Airbnb gaat ook tripjes verzorgen
Airbnb breidt zijn portfolio uit en gaat naast lokaal tijdelijk verblijf ook lokale tripjes en ‘ervaringen’ aanbieden aan de gebruikers van de dienst.
Airbnb breidt zijn portfolio uit en gaat naast lokaal tijdelijk verblijf ook lokale tripjes en ‘ervaringen’ aanbieden aan de gebruikers van de dienst.
Henry Meijdam stopt als bestuursvoorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing.
Harry de Haas wordt bij De Persgroep verantwoordelijk voor B2C marketing van alle nieuwsmerken, zowel nationaal als regionaal.
Online streamingdienst Videoland heeft Mindshare als mediabureau gekozen. Vanaf november gaat Mindshare de mediastrategie, -planning en inkoop voor Videoland verzorgen. Daarnaast zal Mindshare ondersteuning bieden in de vorm van marketing mix modelling.
Energize stelt Joost van de Loo aan als nieuwe strategydirector en lid van het managementteam. Hij brengt expertise op het gebied van branding en content.
Videoland brengt vandaag een nieuwe feature uit waarmee abonnees series en films kunnen downloaden en offline kunnen kijken. Moederbedrijf RTL kijkt tevreden terug op 2016 maar wil nog geen absolute cijfers geven.
Zalando investeert in het Berlijnse bedrijf Buying Show, dat zich profileert als een ‘LinkedIn voor de mode’. Het bedrijf geeft retailers en kledingfabrikanten profielpagina’s en middelen om elkaar te contacten en bestellingen te plaatsen.
Digital agency Colours lanceert een interne startup waarmee het zich snel in machine learning wil bekwamen. De toepasselijke naam is Colours AI.
“Voor veel merken zijn de enige momenten waar je nog branding kan doen, de digital touchpoints”, stelt Danijel Bonacic van Dept. Samen met Liza Enebeis van Dumbar, dat zich juist richt op positionering en visual branding, vertelt hij over digital branding. “Veel bureaus creëren wel digital touchpoints, maar kijken niet naar de branding erom heen.”
Erna Staals wordt per 1 december de nieuwe directeur van de portalen AutoTrack en Carsom.
Met The Influencers Movement brengt Dorit Roest een verandering teweeg in de wereld van adverteren. Met als belangrijkste doel: REAL influencer marketing. Relevant, Engaging, Authentic en Likable content gecreëerd door bloggers, vloggers en social influentials. Op Emerce Performance vertelt ze waarom merken niet meer zonder kunnen.
Huidige CCO Sjoerd van Gelderen en CTO Seth van der Maas worden co-managing directors van Emakina Nederland. Geert Rietbergen schuift op en gaat de Emakina Group in Azië ontwikkelen.
De Persgroep koopt het video- en influencernetwerk Makers Channel. Daarmee sluit het aan op de groeiende vraag naar online video, zowel bij het publiek als bij adverteerders.
Ondanks inspanningen om alleen dertien-plussers te targeten, is McDonalds onlangs op de vingers getikt voor haar horrorcommercial op YouTube. En niet het medium zelf. Een verschuiving van de risico’s?
Televisiezenders die over the top-content gaan exploiteren met programmatic reclame kunnen in 2018 ruim honderd miljoen euro extra aan reclame-inkomsten verwachten.