More stories

Bol.com Sponsored Products vernieuwd: hoe profiteer je hier optimaal van?

Sinds 1 januari is Bol.com overgegaan op een nieuw platform voor Sponsored Products. Een compleet stappenplan om je campagnes in te richten. 

Marketplaces
Premium

INretail: alle winkels moeten webfront en afhaalloket

Online of telefonisch bestellen en afhalen bij de voordeur van het filiaal in de wijk. Dat is volgens belangenorganisatie INretail het enige werkbare scenario voor retailers om in business te blijven nu een lockdownverlenging dreigt.

Retail

Bereid je voor op een digital-first tijdperk waarin elke ervaring telt

In opdracht van Adyen heeft het Britse Centre for Economics and Business Research (CEBR) een analyse gemaakt van de huidige situatie voor bedrijven in de retail- levensmiddelen- en drankensector over de hele wereld. Het onderwerp ‘Unified Commerce’ staat centraal. Voor het onderzoek zijn meer dan 25.000 consumenten in heel Europa, de Verenigde Staten, Azië-Pacific en Brazilië geïnterviewd. Ook zijn lokale merken zoals Domino’s Pizza, Joe & The Juice, Score, Henri Willig, Bagels & Beans en CameraNU gevraagd naar hun best practices.

E-commerce

Google Smart Shopping: hoe SEA-specialisten scoren met nieuwe inzichten 

Goed in de omzet op je SEA-campagnes duiken, levert verrassende inzichten op. Waarop je adverteert, is namelijk niet altijd wat je verkoopt. 

Analytics

Retail media: cruciaal voor merken en retailers

Retail media wordt een cruciaal onderdeel van advertentiestrategieën. Voor merken om zichtbaar te blijven en voor retailers vanwege de extra inkomsten. 

Online advertising
Premium

Nieuwe investering voor Packaly

Technologiebedrijf Packaly, dat winkels met snelle bezorgingen helpt, heeft nieuwe groeigeld opgehaald. Dat wordt gebruikt om het team te verdubbelen en in meer Nederlandse steden te kunnen starten.

Venture

Tips voor het verhogen van je organische vindbaarheid op Amazon

Amazon wordt in Nederland steeds groter. Hoe optimaliseer je je content voor Amazon en zorg je ervoor dat je producten goed vindbaar zijn?

SEO

Impact corona: 55-plusser ontdekt online shoppen en achteraf betalen

Online retailers hebben er sinds corona een nieuwe doelgroep bij: 55-plussers. Wat betekent dit voor winkeliers en hun communicatie?

Payment
Premium

Online omzet in november 55,5 procent hoger

De online omzet was in november 55,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder, zo meldt het CBS donderdag. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 43,9 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 72,2 procent.

E-commerce

Workshop: aan de slag met duurzamere e-commerce

Al die verpakkingen, bestelbusjes en retouren: kan dat niet wat duurzamer? Workshop helpt je op weg.

Sustainability
Premium

Apple winkels weer gedeeltelijk open

De Nederlandse Apple Stores zijn weer toegankelijk. Klanten kunnen er terecht voor reparaties, maar alleen op afspraak.

Retail

De belangrijkste trends in de betaalmarkt voor 2021

Het jaar 2020 heeft grote veranderingen in het consumentengedrag teweeggebracht en voor 2021 is de verwachting dat die trends nog versnellen.

Payment

Een les voor volgend jaar: Black Friday definitief uitgegroeid tot Black Week

De belangrijkste verkoopcijfers van de afgelopen Black Friday en de lessons learned voor 2021.

Customer Experience

Een langetermijnplan voor ondersteuning van je klantenservice

Met de groei van e-commerce, nemen ook de verwachtingen van consumenten toe. Tijd voor een langetermijnplan.

Customer Experience
Premium

Innovatieve instore technologie heeft potentie

Winkeliers kunnen meer klanten trekken met innovatieve instore technologie. Dat is de belangrijkste conclusie uit het onderzoek ‘Meer bezoekers naar mijn winkel’ van het Store Innovation Lab van de Hogeschool van Amsterdam.

Retail