More stories

Optiekverkoper polette werkt aan onbemande showrooms

Optiekverkoper polette, ooit een pure player, wil het aantal fysieke showrooms in Europa fors uitbreiden. Nederland is tot nu toe het enige land waar het bedrijf showrooms heeft, in Amsterdam en Utrecht.

Retail

Selfservice klantenservice: laat consumenten elkaar helpen

Consumenten willen goed geïnformeerd worden maar zoeken tegelijkertijd het liefst zelf naar het antwoord op hun vraag. In plaats van extra kanalen en agents in te zetten, kan het lonen om de mogelijkheden van online selfservice te onderzoeken, waarbij consumenten elkaar helpen. Met als resultaat: een hogere conversie en orderwaarde, meer organisch verkeer, lagere klantenservicekosten en een verbeterde klanttevredenheid.

Customer Experience

Drie tips om je artikelen op het juiste prijsniveau te houden

Als omnichannel- of online retailer neem je ieder jaar tegen wil en dank afscheid van overtollige, uitlopende artikelen via een finale uitverkoop, een outlet of in het ergste geval een opkoper. Artikelen die aan het einde van hun levenscyclus zitten of die simpelweg een te lage rotatie hebben, leggen immers beslag op kostbare ruimte in het distributiecentrum en brengen steeds minder op. Tijd voor doordacht dynamisch prijzen.

Strategy

Voetbalmerk Balr, PLUS en Hudson’s Bay op Emerce Retail

Voetbalmerk en retailketen Balr creëerde zijn eigen afzetmarkt door een eigen voetbalportal op te zetten. Het zorgde voor enorme groeicijfers. Het merk waarin voetballers Gregory van der Wiel en Eljero Elia investeren, wordt overal ter wereld verkocht. Oprichter Juul Manders, ook bekend van Wannahaves, zet tijdens Emerce Retail in Bussum de succesfactoren op een rij, en verklapt wat Balr doet met 26 miljoen Instagramvolgers.

Retail

Kan kleine winkelier mee op de innovatiegolf?

Winkelrobots die klanten helpen, algoritmen die kledingadvies geven, drones die pakketten bezorgen, chatbots die klanten te woord staan. Innovatie biedt talloze mogelijkheden voor de retailer, maar gaat die vlieger ook op voor de bestaande kleine winkelier? Kan een ondernemer zonder diepe zakken ook aanhaken?

Retail

Alles-in-éénapp retailer onderweg: integratie winkelen, betalen, sparen

De verwachte alles-in-éénapps van retailers blijven uit. Pas een handjevol bedrijven combineert de belangrijkste winkelfuncties met een spaarsysteem en mobiele portemonnee in één applicatie. Na Walmart volgde Target recent het voorbeeld van Starbucks. En in eigen land zet Albert Heijn een eerste voorzichtige stap. Maar waar blijven de anderen?

Digital Wallets

CBS: Online omzet webwinkels +19,5% in 2017

De online omzet van webwinkels en de webshops van retailers steeg in 2017 met 19,5 procent, zo laten de jaarcijfers van het CBS zien. Fysieke retailers die investeerden in een eigen webshop plukken daar volgens deze cijfers nu de vruchten van.

Retail

Alibaba nog weer steviger in fysieke retail

Marktplaats Alibaba pompt nog eens 1,3 miljard dollar in fysieke retail. De internetreus neemt een belang van 15 procent in meubelverkoper Beijing Easyhome voor 867 miljoen dollar, en koopt zich in bij dienstverlener Shiji Retail Information Technology.

Retail

Moeder MediaMarkt groeit 1,3%, online 12%

De kwartaalomzet van Ceconomy, moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, steeg met 1,3 procent tot 6,9 miljard euro. De online verkopen steeg tien keer steker, want met twaalf procent tot 814 miljoen euro.

Retail

De verwachtingseconomie dwingt tot meer wendbaarheid

Het lijkt tegenwoordig misschien soms alsof onze klanten nooit meer echt tevreden zijn. Terwijl we toch echt het beste met ze voor hebben. Ze eisen iedere dag meer en eigenlijk is het beste niet goed genoeg. Daarbij komt dat wanneer ze even niet tevreden zijn, makkelijk kunnen overstappen op een groeiende groep concurrenten. Dit vraagt van organisaties veel flexibiliteit en wendbaarheid. Flexibel en wendbaar om snel te veranderen, omdat stilstaan geen optie meer is.

Customer Loyalty

DiamondsByMe: ‘In 2017 met 40 procent gegroeid’

Waar de consument bij de traditionele juwelier uitsluitend kan kiezen uit het geboden assortiment, kan de klant bij DiamondsByMe zelf bepalen hoe het sieraad eruit komt te zien. Hiermee speelt eigenaar Remco Broekhuis in op de trend dat consumenten snakken naar items met een persoonlijk tintje. Een eigen merk opstarten vergt wel flink wat SEO- en SEA-inspanningen.

Online marketing

Moet ik Amazon Pay aanbieden in mijn webshop?

Dat Amazon steeds meer voet op Nederlandse bodem krijgt is wel duidelijk. Ondanks dat Amazon.nl tot nu toe enkel ebooks aanbiedt, heeft Amazon via de Duitse site al een behoorlijk Nederlands marktaandeel weten te veroveren. Veel productnamen zijn daar al vertaald naar het Nederlands, iDeal is toegevoegd als betaalmethode, de klantenservice antwoordt al in het Nederlands en bestellingen worden met Amazon Prime binnen één dag bezorgd. Is het al tijd om Amazon Pay te gebruiken?

Payment

Grootste retailbeurs NRF ziet opkomst voice en machine learning

Met 35.000 deelnemers, 18.000 retailers, meer dan 600 stands en veel ‘store tours’, events buiten de beurs, is NRF veruit het grootste retail event ter wereld. Wat er speelt in retail? AI, machinelearning en gebruik van voicegestuurde oplossingen. Nu wordt al 25 procent van de Googlezoekopdrachten in de VS met behulp van voice gerealiseerd.

Customer Experience

De belangrijkste stappen voor een toekomstproof marktplaatsmodel

Wil je als online marktplaats een toekomstprof marktplaatsmodel hebben, dan is het aan te raden om een samenwerking aan te gaan met een Payment Service Provider (PSP). Het kiezen van een juiste PSP kan een groot verschil maken voor het optimaliseren van processen, het stimuleren van de verkoop om je bedrijf uit te breiden. In deze whitepaper worden de belangrijkste stappen en selectiecriteria uiteengezet voor een toekomstproof marktplaatsmodel en het kiezen van de juiste PSP.

E-commerce platforms

Magento brengt functie voor kopen met één klik

Gebruikers van Magento kunnen klanten eindelijk met één druk op de knop laten bestellen. De nieuwste update van het e-commerceplatform brengt ‘Instant Purchase’. Een functie die ook wel bekendstaat als een ‘one click checkout’.

Magento