More stories

DTG wil conversie eigen site verhogen

DTG neemt een systeem in gebruik die bezoekers aan zijn site, veelak MKB’ers, kan herkennen en kwalificeren. Zo weet het bedrijf of iemand een toevallige passant is of een serieuze lead voor business.

Dialogue Marketing

Hoe optimaliseren bij ‘kopen voor anderen’?

Als je probeert te optimaliseren zonder te weten of iemand iets voor zichzelf of voor een ander koopt, is de kans groot dat je verkeerde keuzes maakt. en dat zie je terug in je conversie.

Conversie

De blinde vlek van marketing: community management

Weten dat het belangrijk is doet iedereen wel, maar bij minder dan twintig procent wordt het ook in praktijk gebracht: customer lifecycle marketing. Of in gewone woorden: de focus op de bouw van een relatie met klanten. Het ontbrekende ingrediënt? Community management.

Customer Engagement

Zwitsal naar a friend of mine

Na AXE, Conimex en Knorr gaat ook Unilever merk Zwitsal samenwerken met a friend of mine voor social content en activatie.

Campagnes

Cross device meten: wat is de toegevoegde waarde van je mobiele inzet?

Internetgebruik groeit nog steeds en daarbij worden ook steeds meer verschillende devices gebruikt. Maar het inzicht in het gedrag van de consument over verschillende devices heen blijkt een grote uitdaging. Niet alleen het meten zelf, maar ook het bepalen van wat de toegevoegde waarde is van je mobile inzet. Is er een ultieme oplossing? Of zit er niets anders op dan de diverse systemen aan elkaar knopen?

Attributie

Nieuwe Benelux-baas voor DataFeedWatch

DataFeedWatch heeft René Bisschop als zijn eerste Country Manager, in dit geval voor thuismarkt Benelux. Oprichter Jacques van der Wilt ziet in e-commerce naast Google en marktplaatsen ook Facebook opkomen als een belangrijke speler.

PIM

Nieuwe naam, nieuw MT voor Clansman

Online marketingbureau Clansman verandert zijn naam in Basebuilder om zich internationaal beter te kunnen profileren. Daarnaast treden de oprichters terug en krijgt het bedrijf per 1 juli een nieuw managementteam.

Customer Engagement

Center Parcs Europe zet samenwerking met metapeople voort

Center Parcs Europe gaat verder met performancemarketing bureau metapeople na een displaycampagne rondom het vroegboek-aanbod voor de zomervakantie.

Online advertising

Column: The Math Game

De overmatige focus op cijfers en meten-is-weten maakt dat bedrijven minder snel in nieuwe platformen stappen. Neem Snapchat, met maandelijks zo’n honderdvijftig miljoen actieve gebruikers. Omdat het platform geen click-through rates kan overleggen, zijn sommige investeerders en merken terughoudend om in te stappen. En dat terwijl iedereen ziet hoe hard de aanwas groeit, evenals de commerciële potentie.

Online marketing

Arjan Kapteijns weg bij Publicis

Directeur Arjan Kapteijns van Publicis Groep Nederland verlaat de bedrijvengroep, zo laat zijn werkgever in een kort marktbericht weten.

Online marketing

Te veel personalisatie benauwt

Met het groeiende aantal consumenten dat mobiel shopt, zetten winkeliers steeds meer gepersonaliseerde middelen in om ze te verleiden. Dat valt niet altijd in goede aarde bij de Amerikaanse consument, meldt Accenture na onderzoek onder warenhuizen.

Conversie

Onderzoek: Mobiele adverteerders komen in drie smaken

Steeds meer bedrijven zetten mobiel adverteren in, maar halen hier vaak nog onvoldoende profijt uit. Om beter in te spelen op de behoeften van de adverteerders en mogelijke barrières weg te nemen, heeft Marktplaats drie verschillende persona’s ontwikkeld.

Mobile

Besocialized gaat verder als The Online Group

Socialmedia marketingbureau Besocialized gaat met verder als The Online Group: een onlinemarketinggroep die de belangrijkste disciplines onder één dak samenbrengt.

Digital Agencies

Secret Escapes opent kantoor in Amsterdam

De besloten shoppingclub voor hotelboekingen Secret Escapes heeft een kantoor in Amsterdam geopend. Eind volgend jaar wil het in de Benelux verdrievoudigen qua aantal geregistreerde leden.

Online advertising

Bereik online radio in Nederland: 49 procent

Het bereik van online radio is vorig jaar met tien procent gestegen tot 49 procent, blijkt uit bereiksonderzoek van MeMo2. De gemiddelde luisterduur per dag is 2:31 uur.

Online advertising