More stories

GfK: online supermarktomzet 2017 naar 1,1 miljard

Nederland is in 2017 de helft meer online boodschappen gaan doen bij de supermarkt. Een derde van de branchegroei komt voort uit stijgende internethandel. In de Randstad, want daarbuiten daalt Online al weer een paar kwartalen.

Retail

Stroom Budget Energie nu ook bij Mediamarkt

Budget Energie levert zijn diensten vanaf deze week ook via de MediaMarkt. De groene stroom is verkrijgbaar in 49 winkels van MediaMarkt Nederland en ook online te bestellen.

Retail

Mediamarkt overweegt shop-in-shop formule

Mediamarkt sluit niet uit dat er shop-in-shops in Nederlandse supermarkten komen. Die hebben misschien nog vierkante meters over en interesse in de klanten van MediaMarkt. Dat zegt de nieuwe Nederlandse CEO Arnold Sporrel tegen RetailTrends.

Retail

Terminals met gezichtsherkenning digitaliseren hamburgerketen

De Amerikaanse hamburgerketen CaliBurger onderzoekt hoe het in tientallen filialen een deel van zijn baliepersoneel kan vervangen door computers die de gezichten van vaste klanten herkennen.

Retail

Zo structureer je shoppingcampagnes op basis van koopintentie

Voor adverteerders in de retail sector is het belang van adverteren in Shopping bekend. Shopping is groter dan tekstadvertenties en groeit onverstoorbaar door. Maar het opzetten van een goede Shopping campagne kan een uitdaging zijn. Dit is een 4 stappenplan om een goede Shopping campagne in te richten.

Customer Experience

Betalen in 2018: de groeiende rol van de QR-code en PSD2

Komend jaar zal de kassa langzaam uit het straatbeeld verdwijnen. Dat verwacht Peter Kwakernaak van betaalbedrijf AcceptEasy. Hij kijkt vooruit en deelt zijn visie op het betalen en de rol van de QR-code.

Payment

Betalen in 2018: de doorbraak van mobiel afrekenen

Op het vlak van betalen gaat er gaat nogal wat veranderen. Welke concrete ontwikkelingen voorzien experts en welke hypes verwachten ze? Een aantal van hen blikt op Emerce vooruit: deze editie Viola de Bruijn, Business Development Manager Payments bij CM – het bedrijf dat eerder dit jaar nog Docdata Payments overnam van Ingram Micro.

Payment

Loyaliteit en komende innovaties: ‘Duurzaam voordeel met data-inzichten’

Dat marketing, loyaliteitsprogramma’s en betalen steeds meer verbonden raken, belooft veel goeds voor bedrijven en marketeers. Bas Jongerius van loyaliteitsplatform Fanly en Everaldo van Doorn van marketingbedrijf Doornvogel spreken over de ontwikkelingen die ze verwachten, loyaliteit en innovatie.

Customer Loyalty

5 tips voor online video rondom de feestdagen

We zitten er midden in! Het feestdagen seizoen. Sinterklaas is nèt achter de rug en Kerst en Oud&Nieuw komen langzaam dichterbij. Iedereen is op zoek naar cadeau’s voor hun geliefden. De decembermaand is daarom dé perfecte periode om een merk, product of dienst extra te laten opvallen. Maar hoe werkt dat? Wij geven 5 tips die helpen online video zo effectief mogelijk in te zetten rondom en tijdens de feestdagen. Dit alles onder begeleiding van sterke, actuele en Nederlandse voorbeelden.

Video

Apple opent eerste winkel in Zuid Korea

Eind deze maand opent Apple een nieuwe winkel in Seoul, en nog wel op loopafstand van zijn grote rivaal Samsung.

Retail

BCC besteedt online marketing uit

Elektronicawinkel BCC besteedt de online marketing richting zowel consumenten als fabrikanten uit aan the online company. Directeur Maarten de Vries: “BCC’s targets zijn onze targets.”

Online marketing
Premium

Guapa opent kantoor in Antwerpen

Magento-specialist Guapa E-commerce opent een kantoor in Antwerpen om de groeiende markt daar lokaal te kunnen bedienen.

E-commerce platforms

Hoe maak je de data-explosie relevant? Stay connected

Retailers beschikken over zoveel data, dat ze de klant goed kunnen profileren. De kunst is om die informatie relevant te maken voor je business en te segmenteren op individueel niveau in elke fase van de customer journey. Hoe doe je dat? Stay connected.

Customer Engagement

Kabelaar Telenet opent belevingswinkel in Antwerpen

Kabelaar Telenet opent op de Antwerpse Meir een nieuw winkelconcept, dat volgens het bedrijf inspeelt op de nieuwe behoeften van de consument. In de winkel kunnen bezoekers technologische innovaties uitproberen en workshops volgen over digitale middelen.

Retail

Online grote drijver achter groei MediaMarkt

De grootste omzetgroei in de fysieke winkels van MediaMarkt en Saturn is afkomstig van internet. De bedrijven leiden veel online shoppers naar de filialen, vaak om hun bestellingen er af te halen.

Retail