Zo ga je aan de slag met social shopping
Wat als een post op sociale media niet alleen je merk uitdraagt, maar ook het aantal verkopen doet stijgen? Welkom in de wereld van social shopping, waarin sociale media meteen je etalage en kassa zijn.
Wat als een post op sociale media niet alleen je merk uitdraagt, maar ook het aantal verkopen doet stijgen? Welkom in de wereld van social shopping, waarin sociale media meteen je etalage en kassa zijn.
Albert Heijn gaat de test met Tap to go dit najaar uitbreiden naar nog eens drie filialen van AH to go. Dat meldt Retailtrends.
De online omzet was in april 15,9 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 12,8 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 20,3 procent, zo blijkt uit nieuwe cijfers van CBS.
Met een verwachte omzetgroei van 10 procent in 2019 vergroten de Nederlandse webshops hun marktaandeel verder. In non-food ligt het marktaandeel van online naar schatting op 25 procent. E-commerce is volwassen geworden en een nieuwe fase breekt aan, schrijft het ING Economisch Bureau.
Met retourpercentages tot wel tientallen procenten heeft de online retailer er een hoofdpijndossier bij. De vraag is of en op welke manier ze het tij nog kunnen keren. Opvallend is hoe weinig hiervoor wordt ‘gespeeld’ met de productcontent en -kenmerken. Daarmee is – in ieder geval deels – te voorkomen dat na Zalando ook anderen gebukt gaan onder hun eigen logistieke strategie.
Hoe beïnvloedt crossborder e-commerce de bedrijfsvoering en het ondernemerschap als je vanuit Nederland in Duitsland onderneemt? In 2021 wordt meer dan honderd miljard euro uitgegeven op de Duitse e-commercemarkt. Dit is ten opzichte van 2018 een stijging van meer dan vijftig procent. Het leeuwendeel van deze groei zal voortkomen uit mobile shopping.
Hoe boks je als nieuwkomer op tegen Gillette en Wilkinson die samen 85 procent van de scheermarkt in handen hebben? Hoe verleid je consumenten zonder zichtbaar te zijn in de winkelschappen? CEO Rochdi Darrazi legt uit hoe Boldking met messcherpe marketing en de juiste mensen een merk bouwt dat de traditionele scheermarkt in beweging brengt.
Consumenten verwachten dat hun online ervaringen eenvoudiger, sneller en intuïtiever zijn en Google speelt daar op in met de nieuwe Shopping Action functionaliteit. De consument kan nu rechtstreeks aankopen doen bij Google op elk device, en ook stemgestuurd via de Google assistant. Wat betekent dit voor retailers?
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij Hunkemöller de eerste stapjes zet met podcasting.
Amazon financiert een programma met popupwinkels in Engeland, oftewel ‘Clicks and Mortar’-shops van webwinkels die geen fysieke winkel hebben.
De omzetgroei van fysieke winkels in Nederland is in 2018 vrijwel stilgevallen en ook dit jaar komt er geen beweging in. Nederland blijft daarmee in 2019 onder de gemiddelde omzetgroei in Europa, die door het GfK op 2 procent wordt voorspeld. Reden is volgens GfK het dominante onlinekanaal in Nederland.
Deverkopenviainternetnameninheteerstekwartaalwederomveelsterkertoedandewinkelverkopen.Deinternetomzetwasinheteerstekwartaal16,6procenthogerdaneenjaareerder.
Volgens Gartner zal in 2020 meer dan de helft van online verkopers hun producten op marketplaces zetten óf producten van derden in hun eigen webwinkels verkopen. In het laatste geval worden ze dus zelf een marktplaats. Wie denkt dat daar geen ruimte voor is, gezien dominante partijen als Amazon, Alibaba en bol.com, heeft het mis.
Decathlon gaat technologie van het Engelse Mishipay inzetten waarmee klanten via hun telefoon kunnen betalen en de NFC-tag van hun aankoop verwijderen.
Microsoft gaat zijn eerste Microsoft Store in Londen op 11 juli openen aan Oxford Circus.