More stories

Onderzoek: de Nederlander online in 2013

Location based shoppen met je smartphone, de wereld bekijken door een online bril met de Google glasses, het kan! Maar is de Nederlander eigenlijk al zo ver? Ruigrok | NetPanel voert inmiddels voor het zevende jaar het ‘What’s happening online?’-onderzoek uit, waarin we kijken naar de belangrijkste trends op het gebied van online communicatie

Online marketing

Online Marketingcampagnes analyseren en optimaliseren

Online marketing heeft een groot voordeel ten opzichte van offline marketing op het gebied van meetbaarheid. Door o.a. webanalysesoftware is het mogelijk bezoekersinteracties met advertenties en op websites te meten.

Online marketing

Landelijke uitrol mobiel betalen in V.S. nog dit jaar

De mobiele operators AT&T, T-Mobile en Verizon rollen voor het einde van het jaar hun landelijke mobiele betaalsysteem in Amerika uit. Een kwart van de grootste retailers in de V.S. heeft inmiddels terminals staan die met NFC-technologie overweg kunnen.

Customer Loyalty

KLM wereldwijd de snelste met social helpdesk

KLM is van de luchtvaartmaatschappijen de allersnelste met zijn helpdesk op Facebook. Wie een vraag stelt heeft binnen 45 minuten antwoord, aldus een internationaal onderzoek.

Online marketing

Fusie Publicis-Omnicom maakt nieuwe online gigant

De beoogde fusie van Publicis en Omnicom creëert ook in de online industrie een reclamereus. De som der delen maakt echter geen groter geheel.

Online advertising

Publicis en Omnicom fuseren

Publicis en Omnicom willen fuseren, waardoor ‘s werelds grootste groep van communicatie- en reclamebureaus ontstaat. ‘Publicom’ wordt de nieuwe mondiale marktleider.

Online advertising

Nieuwe IKEA-gids multimediaal voor augmented reality

De app is er al, de nieuwe catalogus verschijnt volgende maand. Klanten van IKEA kunnen dan al turend door hun mobieltje letterlijk zien hoe nieuwe kasten, stoelen of bedden in hun huis zouden staan.

Mobile

Favoriete marketingmiddel van webwinkels: e-mail

In het overweldigende aanbod van digitale marketingmiddelen zijn webwinkeliers het er over eens wat het beste werkt: e-mail. Meer dan 95 procent investeert dit jaar even veel of meer van zijn budget in dit kanaal.

e-commerce

Axel Springer stoot veel papieren titels af

Uitgeverij Axel Springer verkoopt een groot deel van zijn nationale titels aan Funke Mediengruppe. Zonder de ‘papieren bagage’ wil het zich volledig op zijn digitale strategie kunnen richten.

Online marketing

Lexus zet 200 Instagrammers in voor nieuwe commercial

Lexus Amerika geeft de term ‘crowdsourcing’ een heel aparte betekenis. De fabrikant nodigde 212 fanatieke Instagrammers uit om de commercial te schieten van de nieuwe Lexus IS, foto voor foto voor foto.

Online marketing

Overgang naar Enhanced Campaigns; 5 tips

De overgang naar Enhanced Campaigns (geoptimaliseerde campagnes) is in zicht. Vandaag (22 juli) worden alle Google AdWordscampagnes overgezet. In dit artikel worden enkele tips gegeven die handig zijn voor en na de overgang van Enhanced Campaigns.

Online marketing

Plot tilt location based marketing naar hoger niveau

Location based marketing is lange tijd doorgegaan voor buzzwoord en daarmee als term verpest. Althans, dat vinden Paul Everts en Menno Kolkert van Plot. “Als een billboard op een gerichte plek is geplaatst, noemt men dat tegenwoordig al op locatie gebaseerd.”

Online marketing

Supermarkt Tesco: Eindeloze mogelijkheden 3D-printen

De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’

e-commerce

‘Harde merkcommunicatie is passé’

Mascha Driessen gaf vorige maand haar functie bij YouTube Benelux op om met startup youtooglobal in te haken op de vraag naar strategisch advies op het gebied van digital. En om met online marketingbureau AdBirds de YouTube Division op te richten vanwege de sterke groei van online video.

Online marketing

Helft van het MKB loopt digitaal schromelijk achter

Een kwart van de kleinere bedrijven in het MKB heeft een website die ouder is dan vier jaar. En 28 procent heeft helemaal geen website. DTG, voorheen De Telefoongids, signaleert dat deze digitale verstekelingen omzetpotentieel links laten liggen.

Online marketing