More stories

MediaMarkt: ‘Omnichannel is het winnende model’

De fysieke winkel en webwinkel van MediaMarkt hebben een elkaar versterkende werking. De helft van de online aankopen wordt geinitieerd met een bezoek aan een fysieke winkel.

Retail

Spaarplatform Piggy: ’Klant wil niet zoveelste spaarkaart of -app’

Spaar- en loyaliteitsplatform Piggy is onlangs de grens van 700 duizend actieve gebruikers gepasseerd. Bij de 1700 aangesloten retailers worden maandelijks anderhalf miljoen transacties geregistreerd. Opvallend: anders dan weleens wordt gezegd behoudt de plastic spaarkaart gewoon zijn functie. Naast de spaarapp natuurlijk. 

Customer Loyalty

MediaMarkt start voor dertiende keer online prijzenfestival

MediaMarkt organiseert van donderdag 25 januari tot en met zondag 29 januari voor de dertiende keer zijn jaarlijkse BTW Weg Ermee-actie. De retailer betaalt in die periode de BTW op bijna het gehele assortiment. Dat levert het bedrijf vooral extra bezoekersverkeer op.

Retail

Tencent wil minderheidsbelang in Carrefour China

De Chinese technologiegigant Tencent onderhandelt met het Franse supermarktbedrijf Carrefour over de aankoop van een minderheidsbelang in diens Chinese dochter. Tencent belooft marketing en technologie te leveren die Carrefour zichtbaarder maken en beter laat draaien.

Retail

Kijkshop verkeerde al weken in nood

Kijkshop verkeerde kennelijk al weken in hoge nood. Zo hebben woeste klanten al weken hun bestellingen niet ontvangen. De winkelketen was afgelopen weken amper telefonisch bereikbaar voor klanten en op Facebook wemelt het van de meldingen over niet afgehandelde klachten.

Retail

Betaaldienst Payconiq van start in Nederland, maar zonder ABN

Nederland gaat kennismaken met een nieuw betaalplatform: Payconiq. Voortgekomen uit ING Group en als aandeelhouders omarmd door Rabobank, ASN, Regiobank en SNS moeten consumenten in online en fysieke winkels én onderling met een QR-code betalingen gaan verrichten. Misschien wel even snel als contactloos. ABN heeft zich echter alweer teruggetrokken.

Payment

Filialen Kijkshop onmiddellijk gesloten, faillissement volgt

De Zweedse eigenaar van Kijkshop The One vraagt dinsdag het faillissement voor de ruim zeventig filialen in Nederland. Deze zijn direct gesloten. Ook de webwinkel is al buiten gebruik gesteld.

Retail

Femke Furnee (Oprichter Fest Amsterdam): ‘Ik wil het liever persoonlijk houden’

Ze zocht mooie, betaalbare meubels maar kon ze niet vinden, en is het toen maar zelf gaan doen. Het begon met een container vol slecht gemaakte banken uit China, op de gok besteld. Femke Furnee: ‘Dat was natuurlijk een hartstikke slecht idee, het was echt een fiasco.’ Toch gingen er daarna vooral dingen goed. Ondertussen heeft haar bedrijf honderdtwintig verkooppunten in vijftien landen.

Retail

‘Amazon naar 4,5 miljard reclame-omzet’

Amazon.com wordt ook steeds meer een reclamemachine en boekt daar dit jaar, zo verwacht JPMorgan, een omzet mee van 4,5 miljard dollar.

Marketing

‘Kosten logistiek nemen weer toe: einde van gratis thuisbezorgen’

Dit jaar nemen de kosten voor zowel de binnenlandse als buitenlandse logistiek toe. Dat blijkt uit de jaarlijkse NEA-index. Die pijn gaan met name kleine en middelgrote e-commercebedrijven en retailers voelen, zo verwacht Xander Tio van eWarehousing: “Het is bijna niet meer te doen om nog gratis verzending aan te bieden”.

Fulfillment

Infographic: online versus offline

Winkeliers profiteren weer van de sterke economische groei. De Nederlandse detailhandelssector is nog niet terug op het niveau van voor de economische crisis, maar experts geloven dat het dieptepunt van leegstand nu wel voorbij is. In de VS is offline shoppen nog altijd tien keer zo groot als online shoppen, maar de meeste groei zit toch in online. Deze infographic toont de groei van online in relatie tot winkels in de VS.

Retail

Essent opent shop-in-shop formule in BCC

Essent opent vanaf deze maand shop-in-shops in 36 BCC-winkels. In de Essent-shops kunnen klanten niet alleen advies krijgen, maar ook een nieuw energiecontract afsluiten.

Retail

Dit zijn de Google Shopping-updates voor komend jaar

Google voert regelmatig updates uit en voegt nieuwe functionaliteiten toe aan zijn producten, zo ook voor Google Shopping. Ook het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke updates gezien die verkopers de mogelijkheden biedt om meer kliks en conversies te genereren. Hier lees je wat de aanstaande updates van 2018 zijn die jouw Google Shopping-campagnes beïnvloeden.

Online marketing

Mobiele betaalbedrijven kunnen leren van retailers

Echt hard gaat het nog niet met het mobiele betalen. De betaaloplossingen van Apple en Google maken de verwachtingen nog niet waar. Het zijn de retailers die de betaalbedrijven wat kunnen leren.

Digital Wallets

Hans Anders benoemt directeur omnichannel

Bram Bruijns is de nieuwe directeur omnichannel bij Hans Anders. Hij komt van WE Fashion, waar hij de e-commerce aanstuurde. […]

Retail