Logistiek over de grens
De logistiekmarkt in Nederland is nog goed te overzien. Maar hoe kies je een bezorger voor de last mile in Italië of Duitsland?
De logistiekmarkt in Nederland is nog goed te overzien. Maar hoe kies je een bezorger voor de last mile in Italië of Duitsland?
Orderchamp, een online marktplaats voor merken en retailers, is vorig jaar met twintigduizend aangesloten retailers gegroeid tot nu 25.000 partijen. Het Nederlandse bedrijf treft voorbereidingen voor expansie naar Groot-Brittanië.
Voor fabrikanten is het -net als in offline winkels- vechten om aandacht voor je product. Zes stappen voor het aanbieden van de juiste product-informatie.
Bol.com en MKB Nederland slaan de handen ineen om fysieke retailers te helpen met hun verkoopstrategie op internet. Het coronavirus heeft velen de noodzaak van een alternatief, digitaal afzetkanaal duidelijk gemaakt.
Fietsvoordeelshop.nl neemt branchegenoot JUIZZ over. Deze e-bike specialist heeft als merken QWIC, Urban Arrow, Riese & Muller en Stromer. JUIZZ […]
Brancheorganisatie INretail houdt komende periode rekening met een snelle stijging van het aantal faillissementen in de detailhandel. Dat kan een halt worden toegeroepen door op 3 maart winkels weer te openen, zo schrijft de organisatie.
De lockdowns maakten het voor kinderwagenfabrikant Joolz lastig om hun merkfilosofie over te brengen. Marketing automation en personalisatie brachten uitkomst.
Less is more, maar de consument wil wél iets te kiezen hebben. Een inkijkje in het web-design bij Coolblue en de theoretische onderbouwing bij de gemaakt design-keuzes.
Retailmedia gaat fors groeien in 2021. In Nederland zijn Amazon Sponsored Ads sinds kort beschikbaar. Hoe zet je die sponsored ads in?
Steeds meer bedrijven starten een marketplace of sluiten zich daarbij aan. Ben jij ook van plan een online marktplaats of platform te starten? Of heb je al een marketplace? Maak dan gebruik van deze handige betaaloplossingen om veilig te kunnen groeien.
De winkelketen hield internet lange tijd buiten de deur, maar gaat vanaf woensdag 10 februari toch click & collect aanbieden, zo bevestigt woordvoerder Frank van Rutten tegenover Emerce.
Een visie op social media in 2021 met een hoofdrol voor: conversational marketing, communities, privacy en influencers.
Steeds meer van Amazons omzet komt niet uit retailactiviteiten maar uit andere vormen van dienstverlening. Als die trend doorzet, krijgen digitale platformdiensten de overhand.
Niet-essentiële winkels mogen vanaf 10 februari beperkt weer open. Klanten kunnen dan bestellingen afhalen die ze online of telefonisch hebben gedaan, maar ze moeten dan wel minimaal vier uur wachten om ‘funshopping’ te voorkomen.
De internetomzet van de detailhandel was in het vierde kwartaal van 2020 55,6 procent
hoger dan een jaar eerder. Dit is de sterkste groei ooit door CBS gemeten.