eMarketer verwacht lagere advertentieomzet bij Snap
De verliezen van Snap worden mogelijk nog hoger. eMarketer schat de advertentieomzet voor dit jaar 30 miljoen dollar lager in omdat Snap meer omzet moet delen met partners.
De verliezen van Snap worden mogelijk nog hoger. eMarketer schat de advertentieomzet voor dit jaar 30 miljoen dollar lager in omdat Snap meer omzet moet delen met partners.
De Persgroep promoot deze dagen de politieke krantenkoppen uit het AD op een digitale schermennetwerk in de Nederlandse winkelstraten.
Yvonne de Jager wordt per 1 april de nieuwe directeur van IAB Nederland. “Diversiteit wordt een belangrijk thema omdat samenwerken met anderen altijd tot nieuwe inzichten leidt.”
Weet je eigenlijk hoeveel telefoontjes je website precies oplevert en via welk marketingkanaal deze binnen komen? En wat de waarde ervan is? Door nieuwe advertentievormen als click-to-call neemt dit soort verkeer alleen maar toe. De ROI meet je met call tracking.
bGenius is het eerste technologiebedrijf in Nederland dat toetreedt tot het partnerprogramma van zoekmachine Bing.
“We hebben door wat wel en niet werkt met beacontechnologie. En locatiegebaseerde reclame op mobieltjes werkt dus niet”, vertelt Ate van der Meer over het vernieuwde beaconplatform Lightcurb.
Shazam breidt zijn app uit met augmented reality en richt zich daarmee specifiek op adverteerders. Het werkt een beetje zoals beestjes jagen met Pokémon Go, maar dan met merkuitingen.
De digitale omzet bij RTL Group groeide in 2016 met 32 procent tot 670 miljoen euro. Digital is goed voor 11 procent van de concernomzet. Dat moet rond 2020 op 15 procent liggen. Digital en Duitsland leiden in 2017 de groei.
De organisatie van de modderige, tergende hardloopwedstrijden Mud Masters stelt RLVNT en Clickdistrict aan om te helpen bij zijn online marketing.
Media-ondernemer Edwin Tromp investeert in 90/24 Sports en wordt er CEO. Het bedrijf, actief in Amsterdam en Londen, verzorgt de social media van bekende sporters. “We bereiken 100 miljoen fans en willen groeien naar 200 miljoen.”
Een van de trends binnen search advertising is de personalisatie van search ads. De laatste tijd biedt Google steeds meer […]
Gerard Moussault wordt eindverantwoordelijk voor de Benelux-activiteiten van NMPi, de agencytak van DQ&A die opging in de diensten van het NMPi in Londen.
Gert-Jan Lasterie, onder meer oprichter van Flabber, gaat naar TMG Digital voor de functie Director Business Development.
Een van de grootste uitdagingen in het leven van een onlinemarketeer is het meten en beoordelen van Cross Device Data. Gelukkig is het nu een stuk makkelijker gemaakt om Cross Device Data te meten en inzichten te krijgen in hoe de campagnes tussen verschillende apparaten presteren. Wil je weten hoe? Lees dan snel verder!
Hoe weet je als adverteerder of de huidige inzet daadwerkelijk het meest effectief is? Onlangs is er onderzoek gedaan naar welke visuele kenmerken van online uitingen het meeste effect hebben. In dit geval werd het meeste effect omschreven als de hoogste CTR (click through rate). Dit onderzoek is door Mediabrands Marketing Sciences in samenwerking met Google uitgevoerd.