More stories

Corendon: ‘We doen niets voor niets’

Van Turkijespecialist is Corendon uitgegroeid tot allround touroperator. De nadruk ligt op verkoop via de website en daar worden dan ook alle denkbare conversieprincipes toegepast. Corné Hoogendoorn licht de online marketingstrategie toe.

Travel

‘Luchthavens omarmen API’s en open standaarden’

Luchthavens zijn steeds vaker op strategisch niveau bezig met het maken en vrijgeven van API’s, open data en standaarden. “Ze worden ook meer e-commercedriven voor omzet uit het servicekanaal”, aldus Michiel Munneke van M2Mobi.

Travel

Conversie-attributie is flauwekul

Soms is het tijd om iets te doen wat je niet eerder hebt gedaan. Dit is zo’n moment. Een moment waarbij ik de bestaande opvattingen van de gevestigde orde met betrekking tot conversie-attributie ga ontkrachten in de vorm van mijn eerste blog.

Attributie

Vijf take aways voor Google Ad Grants in je paid search strategie

Ben je werkzaam voor een liefdadigheids-, non-profitorganisatie of stichting? Grote kans dat je wel eens van het Google Ad Grants programma hebt gehoord. Het programma waarmee je in aanmerking komt voor een gift van 10,000 dollar aan advertentiebudget per maand. Is dit nieuw voor je? Lees dan eerst de deelnamecriteria van dit programma. Intussen zijn er wereldwijd al meer dan 20.000 organisaties in meer dan 50 landen aangesloten bij het programma en kun je op z’n minst zeggen dat het Google Ad Grants programma tot een noemenswaardige niche is uitgegroeid binnen het Paid Search landschap.

Online advertising

BMW brengt augmented reality naar de showroom

BMW gaat augmented reality inzetten in de showroom om autokopers een beter gevoel te geven bij de wagen die ze willen aanschaffen. Op een mobiel scherm kunnen ze de auto configureren en deels zelfs uitproberen.

Online marketing

CM lanceert nieuwe customercontacttool op MWC17

Telecombedrijf CM uit Breda lanceert eind februari zijn nieuwe customercontacttool GIN op het Mobile World Congress in Barcelona.

Customer Engagement

IAB presenteert CMO rapport en kiest nieuwe bestuursleden

Brancheorganisatie IAB presenteert tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) op 19 januari de resultaten van het onderzoek Digital Innovation.

Online advertising

Blauw Gras aan de slag voor Fleurop

Creatief contentbureau Blauw Gras gaat Fleurop ondersteuning bieden op socialmediagebied.

Online marketing

Facebook en Google remmen investeringen in adtech

Facebook en Google zijn zo dominant op de online reclamemarkt dat investeerders minder geld in adtech-startups steken.

Online advertising

Robbert Rosseboom nieuwe baas Data Technology DAN DNA

Robbert Rosseboom verlaat Accenture om baas Datatechnologie te worden bij DAN DNA, onderdeel van Dentsu Aegis Network in Nederland.

Marketing automation

Steven Jongeneel weg bij Social Embassy

Ruim drie jaar na de verkoop van zijn bedrijf Social Embassy aan Dentsu Aegis trekt medeoprichter Steven Jongeneel de deur achter zich dicht. Ook managing director Vivian Opsteegh is vertrokken.

Online marketing

Bas Dokter naar TradeTracker

Bas Dokter is de nieuwe directeur van TradeTracker Nederland. Hij volgt daarmee Rob van Bergen op.

Online marketing

Europeanen willen massaal berichten en telefonie versleutelen

Negen van de tien Europeanen wil zijn berichten en telefonie kunnen versleutelen tegen afluisteraars, zowel boeven als overheden. De overgrote meerderheid vindt het onacceptabel dat internetbedrijven ongelimiteerd hun gedrag monitort, zelfs als dat is omwille van ‘verbetering van de dienstverlening’.

Online marketing

Emark lanceert Academy voor starters

Digitaal marketingtechnologiebureau Emark lanceert de Emark Academy. Daar leidt het net afgestudeerde marketingstudenten verder op tot online experts, die en passant baangarantie krijgen.

Marketing automation
Premium

Internetbureaus Tirato en QForma fuseren

Bureau QForma uit Oisterwijk en internetbureau Tirato uit Heusden fuseren en gaan, als onderdeel van de Dutch Concept Group, door onder de naam NoBears.

Digital Agencies