Beslist.nl: Geen geloof meer in prijsvergelijken
“Het pure prijsvergelijken heeft zijn beste tijd gehad, mede door ons eigen succes en dat van Kieskeurig”, zegt de mede-oprichter van Beslist.nl Kees Verpalen.
“Het pure prijsvergelijken heeft zijn beste tijd gehad, mede door ons eigen succes en dat van Kieskeurig”, zegt de mede-oprichter van Beslist.nl Kees Verpalen.
Uitgeverij Sanoma verkoopt na bijna elf jaar zijn product- en prijsvergelijker Kieskeurig.nl. De kopende partij is Reshift, waar de voormalig Sanoma-directeur Paul Molenaar aan het roer staat.
Martijn van der Zee gaat per 1 mei bij Rituals aan de slag als digital director. “Een nieuwe businessunit met als ambitie om de digitale groei te versnellen”, licht hij toe.
Het telecomteam van MediaMarkt is versterkt met ruim 230 nieuwe medewerkers. Hieronder vallen ook oud-medewerkers van Phonehouse, dat recentelijk failliet ging.
MediaMarkt lanceert 26 april een nieuw winkelconcept in Eindhoven Centrum. Daar komen innovatie, winkelbeleving, service, online en offline samen in een ‘totaal nieuwe winkelwereld’.
Winkelketen Blokker hebben we nog niet hoeven toevoegen aan het rijtje Halfords, V&D, Free Record Shop en Edah. En de rest van de Nederlandse retailers die door de crisis en disruptie door digitale spelers ten onder zijn gegaan.
Primera start met het aanbieden van Apples iTunes Pass. Hierbij wordt iTunes tegoed direct via de kassa toegevoegd aan het iTunes-account.
Nog geen twee jaar geleden werden abonnementen gezien als dé disruptor van de transactie-economie. Die disruptor dreigt nu op zijn beurt te worden verstoord door een andere nieuwkomer: de spraak-assistent.
Winkelketen Kijkshop, waarvan een kwart van de vestigingen gaat sluiten, wordt een platform waarop consumenten elkaar advies kunnen geven over de aankoop van producten. Het concept lijkt sterk op dat van het doorgestarte V&D, dat een sociale shoppingapp lanceert.
Schoenenwinkel Omoda is de komende twee maanden op televisie te zien met vier reclamespots. Het bedrijf uit Zierikzee wil met de campagne een breder publiek aanspreken binnen Nederland.
In de winkels van de toekomst zijn geen wachtrijen en zitten er geen mensen achter de kassa. Sterker nog, er zijn geen kassa’s. We hoeven onze eigen boodschappen niet meer in te pakken en we betalen met onze wearables. Afhankelijk van het type winkel gaat winkelen in de toekomst óf over de beleving óf over extreem gemak.
Overleven is geen strategie. Het is een manier om de volgende dag te halen, en dag erop. Voor veel online retailers is dit, ongewild, wel de dagelijkse praktijk. Dat maakt het moeilijk, maar niet onmogelijk, om een toekomstbestendige webshop op te bouwen. Voorwaarde is dat je het spel speelt volgens de nieuwe regels en jezelf de juiste vragen stelt om tot een strategie te komen, in plaats van in de overlevingsstand te gaan.
Barcodes scannen in een etalage om online te bestellen. Bij Jumbo’s tijdelijke, virtuele supermarkt in Rotterdam kan het. Gimmick of serieuze kans?
Consumenten verwachten dat retailers en merken te allen tijde en overal aan hun behoeften kunnen voldoen. Hoe creëer je een consistente en toch verrassende beleving voor je klanten op web, mobiel, social media en in de winkel?
Zeven jaar na de overname gooit Amazon de handdoek in de ring met BuyVip, de besloten winkelclub die Europa had moeten veroveren.