More stories

Online video als conversieverbeteraar: feit of fictie?

Online video lijkt dit jaar wel een van de ultieme middelen om conversieverbetering te generen. Zo introduceerde Wehkamp onlangs video’s op haar productpagina’s. Ook lijkt sinds januari 2013 het aantal blogs over online video exponentieel toe te nemen. Online video, is het te mooi om waar te zijn?

Conversie

Nieuwe Nederlandse tool voor lokale SEO-praktijken

Scoort de lokale bakker beter met zijn SEO Ranking ten opzichte van zijn buurman, de landelijke keten? Die vraag is sinds kort met een nieuwe tool te beantwoorden.

Online marketing

Mobile Tulip koopt zakelijke sms-klanten van Lumata

SMS-dienstverlener Mobile Tulip neemt de zakelijke sms-tak van branchegenoot Lumata Nederland over. Het gaat om meer dan honderd klanten die aan het portfolio van MKB-label MessageBird worden toegevoegd.

Mobile

Europa tempert resultaten Omnicom

Communicatie- en reclamebureaunetwerk Omnicom boekt een magere omzetgroei omdat adverteerders in Europa terughoudend zijn met hun bestedingen. Dat laten de kwartaalcijfers van de nummer twee in dit segment zien.

Online marketing

‘Google troeft Facebook af met socialmediamarketing’

Google zal Facebook binnen enkele jaren aftroeven omdat de profielensite onvoldoende gebruikerskennis heeft om de nieuwe groep adverteerders te bedienen. Brand advertisers zoeken data over affiniteit niet over intenties, stelt Forrester Research.

Online marketing

Shazam gaat voor Europese tv-adverteerder

Het commerciële team van Shazam is bezig de grote adverteerders in Europa voor zich te winnen. De mobiele app wil dé verbindende commerciële schakel worden tussen tv-reclame en mobiel internet.

Online marketing

KLM promoot social webcare tijdens alle vluchten

KLM wijst zijn passagiers sinds kort tijdens alle vluchten op zijn socialmediakanalen. De purser vertelt de reizigers dat ze daar na de vlucht terecht kunnen met hun vragen, commentaren en suggesties.

Online marketing

7 Bing webmaster tools die u nog niet kende

Misschien vraagt u zich bij de kop al af: “Bing Webmaster Tools?” Jazeker, ook Bing helpt website eigenaren graag op weg. Veel functies komen overeen met Google Webmaster Tools, maar in dit artikel wijzen wij u graag op een aantal functies die Bing Webmaster Tools wellicht de moeite waard maken.

Analytics

Event Marketing 2.0

Als event organisator wil je zo snel mogelijk break-even bereiken, of liever nog, winst maken. Uit onderzoek en ervaring blijkt dat in het algemeen de kaartverkoop pas vanaf 4 weken voor aanvang van het evenement begint te lopen. Het is dus vrij lastig om een vroege Return on Investment (ROI) te bereiken.

Online marketing

Klanten van Redcoon shoppen goedkoper bij bevriende winkels

Redcoon is de launching partner van een nieuw loyaliteitsprogramma van TDRCompany. Bezoekers van die site worden doorverwezen naar ‘bevriende shops’ waar ze, door te winkelen, geld verdienen om bij Redcoon te besteden. “Een regelrechte aanval op affiliatemarketing”, aldus de partijen.

e-commerce

Paul Arts koopt NR6-belang terug van LECTRIC Groep

LECTRIC Groep verkoopt na vier jaar zijn meerderheidsbelang in NR6 terug aan diens oprichter Paul Arts. Hij verlaat de directie van LECTRIC Groep en keert terug naar zijn interactief communicatiebureau.

Online marketing

Marketing 2020; visie en vooral uitvoering moeten veel extremer.

Veel artikelen beschrijven de toekomst van marketing. Heel vaak doen de theorieën mij terugdenken aan sommige bestseller marketing boeken uit de jaren ’80 en ’90. In de toekomst van marketing speelt data en direct marketing bijvoorbeeld een onmiskenbare rol.

Online marketing

Clansman oriënteert zich op nieuwe strategisch partner

Online marketingbureau Clansman zoekt een nieuwe strategisch partner, een investeerder, om zijn activiteiten in Nederland, België en Duitsland op te schalen.

Online marketing

T-Mobile heeft geen kind aan discussiefora

Meer dan de helft van de vragen in de discussiefora van T-Mobile wordt door andere klanten beantwoord. De fora blijken een gouden greep voor operators om ‘verloren klanten’ terug te winnen.

Mobile

Fastmovers: online branding of conversie?

Fastmovers zijn van oudsher big spenders als het gaat om advertentiegelden. Volgens het IAB wordt er online echter nog te weinig gespendeerd in verhouding tot de tijd die de consument aan digitale media besteed. Hoe zien FMCG-merken dat zelf? Een gesprek met de verantwoordelijke directors van Procter & Gamble, Nespresso en L’Oréal over online marketing anno nu en de nabije toekomst.

Online marketing