More stories

Wouter Hosman en Travix winnen E-mail Awards 2013

Wouter Hosman van 2Organize en Travix International hebben zojuist in Amsterdam E-mail Award ontvangen van een vakjury.

e-mailmarketing

Werner Vogels: ‘Tv-studio’s verdienen niet primair aan uitzendingen’

“Het eerste uur van een serie op televisie is om de aandacht te trekken. Het geld wordt in de rest van de week verdiend”, zegt de Nederlandse CTO van Amazon.com Werner Vogels op basis van gesprekken met tv-studio’s.

Hosting

‘De betaalmuur was een strategische misstap’

Als directeur online moet Rien van Beemen (48) NRC Media verder digitaliseren. Hij verwacht groei door premium content gericht en gepersonaliseerd aan te bieden: “Wij verleiden mensen op basis van hun online gedrag.”

Online marketing

Facebookmarketing: de stand van zaken in Nederland

Bijna de helft van de Nederlandse bevolking zit op Facebook en veel meer wordt het ook niet. Organisaties, klein en groot, kunnen met Facebookmarketing nog erg veel winnen. Hoe? Meer mobiel, minder posten, maar wel meer foto’s en sneller reageren.

Online marketing

Naspers koopt bedrijf Nederlandse onlinestrategen

Media- en investeringsbedrijf Naspers uit Zuid-Afrika koopt adviesbureau Harvest Amsterdam. Het gaat om een kennisacquisitie die ertoe leidt dat de Nederlanders strategische posities gaan bezetten bij Naspers projecten en bedrijven.

Online marketing

Dirk Pilat (OESO): ‘Meeste Nederlandse groei van jonge bedrijven’

Meer dan zestig procent van de groei in de Nederlandse economie komt van bedrijven die minder dan vijf jaar oud zijn. “Zij groeien ook in de economische crisis door en zijn goed voor de werkgelegenheid”, aldus de Nederlander Dirk Pilat van de OESO op een bijeenkomst van Google.

Online marketing

Roamler met Androidapp voor groei

De makers van de mobiele app Roamler brengen een Androidversie van hun software uit. Hiermee spreken ze een vrij nieuwe doelgroep aan: niet de eindconsument, maar medewerkers van bedrijven. “Zij worden zo de ogen en oren op de werkvloer.”

Logistics

Marc de Vries wordt directeur Twitter in Nederland

Marc de Vries verlaat zijn directiefunctie bij TMG Online Media om voor Twitter in Nederland het lokale filiaal op te zetten en te helpen groeien.

Online marketing

Google wil meer interieurfoto’s MKB in Europa

Nu het de buitenwereld al aardig in kaart heeft, wil Google ook meer foto’s van de binnenkant van Europese bedrijven verzamelen. Het roept Europese MKB’ers op het interieur van hun zaken te laten fotograferen, voor toevoeging aan Maps.

Online marketing

Google Enhanced Campaigns: update

Begin dit jaar introduceerde Google Enhanced Campaigns voor AdWords. Dit bracht grote veranderingen voor SEA marketeers. Dit is de eerste van 3 updates: Upgraded Ad Extensions.

Online marketing

Sunweb opent eigen online reisgemeenschap

Reisorganisatie Sunweb opent een discussieforum om zijn klanten tot merkambassadeurs te maken maar ook om de eigen helpdesk te ontlasten.

Online marketing

Unilever: Geen optimaal bereik zonder multiscreen advertising

“Als we alle consumenten in een week willen bereiken, moeten we adverteren op meer dan een scherm”. Geoff Seeley van Unilever Global ziet de rol van zijn bedrijf in de communicatieketen fundamenteel veranderen, vertelt hij op het Europese IAB-congres Interact.

Online marketing

2Organize wint Europese Mixx Award

Online marketingbedrijf 2Organize uit Rotterdam heeft gisterenavond een Mixx Award gewonnen, een prijs voor het onderscheidende CRM-werk dat voor Kruidvat.

Online marketing

Ads: van persuasion naar participation

Een desktop, een tablet en een mobiele telefoon, allemaal met toegang tot het internet. Naast de uitdagingen die dit met zich mee brengt op het gebied van meten brengt dit ook kansen en uitdagingen met zich mee op het gebied van ad copy testing en bannercreatie.

e-commerce

Adverteren op Twitter: mogelijkheden, targeting en resultaten

Sinds enige maanden is het ook in Nederland mogelijk om te adverteren op het populaire sociale netwerk Twitter. Met meer dan 3,2 miljoen gebruikers in Nederland en het real-time karakter is Twitter voor veel adverteerders een aantrekkelijk platform om hun doelgroep te bereiken.

Online marketing