More stories

Mag de concurrent mijn merk als AdWord gebruiken?

Een bedrijf investeert jarenlang in het bouwen van zijn merk en een ander bedrijf gebruikt dat merk om onlinebezoekers via de zoekmachines te trekken voor zijn concurrerende producten. Of het commercieel verstandig is om op deze manier met de concurrent om te gaan leest u in een ander Emerce-artikel. Maar mág het, juridisch gezien?

Legal

Weg met de Chief Dinosaur Officer, neem een data-analist

Steeds meer bedrijven vinden het nodig om een Chief Digital Officer aan te stellen om werk te maken van de digitale transformatie. Of het takenpakket van de Chief Marketing Officer wordt in die richting uitgebreid. Maar heb je deze extra directieleden echt nodig? Ik denk het niet.

Online marketing

Amazon opent nieuwe rubriek: Vehicles

De autohandel begeeft zich steeds meer online, een ontwikkeling die wordt versterkt nu Amazon de nieuwe sectie Vehicles opent. Het is vooralsnog enkel een site met productinformatie en een communityplatform voor autozoekers en -liefhebbers.

Online marketing

Toch reclame in WhatsApp

WhatsApp vernieuwt zijn privacybeleid waardoor het voor bedrijven bijvoorbeeld mogelijk wordt om gebruikers berichtjes te sturen.

Customer Service

Adwords rapportages: stop met de focus op resultaat!

Of je nou consultant, online marketeer of accountmanager bent, wanneer je verantwoordelijk bent voor een AdWords account zul je vroeg of laat een keer moeten rapporteren wat de resultaten zijn van jouw campagnes. AdWords is immers een performance kanaal, en die performance moet gemeten, beoordeeld en vertaald worden naar nieuwe actiepunten! Ik ga je niet vertellen of je beter een taart- of staafgrafiek moet gebruiken in je rapportages, maar je 4 tips geven hoe jouw rapportage van echte toegevoegde waarde wordt.

Online advertising

Kieskeurig.nl sponsor PEC Zwolle

Website Kieskeurig.nl heeft zich als sponsor aan PEC Zwolle verbonden. De vergelijkingswebsite gaat met de Overijsselse voetbalclub een verbintenis voor het komende seizoen aan. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Online marketing

Attributie in AdWords, nu makkelijker dan ooit

Google heeft nu al een tijdje attributiedata in AdWords ingebouwd. Met deze functies krijg je inzicht in de verschillende touchpoints van conversies. Hierdoor krijg je betere inzichten in de waarde van keywords, klikken en touchpoints. Door op deze betere waarde te sturen, maximaliseer je het rendement van elke klik en verhoog je daardoor de ROI op je marketinginvestering.

Attributie

Amazon Europa open voor handgemaakte artikelen

Producenten van handgemaakte artikelen, eenpitters of grotere professionals, krijgen er in Amazon een Europees verkoopplatform bij.

E-commerce platforms

Best practices voor het effectief inzetten van Expanded Text Ads

Om adverteerders te helpen hun AdWords campagnes in te richten voor de mobiele omgeving heeft Google Expanded Tekst Ads in het leven geroepen. Een tekstadvertentie die bijna 50 procent meer tekenruimte bevat dan de reguliere tekstadvertenties en die geschikt is voor ieder type apparaat. Sinds 26 juli zijn ze voor iedereen uitgerold.

Online advertising

‘Weinig groei bereik Nederlandse reissites’

Reissites vertonen weinig groei meer in het aantal bezoekers dat ze verwerken, aldus nieuw onderzoek van marktvorser comScore.

Travel

Het programmatic display landschap uitgelegd

In het verleden was de markt van online display advertising nog simpel en overzichtelijk: als je een banner op een andere website wilde laten zien belde je de eigenaar van die website op, e-mailde je wat code heen en weer en maakte je prijsafspraken. En voilà; the deal was done. Maar met de opkomst van technologie is het display advertising landschap vele malen complexer maar gelukkig ook interessanter geworden. Een overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 1.

Programmatic

Semilo verzorgt advertentie-exploitatie 9292

Semilo wordt verantwoordelijk voor de exploitatie van advertenties op de website van 9292 Reisinformatiegroep. Elke dag voorziet 9292 reizigers van zo’n 400.000 reisadviezen.

Online advertising

De zoektocht naar het juiste online marketingbureau

Bij de zoektocht naar het juiste online marketingbureau zien we regelmatig dat mensen keuzes maken zonder de inhoud van hun stappen voldoende te begrijpen. Daardoor is het ook moeilijk om het ‘juiste’ bureau te kiezen. Goede of slechte bureaus/mensen, voor de niet-doorgewinterde toehoorder vertellen ze hetzelfde. Zoals vaak in het leven zit het in de details. Wat als het vertrouwen aan het verkeerde bureau wordt gegeven? We hebben daarom voor onszelf bepaald hoe een goede agency zich onderscheidt. Hieronder een leidraad die je kan helpen.

Online marketing

Dentsu Aegis neemt performance marketing expert Merkle over

Dentsu Aegis heeft een meerderheidsbelang verworven in Merkle, het grootste onafhankelijke bureau voor data analytics en performance marketing in de VS.

Analytics

‘Ten minste 28 duizend data protection officers nodig’

Met de nieuwe Europese ‘Algemene Verordening Gegevensbescherming’ gaat er een hoop veranderen bij bedrijven, zowel in de marketing als daar buiten. Een van die veranderingen: er zullen ten minste 28 duizend ‘data protection officers’ (DPO) nodig zijn, zo blijkt uit onderzoek.

Security