More stories

Adcrowd lanceert self-service Facebook retargeting

Het Nederlandse Adcrowd breidt zijn werkterrein nu definitief uit naar Facebook. Via enkele handelingen kunnen adverteerders voortaan eenvoudig zelf retargetingadvertenties plaatsen op de News Feed en Sidebar van Facebook.

Online advertising

Feature: Cloudgaming verdringt aloude spelcomputer

Met de introductie van de Xbox One en de nieuwe PlayStation 4 kan deze maand de volgende ronde in de slag om de spelcomputers beginnen. Wellicht voor het laatst, nu de markt verschuift naar streaming en tablets.

Online marketing

Introductie e-book: van analoog naar digitaal

We bevinden ons midden in het tijdperk van digitale verandering. Vanuit een gemeenschappelijke visie op de digitale wereld besloten Denis Doeland en Ger Hofstee om hun inzicht, ervaring in combinatie met feiten, cijfers en studies te bundelen in het E-book ‘Van analoog naar digitaal’. Het resultaat wordt vanmiddag gepresenteerd.

Online marketing

Adobe Journey: ‘De mens is het nieuwe kanaal’

In veel organisaties moet de digitale gedachte nog landen. Aanpassing van marketeers en organisatiestructuren gaat moeizaam, zo bleek tijdens de Adobe Digital Marketing Journey in Amsterdam.

Online marketing

Data als betaalmiddel: de nieuwe privacy

Privacy is niet meer. Althans niet zoals we het ooit kennen. Privacy lijkt het betaalmiddel van de nieuwe tijd te zijn. En we krijgen er veel voor terug. Stelt journalist Peter Olsthoorn in zijn nieuwe boek ‘Privacy bestaat niet – Doe er je voordeel mee’. Een visie weg van het eeuwige noodlottig slachtofferdenken en alles doodslaand privacyfundamentalisme.

Online marketing

Mupi Métropole voor interactieve buitenreclame

JCDecaux introduceert naar eigen zeggen een nieuwe standaard in digitale reclame. Het bedrijf nam op het Rembrandtplein in Amsterdam haar eerste digitale object in gebruik: de Mupi Métropole.

Online advertising

AdSense krijgt concurrentie van lijstjes

Concurreren met Google Adsense, maar dan anders. Dat wil Klaas Joosten, voormalig CTO van Zanox-M4N, met zijn site ZEEF.com. Geen advertenties, maar lijstjes moeten straks op webpagina’s van webbeheerders komen te staan. Lijstjes die koppelen naar affiliatiepartijen.

Online marketing

Vervoerder RET lanceert loyaliteitsprogramma

De Rotterdamse RET introduceert als eerste vervoerder een loyaliteitsprogramma voor het gebruik van de OV-chipkaart: OVMiles. De reiziger kan mijlen sparen door reizen met z’n OV-chipkaart. Deelname aan het programma is gratis.

Online marketing

Joris Tinbergen weg bij Google Nederland

Director van Google in Nederland Joris Tinbergen verlaat het bedrijf na 7,5 jaar.

Online marketing

Digitaal dwingt reclamebranche tot nieuwe richtingen

De reclamebranche moet veranderen omdat digitale ontwikkelingen consumenten dwingen tot ander mediagedrag. Dat was zo ongeveer de boodschap van de bonte stoet sprekers gisteren op het evenement 24 Uur van de Reclame in Beurs van Berlage.

e-mailmarketing

Muziekzender Vevo grootste YouTubekanaal in Nederland

Het YouTubekanaal van Vevo is met maandelijks drie miljoen unieke bezoekers de grootste in Nederland. Opvallend is, dat een van de vijf topkanalen geen groot professioneel mediabedrijf is.

Online marketing

Uitgevers moeten leren verleiden

Betalen voor online nieuwscontent is hot. Voor echt succes moet je echter verder kijken dan de content zelf. Nu diverse nieuwsmedia hun content achter betaalmuren plaatsen, nieuwe dedicated online nieuwsportals live gaan en de eerste Spotify-achtige nieuwsdiensten de markt betreden, rijst de vraag wat de lezer wil. Het kortste en eerlijkste antwoord is: nog even niks.

Online marketing

Reclamescherm Tesco kijkt terug

In 450 Britse pompstations van Tesco komen schermen te hangen voor reclame. Tot zover niets bijzonders. Maar de schermen hebben camera’s waarmee bezoekers kunnen worden geclassificeerd naar sekse en leeftijd. Zo kunnen meer gerichte advertenties worden voorgezet.

Online advertising

Roos Spier nieuwe baas the people’s valley

Internetbureau the people’s valley heeft Roos Spier als nieuwe managing director aangesteld.

Online marketing

Grootste investering voor Pinterest: 225 miljoen

Twee miljoen dollar per werknemer. Zoveel staken grote investeerders tot nu toe in Pinterest. Gisterenavond werd bekend dat de grootste financieringsronde net is afgesloten, wat 225 miljoen dollar opleverde.

Online marketing