More stories

Google tekent Carrefour voor voiceshopping in Frankrijk

Franse consumenten kunnen vanaf begin 2019 de dagelijkse boodschappen gaan doen door tegen een apparaatje van Google te praten: een smartphone of een slimme speaker. Daartoe tekende supermarktketen Carrefour een samenwerking met het technologiebedrijf die ook grote impact heeft op de backoffice.

Retail

Retailer Leapp is failliet

Retailer Leapp is failliet. De rechtbank heeft vrijdag een aanvraag voor uitstel van betaling omgezet in een faillissement.

Retail

Digitalisering Intergamma: ‘Maatwerk moet hoge toegevoegde waarde hebben’

Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, wil de beste omnichannel retailer van de Benelux worden. Het technologische fundament daarvoor kenmerkt zich door een mix van microservices en standaardapplicaties, vertelt CIO Simon Hansen. “We willen ons kunnen focussen op retail.”

Agile

Nieuwe website voor Dirk.nl

Supermarktketen Dirk heeft een nieuwe website laten ontwikkelen die voorsorteert op e-commerce, maar dat aspect nog niet activeert.

Retail

Een succesvolle winkelervaring met een Product Information Management (PIM) systeem

Hoe kun je als retailer de prestaties van je business verbeteren? Om alles uit je productinformatie te halen is een Product Information Management (PIM) systeem is een handige en onmisbare tool. Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het effectief managen van productinformatie met een product information management (PIM) systeem.

E-commerce

Overname HEMA ketst af op e-commerce plannen

De Nederlandse winkelketen HEMA komt niet in handen van de Belgische investeerder Core Equity. Aanleiding is een al jaren slepende impasse rond e-commerce contracten met franchisenemers.

Retail

E-commerce: belangrijkste uitdagingen bij internationale expansie

Of het nu een buurland is of helemaal aan de andere kant van de wereld, in het huidige technologietijdperk lijken buitenlandse avonturen geen grenzen te kennen. Maar is dat ook zo? In deze podcast over vol uitdagingen, kansen en do’s en don’ts over internationale expansie, gaat Krijn Schuurman in gesprek met Domingo Karsten (Saleduck) en met Thomas Borsboom (Mobiel.nl en The Dutch Selection). Wat dreef hen over de grens en wat komt er kijken bij hun internationale avontuur?

Affiliate marketing

C&A-case: hoe je massamedia gepersonaliseerd kunt inzetten

De mediastrategie van C&A is erop gericht om klanten naar de winkel te krijgen, waar nog altijd de meeste omzet wordt gerealiseerd. Door outdoor advertising en digitale mobile campagnes slim te combineren met locatiedata is er onder andere een uplift in sales gerealiseerd van 13 procent in een selectie van winkels.

Conversie

Online en offline retail op elkaar afstemmen levert meer op dan het kost

De integratie tussen online en offline verkooppunten is voor de meeste omnichannel retailers nog steeds geen realiteit. Ze schrikken terug voor de benodigde investeringen, terwijl de ervaring leert dat die snel terug te verdienen zijn.

Customer Experience
Premium

Ken Fontijn chief digital officer bij MediaMarkt

MediaMarkt Nederland krijgt een nieuwe directiepositie. De eerste chief digital officer van de elektronicawinkel wordt Ken Fontijn, die eerder werkte bij Coolblue, V&D en tot recent Zalando in Berlijn.

E-commerce

IKEA: derde meer online omzet door campagne zonder tv

Een campagne rondom de feestdagen met daarin naast een pop-up store zo’n beetje ieder denkbaar digitaal middel, heeft IKEA’s webwinkel op de kaart gezet. Tijdelijk althans. Opvallende keuze: het bedrijf heeft tv links laten liggen. Dat vertelde Nina Balvert, Country Digital Manager, gisteren op Emerce Digital Marketing Live!. Het resultaat: in de laatste zes weken van het jaar zette het online een derde meer om.

Customer Experience

Schoenenzaak Bristol sluit winkels, nadruk op e-commerce

Het moederbedrijf van schoenwinkelketen Bristol gaat twintig van de 270 winkels sluiten in Nederland en België om zich te concentreren op zijn e-commerceplannen.

Retail

Ekster maakt portemonnee fashionable en smart

“Ekster zorgt op een stijlvolle manier dat je pasjes beschermd zijn tegen skimming en diefstal”, legt Olivier Momma van Ekster uit. Samen met vriend Rick Scharnigg en zijn voormalige baas Richard Canneman staat hij aan het roer van Ekster, de superslimme portemonnee. “Daarnaast zijn mannenportemonnees nooit een fashion item geweest. Maar met een Ekster wil iedereen wel gezien worden.”

Start-ups

Nieuwe spaarplaatjes AH: AR en leren programmeren

Aanstaande maandag gaat een nieuwe actie voor spaarplaatjes bij Albert Heijn van start. Hierin speelt leren programmeren voor kinderen met augmented reality een grote rol. De supermarkt werkt hierin samen met NEMO Science Museum.

Retail

Online omzet Blokker naar 168 miljoen, dubbel verlies

De groei van de online activiteiten bij Blokker heeft zich het laatste jaar bij bijna alle winkelketens voortgezet. Niettemin is er in het totaal een kleine daling zichtbaar als gevolg van de verkoop van Leen Bakker en Intertoys: Van 173 miljoen in 2016 naar 168 miljoen euro. De online verkopen bij Blokker in Nederland maken inmiddels 15 procent uit van de totale omzet.

Retail