More stories

‘Wekenlang drukker dan Black Friday’: hoe HEMA inspeelde op enorme online groei

Winkelketen HEMA zag -ook na de eerste lockdown- traditionele shoppers veranderen in online shoppers. En dat vroeg om aanpassingsvermogen van het bedrijf. 

Coronacrisis
Premium

Emerce Retail: Hunkemöller test winkelen via videobellen

Hunkemöller test in Nederland het winkelen via videobellen in geselecteerde filialen. Zo kun je door persoonlijk contact met een lingerie expert je favoriete artikelen zien vanuit het comfort van je eigen huis. Dat vertelt Alexandra Legro (Hunkemöller) op Emerce Retail.

Retail
Premium

Europese online verkopen Nike: +60%

De maker van sportkleding Nike wordt steeds minder afhankelijk van wederverkopers. De eigen kanalen winnen met sprongen terrein. In Europa zag de fabrikant zijn digitale verkopen met 60% stijgen.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: ‘Klantgedrag kan definitief veranderen’

De gevolgen van gesloten winkels en het veranderend consumentengedrag kunnen nog moeilijk worden ingeschat. Dat blijkt uit een tafelgesprek op Emerce Retail met directeur Frank Quix van Q&A en retailcollega Aron Lewis van schoenenketen vanHaren.

Retail
Premium

Emerce Retail: ‘Kijk serieus naar New Retail’

Op de oude voet retail bedrijven zoals we gewend waren te doen is niet erg slim. Dat zegt Harry Bijl van belangenorganisatie InRetail in een tafelgesprek op Emerce Retail, waarvan de presentaties vanaf 25 maart bekeken kunnen worden. “Ik zeg niet dat we China achterna moeten gaan, maar daar zie je heel verfrissende innovaties.”

Retail
Premium

Emerce Retail: ‘Winkelgedrag is permanent veranderd’

Het winkelgedrag van de Nederlandse consument is door COVID permanent veranderd. Retailers die nu nog in hun digitale strategie moeten investeren zijn te laat. Op Emerce Retail lichten Hans Eysing Smeets en Oscar Diele hun visies toe.

E-commerce
Premium

Digitale prijskaarten bij Kees Smit

Kees Smit Tuinmeubelen claimt de eerste retailer in de branche te zijn die gebruik maakt van digitale prijskaarten. De digitale prijskaarten maken onderdeel uit van de omnichannelstrategie van de keten.

Retail
Premium

Nieuwe winkel Bever krijgt speciale ruimte voor winkelen op afspraak

Buitenwinkel Bever opent 18 maart zijn grootste winkel in de Westfield Mall of the Netherlands. De flagshipstore van 2.500 m2 krijgt een speciale ruimte voor winkelen op afspraak en een Click & Collect-balie met pasmogelijkheden naast een uitgebreide 3D-voetanalyse.

Retail

Sierkussen.nl: van retailpartners en marketplaces naar eigen merkkanaal

Sierkussen.nl werd groot via retailpartners en marketplaces. Nu echter lanceert het de eigen webshop opnieuw om zo in te zetten op eigen merkkanalen.

E-commerce platforms

Nieuwe btw-regels e-commerce: actiepunten voor ondernemers

Op 1 juli 2021 treden de nieuwe e-commerce btw-regels in werking voor cross border leveringen. Wat verandert er voor bedrijven en ondernemers?

Cross Border

Amazon Sponsored Ads: En nu aan de slag! (3/3)

Retailmedia gaat fors groeien in 2021. In Nederland zijn Amazon Sponsored Ads sinds kort beschikbaar. Hoe zet je die sponsored ads in?

Marketplaces

Zo gebruik je analytics ter verbetering van je voice- of chatbot

Bij de inzet van voice- en chatbots is een goede inrichting en slim gebruik van analytics cruciaal voor het verbeteren van de klantervaring. 

Customer Experience
Premium

InRetail verliest rechtszaak: winkels blijven dicht

Branche-organisatie InRetail heeft het kort geding tegen de Staat verloren. De winkels moeten in principe hun deuren gesloten houden, al is beperkt bezoek toegestaan.

E-commerce

Tien richtlijnen voor een gebruiksvriendelijke site

De gebruiksvriendelijkheid van een website is belangrijk voor het behalen van bedrijfsresultaat. De tien vuistregels van UX-pionier Jakob Nielsen. 

Web-design

Data-gestuurd ondernemen: verkopen via een platform

Een open gesprek tussen Bol-partner Michiel Snoek van Hemdvoorhem.nl en Joris Scheepens van Bol.com over verkopen via het platform en de rol van data.

Data