More stories

Top Nederlandse marketeers worstelt met data

Hoe meer data, hoe meer en sneller je als marketeer kunt en moet beslissen. Maar zijn de organisaties daar wel goed op ingericht? Nee, lang niet altijd. James van Thiel en Goswijn Thijssen van Google delen hun beeld op de top van het marketinglandschap.

Online marketing

Albert Heijn lanceert kortings-app voor AH to go

Albert Heijn publiceert een mobiele app die verspreid over de dag exclusieve deals voor de kleine AH to go-zaken geeft.

Customer Loyalty

Gazelle besteedt marketing uit aan Dept

Fietsfabrikant Gazelle haalt social- en marketingbureaus Expand Online en socialagency a friend of mine van bureaunetwerk Dept in huis om de merk- en productbeleving te verbeteren.

Online marketing

Amsterdam krijgt grote Europese data science-opleider

Amsterdam wil Europa’s grootste opleiding voor datawetenschappen oprichten. De UvA, VU en de HvA richten samen de Amsterdam School of Data Science op.

Online marketing

Buitenland blijft marginale business voor Yelp

Recensiesite Yelp blijft ondanks zijn internationale uitstraling hoofdzakelijk een Amerikaanse business. Op een kwartaalomzet van 195 miljoen dollar, was slechts vier miljoen afkomstig van buiten de VS.

Travel

Viewability vendors getest: opmerkelijke resultaten

Viewability, veelbesproken in de online marketingbranche. Adverteerders die weten of en hoe lang hun uitingen daadwerkelijk in beeld zijn, kunnen hun mediabudget effectiever uitgeven. Gespecialiseerde viewability vendors leveren de benodigde data aan, maar hoe betrouwbaar zijn die? Namens ING  en Mindshare namen we de proef op de som

Online advertising

Optimale merkbeleving en meer conversies? Focus op brand-optimalisatie

In mijn rol als conversie-optimalisatieconsultant houd ik me bezig met het zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken van websites, wat uiteindelijk ook voor meer conversie zorgt. En ik merk dat het vakgebied verandert. In dit blog wil ik laten zien wat de optimale combinatie is tussen performance enerzijds, branding anderzijds en hoe deze combinatie zorgt voor betere resultaten.

Conversie

bol.com publiceert app augmented reality

bol.com brengt een nieuwe app uit met daarin augmented reality-techniek. Die richt zich specifiek op klanten die bezig zijn met de inrichting van hun woning. In de komende maanden worden ook andere productgroepen voorzien van de AR-optie.

Customer Experience

Netprofiler en ClickValue gaan samen

Online marketingbureaus Netprofiler en ClickValue voegen hun activiteiten samen in het nieuwe bedrijf LevelUp Group. Vanuit de groep zullen later dit jaar nieuwe, specialistische labels worden gelanceerd. Overnames worden niet uitgesloten.

Analytics

Axel Springer rolt nieuwsdienst Upday Europees uit

Uitgever Axel Springer gaat zijn nieuwsverzamelapp Upday uitrollen naar nog eens twaalf EU-landen en opent ook een redactie in Amsterdam.

Online marketing

Reclamereus WPP investeert in VR-specialist

Communicatiereus WPP investeert in virtual reality-specialist SubVRsive uit Amerika. Het bedrijf maakt VR-producties voor grote merken om op indringende wijze verhalen te kunnen vertellen aan een groot publiek.

Online marketing

Ticketscript: ‘Snellere Europese groei met Eventbrite’

Directeur Frans Jonker van Ticketscript wordt bij Eventbrite baas Europa. “Deze hele deal is gericht op schaalvergroting en groeiversnelling. We gaan verder expanderen in Europa.”

Entertainment

‘Kleinere webshops focussen op prijsbeleid’

Kleine en middelgrote webshops in Nederland krijgen steeds meer oog voor prijs als marketingmiddel. “Niet per se de laagste prijs, wel de prijs die voor hen het best is”, aldus Burç Tanir van technologiebedrijf Prisync.

Retail

Online bloemenbezorger bloomon lanceert tv-campagne

Online bloemenbezorger bloomon lanceert vanavond haar eerste tv-commercial. De campagne wordt ook op Facebook uitgerold.

Campagnes

inSided opent kantoor in New York

Technologiebedrijf inSided uit Amsterdam opent zijn hoofdkantoor voor de Amerikaanse markt in New York. Er is vijf man aangesteld om vanuit The Big Apple de lancering te begeleiden.

Customer Engagement