More stories

Amsterdam komt met eigen retailplatform

Amsterdam wil samen met ondernemers een digitaal platform lanceren waar Amsterdamse ondernemers hun producten of diensten online kunnen aanbieden aan inwoners van de stad.

Retail

Nederlandse ICO voor munt klantloyaliteit

Het Nederlandse bedrijf Digital MKB is vandaag een Initial Coin Offering (ICO) voor de RetailCoin gestart. Met deze cryptomunt kunnen retailers volgens het bedrijf de klantloyaliteit verhogen.

Customer Loyalty

Tencent neemt belang in exploitant Chinese winkelcentra

De Chinese technologiegigant Tencent koopt met andere investeerders veertien procent van China’s grootste exploitant van winkelcentra, Wanda Commercial Properties.

Retail

Kledingwinkels beleefden topjaar door online

Kledingwinkels en schoenenzaken hebben vorig jaar meer omzet behaald dan verwacht. De gemiddelde omzetstijging kwam uit op bijna 5 procent en de schoenenwinkels zaten zelfs aan 8 procent, zegt branchevereniging INretail. Zelf had de sector rekening gehouden met 2 procent groei.

Retail

E-commerce 2018: wat er op de agenda van de marketeer moet staan

Nu e-commerce wordt gedomineerd door nieuwe en opkomende technologieën, moeten marketeers een aantal belangrijke onderwerpen agenderen. Ze hoeven niet te verwachten dat de adoptie van e-commercetechnologieën afneemt. De digitale trends die we vorig jaar voorspelden (chat-assistenten, web-apps en machine learning in display advertising) zijn al volop in gebruik. Voor marketeers is het nu tijd om de volgende stap te zetten en volledig geïntegreerde customer journeys te realiseren. Dit door bijvoorbeeld AR- en VR-platforms te ontwikkelen. De volgende techtrends verdienen een plek op je to-do-lijst.

Online marketing

Kijkshop weer open voor executieverkoop

De curator van het failliete Kijkshop hoopt een doorstart te bespoedigen via een executieverkoop vanaf zaterdag. Vijftig van de 62 winkels gaan daartoe morgen weer open.

Retail

MediaMarkt: ‘Omnichannel is het winnende model’

De fysieke winkel en webwinkel van MediaMarkt hebben een elkaar versterkende werking. De helft van de online aankopen wordt geinitieerd met een bezoek aan een fysieke winkel.

Retail

Spaarplatform Piggy: ’Klant wil niet zoveelste spaarkaart of -app’

Spaar- en loyaliteitsplatform Piggy is onlangs de grens van 700 duizend actieve gebruikers gepasseerd. Bij de 1700 aangesloten retailers worden maandelijks anderhalf miljoen transacties geregistreerd. Opvallend: anders dan weleens wordt gezegd behoudt de plastic spaarkaart gewoon zijn functie. Naast de spaarapp natuurlijk. 

Customer Loyalty

MediaMarkt start voor dertiende keer online prijzenfestival

MediaMarkt organiseert van donderdag 25 januari tot en met zondag 29 januari voor de dertiende keer zijn jaarlijkse BTW Weg Ermee-actie. De retailer betaalt in die periode de BTW op bijna het gehele assortiment. Dat levert het bedrijf vooral extra bezoekersverkeer op.

Retail

Tencent wil minderheidsbelang in Carrefour China

De Chinese technologiegigant Tencent onderhandelt met het Franse supermarktbedrijf Carrefour over de aankoop van een minderheidsbelang in diens Chinese dochter. Tencent belooft marketing en technologie te leveren die Carrefour zichtbaarder maken en beter laat draaien.

Retail

Kijkshop verkeerde al weken in nood

Kijkshop verkeerde kennelijk al weken in hoge nood. Zo hebben woeste klanten al weken hun bestellingen niet ontvangen. De winkelketen was afgelopen weken amper telefonisch bereikbaar voor klanten en op Facebook wemelt het van de meldingen over niet afgehandelde klachten.

Retail

Betaaldienst Payconiq van start in Nederland, maar zonder ABN

Nederland gaat kennismaken met een nieuw betaalplatform: Payconiq. Voortgekomen uit ING Group en als aandeelhouders omarmd door Rabobank, ASN, Regiobank en SNS moeten consumenten in online en fysieke winkels én onderling met een QR-code betalingen gaan verrichten. Misschien wel even snel als contactloos. ABN heeft zich echter alweer teruggetrokken.

Payment

Filialen Kijkshop onmiddellijk gesloten, faillissement volgt

De Zweedse eigenaar van Kijkshop The One vraagt dinsdag het faillissement voor de ruim zeventig filialen in Nederland. Deze zijn direct gesloten. Ook de webwinkel is al buiten gebruik gesteld.

Retail

Femke Furnee (Oprichter Fest Amsterdam): ‘Ik wil het liever persoonlijk houden’

Ze zocht mooie, betaalbare meubels maar kon ze niet vinden, en is het toen maar zelf gaan doen. Het begon met een container vol slecht gemaakte banken uit China, op de gok besteld. Femke Furnee: ‘Dat was natuurlijk een hartstikke slecht idee, het was echt een fiasco.’ Toch gingen er daarna vooral dingen goed. Ondertussen heeft haar bedrijf honderdtwintig verkooppunten in vijftien landen.

Retail

‘Amazon naar 4,5 miljard reclame-omzet’

Amazon.com wordt ook steeds meer een reclamemachine en boekt daar dit jaar, zo verwacht JPMorgan, een omzet mee van 4,5 miljard dollar.

Marketing