More stories

Premium

Publishers werken aan geïntegreerd aanbod korting, cashback, reclamefolder en sparen

Met cashbacks, kortingscodes, dealsites en allerlei verzamelaars van reclamefolders is het aanbod van kortingen hevig versnipperd. Publishers en mediabedrijven als Sanoma en De Persgroep zetten voorzichtige eerste stappen in de richting van een meer geïntegreerd aanbod. Is daarmee de bonuskaart van Nederland in de maak? Eén digitale oplossing die consumenten geld laat besparen en merken in staat stelt ze te bereiken en activeren?

Customer Loyalty

Haal meer uit je merk met design in e-commerce

E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Digital Design
Premium

Online omzet in mei bijna 20 procent hoger

De online omzet was in mei 19,6 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 18,8 procent meer omgezet, zo meldt CBS vanochtend.

Retail
Premium

Wat is het potentieel van AI in de consumentengoederenindustrie?

Nooit eerder konden bedrijven zoveel over hun klanten te weten komen – en deze kennis gebruiken voor de ontwikkeling van intelligente oplossingen. Om uw bedrijf te laten groeien en relevant te blijven, is het noodzakelijk AI te omarmen. De impact van artificial intelligence (AI) op de consumentengoederenindustrie kan niet worden overschat. Maar waar te beginnen?

Artificial Intelligence

Albert Heijn digitaliseert prijskaartjes winkelschap

De papieren prijskaartjes gaan er uit bij de versafdelingen van Albert Heijn. Tegen het einde van dit jaar gaan 150 winkels om. Uiteindelijk kan de supermarktketen dynamisch product- en prijsinformatie laten zien die varieert met beschikbaarheid en moment van de dag of week.

Marketing

De zes belangrijkste IT-trends binnen retail

De afgelopen jaren waren uitdagende tijden voor retailers. In een krimpende markt zagen we retailers winkels sluiten of worstelen om te overleven. Winkeliers en klanten eisen nieuwe en innovatieve zakelijke ideeën. Dit legt een hoge druk op de IT-landschappen van retailers, die tegenwoordig een cruciale rol spelen in hun bedrijf. Deze whitepaper beschrijft de zes belangrijkste IT-trends binnen de retailbranche.

E-commerce

Coolblue opent XXL-winkel in Arnhem

Coolblue opent dit najaar een XXL-winkel in Arnhem. De nieuwe 1.300 vierkante meter grote winkel komt in de Roggestraat, aan het Velperplein.

Retail

HEMA in VS actief op Walmart.com en in Canada met HEMA-winkels en shop-in-shops

Winkelketen HEMA gaat onder de noemer Hema Amsterdam op de website van Walmart artikelen in Noord-Amerika verkopen.

Retail

Utrechtse start-up Packaly begint 1 uurs-bezorgdienst

Op 1 augustus gaat de logistieke start-up Packaly in Utrecht van start. Het bedrijf bezorgt vanuit de magazijnen van winkels en webwinkels uit de Domstad in een straal van vier kilometer rondom de binnenstad.

Start-ups

Zalando opent nieuwe outlet in Stuttgart

Zalando heeft opnieuw een outletwinkel geopend, de zevende alweer, in Stuttgart. Ook zijn er plannen voor outlets in München en Nürnberg.

Retail

Start-up Hoody met multishop bezorgdienst

Vandaag begint start-up Hoody in Haarlem zijn dienstverlening. Met een app brengt het bedrijf lokale retailers in contact met omwonenden, die met de app kunnen shoppen en laten bezorgen.

Start-ups

Bol.com: ‘Voor ons zit Amazon al in Nederland’

Topman Huub Vermeulen van bol.com hoort al sinds 2011 dat Amazon naar Nederland komt. Op dit moment kan er alleen worden besteld op een Nederlandstalige pagina via Amazon Duitsland, maar de verwachting is dat de retailer ook echt een Nederlands kantoor opent. “Voor ons zijn ze er al. En ik heb net uitgelegd hoe we daarop reageren,” vertelde Vermeulen gisteren op Emerce E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage op vragen uit het publiek.

Marketplaces

Primera nu ook met mobiele telefoons en abonnementen

Primera is begonnen met de verkoop van mobiele telefoons en originele telefoonaccessoires bij in totaal 475 Primera winkels. De keten verkocht al beltegoeden.

Retail

Zo maak je winkelbezoek zichtbaar met Google Store Visits

Je kunt met online paid advertising invloed uitoefenen op het aantal fysieke bezoeken dat je in je winkel krijgt. Een perfect voorbeeld van hoe je online- en offline marketingactiviteiten kunt integreren voor beter resultaat. Hoe werken Google Store Visits,  en hoe maak je winkelbezoeken in Google Ads zichtbaar en optimaliseer je je campagnes? 

Analytics

Textielsuper Zeeman wil meer investeren in online

Textielsuper Zeeman wil meer investeren in online. Als gevolg van de concurrentie van internet zullen meer winkels worden gesloten. Dat […]

E-commerce