More stories

Dille & Kamille: ‘Webwinkel hoeft niet leidend te zijn’

Vergeleken met de dertig winkels is de webshop van Dille & Kamille nu in omzet de grootste vestiging. En hoewel het belang van de online verkoop alleen maar zal groeien, realiseert het bedrijf zich ook dat de focus moet blijven liggen op de offline aanwezigheid. “Het klinkt als de omgekeerde wereld”, zegt marketing- en e-commercemanager Arnout Baas. “Maar veel van onze klanten kopen liever in de winkelstraat.”

Customer Experience
Premium

Coolblue groeit 38% naar 1,2 miljard euro omzet

“2017 was misschien wel het aller-allermooiste Coolblue-jaar ooit”, vertelt directeur Pieter Zwart bij de toelichting van zijn jaarcijfers. De omzet steeg met 38 procent tot 1,2 miljard en de nettowinst bleef stabiel op negen miljoen euro. Want de meeste verdiensten worden terug in het bedrijf geïnvesteerd.

E-commerce

Emerce Retail: ‘Alles een robot laten doen gaat niet renderen’

Wat kunnen robots betekenen in het distributiecentrum? Is het distributiecentrum daar wel klaar voor? Zijn de robots er wel klaar voor? Op deze vragen zal Heico Sandee op Emerce Retail (15 maart) antwoord geven aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden. Sandee, medeoprichter en managing director van Smart Robotics, heeft 18 jaar ervaring in de robotica. Van 2010 tot 2013 was Heico programmamanager robotica aan de Technische Universiteit Eindhoven, en platform manager van RoboNed, de voorloper van Holland Robotics.

Fulfillment
Premium

AI beïnvloedt retail merkbaar: de verwachtingen voor de komende tijd

Hoewel Artificial Intelligence (AI) al decennia onderwerp van gesprek is, is het nu één van de meest populaire onderwerpen ooit. Maar wat gaat het komend jaar concreet betekenen voor de online retailer?

Artificial Intelligence
Premium

Grootste Engelse e-tailers worden groter

Ook in Engeland worden de grootste e-tailers alleen maar groter. De omzet van de grootste pure players nam afgelopen jaar met 23 procent toe tot 8,4 miljard pond.

E-commerce

Icecat koopt Syndy, specialist in supermarktdata

Het beursgenoteerde bedrijf Icecat koopt de Nederlandse start-up Syndy, dat een platform exploiteert voor productinformatie-uitwisseling tussen fabrikanten en retailers, vooral makers van Fast Moving Consumer Goods en supermarkten.

Retail

RetailCoin in de maak: blockchain voor koppelen spaarprogramma’s

Begin deze maand startte de Initial Coin Offering voor de RetailCoin. Met het opgehaalde geld wil Hugo Leijtens van Digital MKB een blockchaintoepassing ontwikkelen waarmee retailers spaarprogramma’s aan elkaar kunnen koppelen. Zo zijn ze in staat samen te werken en trouwe klanten te belonen met de cryptomunt.

Customer Loyalty

Meeste detailhandel per 2021 digitaal beïnvloed

Meer dan de helft van alle omzet in de Europese detailhandel wordt over drie jaar in mindere of meerdere mate beïnvloed door digitale impulsen.

Online marketing

Subway wil scoren met nieuw loyaltyprogramma

Fastfoodketen Subway verkeert in zwaar weer. Volgens financieel analisten werd er over 2017, 4.4% minder omzet geboekt. Een medio maart nieuw te lanceren loyaltyprogramma genaamd MyWay Rewards, gedreven op transacties, in combinatie met een vernieuwde app moeten het tij nu doen keren. Is dit voldoende?

Customer Loyalty

Omnichannel retailing: hoe manage je de complexiteit van betalingen?

Hoe meer verkoopkanalen je als retailer aanbiedt, des te complexer de afhandeling van betalingen wordt. Door één betaaloplossing in te voeren haal je meer uit je data en kun je veel sneller inspelen op marktveranderingen.

Payment

Pockies lanceert internationale webshop

Toen de bedenkers van Pockies een kleine twee jaar geleden hun eerste collectie lanceerden, deden zij dit vooral om te kijken of ze in staat waren om een onderneming op te zetten. Maar al na enkele weken waren alle tweeduizend boxershorts met zakken verkocht.

Start-ups

Drie Belgische bedrijven genomineerd door bpost Omnichannel Award

JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. De drie Belgische genomineerden zijn stuk voor stuk werkzaam in e-commerce.

Retail

Het einde van de online-supermarkt: wat is verdienmodel van Picnic?

Velen voorspelden het einde van de winkels, dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels, niet voor schoenenwinkels. Deze winkels, in de fysieke variant, gaan juist een grote bloeiperiode tegemoet. Maar de supermarkten? ‘Binnenkort doen we onze boodschappen bijna allemaal online’. Zou het? Moeten we investeren in de online supermarkt? Of juist in de fysieke supermarkt? ‘Kijk niet vreemd op als Amazon over een paar jaar meer fysieke omzet kent dan online omzet

Retail

‘Amazon opent zes vestigingen van Amazon Go’

Amazon gaat zeker zes vestigingen openen van Amazon Go, de kassaloze winkel die onlangs officieel in gebruik is genomen. Enkele winkels komen in Seattle, de stad waar Amazon zijn hoofdkwartier heeft, andere in Los Angeles.

Retail

Investeerder koopt meerderheid in Kamera Express

Investeerder Vendis Capital heeft de meerderheid van de aandelen in Kamera Express verworven.

Retail