More stories

De twee belangrijkste lessen van Digital Marketing Live

“Marketing is niet veranderd, maar de wereld om ons heen verandert wel”, aldus Pim Jonker van Zilveren Kruis tijdens zijn verhaal over de transformatie van de marketeer. En hartstikke waar. De meest besproken onderwerpen van Digital Marketing Live dit jaar? Video, mobile, data, customer journey, relevantie… vallen je ogen al dicht? WACHT! Natuurlijk blijven deze onderwerpen relevant in de marketingwereld (net als de 4 P’s), maar gelukkig was dat niet alles. Wat mij echt inspireerde? Twee belangrijke lessen.

Online marketing

FD Mediagroep investeert in Springest

FD Mediagroep neemt een strategisch belang in online leerplatform Springest. Dat gebruikt het nieuwe geld om te groeien op de Duitse markt.

Strategy

Google bouwt adblocker in Chrome: drama of goed voor adverteerder?

Google zou werken aan een eigen adblocker. Volgens de hardnekkige geruchten wordt deze ingebouwd in webbrowser Chrome en bovendien standaard geactiveerd. Is dit een gedurfde zet of een (gevaarlijke) stap om de eigen macht nog wat verder te vergroten?

Online advertising
Premium

GroupM voegt Maxus en MEC samen

GroupM fuseert zijn labels Maxus+Helder en MEC en hangt daar begin volgend jaar een nieuwe naam aan.

Digital Agencies
Premium

Google Marketing Next: de tofste nieuwe features in advertising

Jaarlijks presenteert Google zijn nieuwste features tijdens een eigen georganiseerd evenement: Google Marketing Next. Ik zet de belangrijkste updates voor je op een rijtje.voor je op een rijtje.

Attributie

De impact van de nieuwe Ad Rank algoritme-update van Google

Google heeft onlangs een wijziging aangekondigd voor het Ad Rank algoritme. Sinds begin mei 2017 is op een beperkt aantal zoekopdrachten deze wijziging reeds van toepassing. De verwachting is dat het percentage waarop het nieuwe algoritme toegepast wordt in rap tempo zal toenemen.

Online advertising

Trivago zweert bij het advertentiemodel

De grenzen tussen metazoekmachines en online reisagenten vervagen steeds meer. Trivago is de uitzondering op deze regel. “Wij geloven niet in het hybride model,” aldus managing director Johannes Thomas.

Travel

Mads Bukholt neemt leiding Imbull over

De oprichters van Imbull, Jochem Vroom en Jelle van der Bij, verlaten het bedrijf per 1 juli en doen de leiding over aan Mads Bukholt.

Retail

Digital Marketing Live: de eerste ervaringen met het nieuwe loyaliteitsprogramma van de HEMA

Eind vorig jaar lanceerde HEMA een nieuw loyaliteitsprogramma voor haar klanten. Zowel met een digitale klantenpas in de vernieuwde HEMA app als met een fysieke klantenpas kunnen klanten sparen voor extra korting op HEMA-producten. De retailketen licht een tipje van de sluier op tijdens Emerce Marketing Live.

Online marketing

Infographic: 104 onbekende feiten over mobiele marketing

Mobiele marketing is een verzamelbegrip voor een groot aantal promotionele activiteiten: van het gebruik van QR codes tot locatiegebaseerde campagnes. Al in 2011, ruim tien jaar nadat de eerste mobiele advertentie via SMS was verzonden, was het een industrie van 14 miljard dollar. Website Builder zette een groot aantal feiten met betrekking tot mobiele marketing onder elkaar.

Online marketing

Catawiki begint internationale tv-campagne

Online veilinghuis Catawiki herhaalt deze en volgende maand zijn internationale tv-campagne van vorig jaar.

Online marketing

Adverteren in het Google Display Netwerk met machine learning

Nu er wereldwijd meer dan drie miljoen apps en websites op het Display Netwerk zijn aangesloten wordt het voor de adverteerder steeds moeilijker de juiste doelgroep te vinden en te bereiken. Daarom introduceerde Google een paar weken geleden de Smart Display Campagne, waarbij gebruik wordt gemaakt van machine learning.

Online advertising

Smartly.io: Facebook & Instagram go Dynamic

Dynamisch adverteren is simpel gezegd: op de juiste plek, op het juiste moment de juiste ad laten zien. En dat volledig geautomatiseerd, zonder handmatige acties voor het creëren van de content of targeten van de ad. Binnen display advertising kon dit al langer. En dankzij Smartly kan het ook op Facebook en Instagram! Niet alleen voor retargeting, maar ook voor prospectingcampagnes. Een nieuw tijdperk voor consumer friendly advertising.

Online advertising

Investering voor Yilps, komt met freemium MKB-sites

Investeringsbedrijf Netvalue neemt een belang in startup Yilps. Daarmee verandert de MKB-sitebouwer zijn bedrijfsmodel. Sitebouw wordt gratis, kleine ondernemers betalen enkel nog voor aanvullende dienstverlening.

Online marketing

Picnic verzwaart investeringen in marketing

Online supermarkt Picnic zet een tandje bij op het gebied van marketing. Het zet de diensten van Storm Digital in voor hulp om de fundamenten van zijn marketingstack zo degelijk als mogelijk in te richten.

Retail