Nieuw e-commerceplatform LVMH aanstaande
De keten van luxe lifestylemerken LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton staat op het punt een nieuwe online winkelomgeving te lanceren onder de naam 24 Sèvres.
De keten van luxe lifestylemerken LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton staat op het punt een nieuwe online winkelomgeving te lanceren onder de naam 24 Sèvres.
Tien Nederlandse en Belgische bedrijven actief in de modeketen hebben een nieuwe expertgroep RFID opgericht. Technische en organisatorische barrières vormen het grootste struikelblok bij het implementeren van RFID, zeggen de betrokken partijen.
Blokker Holding wil zich volledig gaan richten op het merk Blokker, de winkel waarmee het allemaal begon in 1896. De overige winkelbedrijven van het concern (Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker) worden verkocht. Daarmee komen circa 1.900 arbeidsplaatsen te vervallen. De e-commercepoot Nextail blijft bestaan.
Online supermarkt Picnic zet een tandje bij op het gebied van marketing. Het zet de diensten van Storm Digital in voor hulp om de fundamenten van zijn marketingstack zo degelijk als mogelijk in te richten.
De kwartaalcijfers van RTL Group verklappen dat het Duitse mediabedrijf een waardering van vijftien miljoen euro hanteerde bij de recente investering in de designmeubelwinkel Flinders.nl.
Speelgoed, verlichting en vrouwenkleding zijn de snelst groeiende productgroepen wereldwijd in e-commerce. Zo laat nieuwe marktinformatie van Icecat zien.
Amazon heeft alweer zijn dertiende fysieke boekwinkel aangekondigd, dit keer in Washington D.C. Die komt in dezelfde straat waar eerder het onlangs gesloten Barnes & Noble was gevestigd.
“Dat kan beter”, dacht Laurens van Dort op het moment dat hij verf ging kopen bij de lokale bouwmarkt. Als industrieel ontwerper met de richting ‘strategic product design’ heeft hij geleerd om te denken in het opzetten van startups waarmee traditionele sectoren kunnen worden geïnnoveerd. Zijn bezoek aan de bouwmarkt resulteerde uiteindelijk in de oprichting van Fairf. “Een duurzaam verfbedrijf dat zich helemaal richt op consumenten. Een nieuw merk in de NL markt.” Fairf maakt zelf geen verf, die komt van partner Baril Coatings. Fairf richt zich volledig op de interface: de manier waarop je verf aankoopt. “Dat hele proces is niet gebouwd voor de moderne consument die van alle gemakken is voorzien.
Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.
Webwinkelketen Etrias Lifestyle Stores heeft voor een onbekend bedrag online schoenenwinkel Deschoenenfabriek.nl overgenomen.
Consumenten doen liever de afwas dan dat ze een winkel binnenwandelen. Met dit opmerkelijke onderzoeksresultaat trok Capgemini onlangs de aandacht. De boodschap: op de winkelvloer is behoefte aan technologie die de winkelervaring verbetert. Maar wat betekent dit concreet?
De webshop van De Bijenkorf groeide in 2016 van alle verkooppunten het hardst en is goed winstgevend. Dat maakte het retailconcern zaterdag bekend.
Klanten in fysieke winkels moeten meteen worden geholpen. Dat is de beste remedie tegen ‘showrooming, stellen onderzoekers van onder meer Rijksuniversiteit Groningen na eigen onderzoek.
Apple gaat zich niet vestigen in de voormalige C&A-winkel op het Vredenburg in Utrecht. Dat zegt eigenaar Redevco tegen het AD. Geruchten over de komst van Apple naar Utrecht circuleerden eind vorig jaar.
Niet veel ondernemers durfden het aan om een luxeproduct te lanceren tijdens de economische crisis. Maar Liesbeth en Violet Lotgering, oprichtsters van POM Amsterdam, zagen juist kansen. Binnen een half jaar waren hun items te koop in 40 winkels en zes jaar later zijn dit er ruim 650. “We zijn ambitieus en durven groot te denken.”