomatiseerd, zonder handmatige acties voor het creëren van de content of targeten van de ad. Binnen display advertising kon dit al langer. En dankzij Smartly kan het ook op Facebook en Instagram! Niet alleen voor retargeting, maar ook voor prospectingcampagnes. Een nieuw tijdperk voor consumer friendly advertising.

Online advertising

Investering voor Yilps, komt met freemium MKB-sites

Investeringsbedrijf Netvalue neemt een belang in startup Yilps. Daarmee verandert de MKB-sitebouwer zijn bedrijfsmodel. Sitebouw wordt gratis, kleine ondernemers betalen enkel nog voor aanvullende dienstverlening.

Online marketing

Picnic verzwaart investeringen in marketing

Online supermarkt Picnic zet een tandje bij op het gebied van marketing. Het zet de diensten van Storm Digital in voor hulp om de fundamenten van zijn marketingstack zo degelijk als mogelijk in te richten.

Retail

Nieuwe CEO voor Webtrekk

Analyticsbedrijf Webtrekk stelt Wolf Lichtenstein aan als nieuwe algemeen directeur.

Analytics

Wehkamp stopt met algemene productfeed

Wehkamp.nl gaat de algemene productfeed voor affiliatepartners langzaam uitfaseren. De feed kan wegens een technische reden niet meer geüpdate worden, meldt de retailer. De feed is namelijk te groot om in te laden en daardoor vallen er producten buiten de feed.

Online advertising

Waarom Walter Wallet alleen voor Facebook kiest

Walter Wallet is een pasjeshouder dat groeit in populariteit onder mannen. “Het is een mannengadget, vrouwen worden later enthousiast”, vertelt Karin Stoevenbeld. Het succes komt door Facebook: “We gebruiken alleen maar Facebook als communicatiekanaal, met een budget van 2000 a 3000 euro per dag.”

Start-ups
Premium

Digitale omzet RTL Group: +48 procent

De digitale omzet van mediabedrijf RTL Group steeg in het eerste kwartaal met 48 procent tot 178 miljoen euro. Het is daarmee goed voor dertien procent van de concernomzet.

Online marketing
Premium

Europa: Internetgiganten moeten meer data delen

Tegen het einde van 2017 wil Europa maatregelen nemen zodat de grote internetplatform meer data gaan delen met MKB-bedrijven.

E-commerce platforms

Amazon brengt ‘onbeperkt e-lezen’ naar Europa

Amazon gaat Prime Reading introduceren in Duitsland. Zeventien miljoen lokale consumenten kunnen ‘gratis’ onbeperkt e-books lezen.

Online marketing

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic

De kansen en uitdagingen van mobiel adverteren binnen display

Mobile advertising strategie is een veelbesproken onderwerp in relatie tot online strategie. Bestaat een mobiele strategie eigenlijk wel of is dit altijd geïntegreerd in de volledige online marketing strategie? Wanneer zet je mobiel dan in en op welke manier?

Online advertising

Heineken en UberEATS bij Digital Marketing Live!

Met Biertegoed heeft Heineken naar eigen zeggen een uniek concept gelanceerd: de app speelt een cruciale rol bij de strategie om mensen naar het café te krijgen. De app maakt het eenvoudiger om vaker met vrienden een biertje te drinken, een rondje te geven en nieuwe kroegen te ontdekken. Tim Visser laat tijdens Emerce Marketing Live zien hoe Heineken een brug slaat tussen horeca en retail.

Online marketing

Acquisitiekosten iOS hoger

Marketeers moeten steeds meer geld uitgeven om klanten te werven via iOS, bijvoorbeeld voor in-app aankopen. De kosten zijn in maart met 46 procent gestegen, zegt Fiksu DSP. Voor Android gingen die kosten juist fors omlaag.

Online marketing