More stories

CBS: Online omzet webwinkels +19,5% in 2017

De online omzet van webwinkels en de webshops van retailers steeg in 2017 met 19,5 procent, zo laten de jaarcijfers van het CBS zien. Fysieke retailers die investeerden in een eigen webshop plukken daar volgens deze cijfers nu de vruchten van.

Retail

Alibaba nog weer steviger in fysieke retail

Marktplaats Alibaba pompt nog eens 1,3 miljard dollar in fysieke retail. De internetreus neemt een belang van 15 procent in meubelverkoper Beijing Easyhome voor 867 miljoen dollar, en koopt zich in bij dienstverlener Shiji Retail Information Technology.

Retail

Moeder MediaMarkt groeit 1,3%, online 12%

De kwartaalomzet van Ceconomy, moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, steeg met 1,3 procent tot 6,9 miljard euro. De online verkopen steeg tien keer steker, want met twaalf procent tot 814 miljoen euro.

Retail

De verwachtingseconomie dwingt tot meer wendbaarheid

Het lijkt tegenwoordig misschien soms alsof onze klanten nooit meer echt tevreden zijn. Terwijl we toch echt het beste met ze voor hebben. Ze eisen iedere dag meer en eigenlijk is het beste niet goed genoeg. Daarbij komt dat wanneer ze even niet tevreden zijn, makkelijk kunnen overstappen op een groeiende groep concurrenten. Dit vraagt van organisaties veel flexibiliteit en wendbaarheid. Flexibel en wendbaar om snel te veranderen, omdat stilstaan geen optie meer is.

Customer Loyalty

DiamondsByMe: ‘In 2017 met 40 procent gegroeid’

Waar de consument bij de traditionele juwelier uitsluitend kan kiezen uit het geboden assortiment, kan de klant bij DiamondsByMe zelf bepalen hoe het sieraad eruit komt te zien. Hiermee speelt eigenaar Remco Broekhuis in op de trend dat consumenten snakken naar items met een persoonlijk tintje. Een eigen merk opstarten vergt wel flink wat SEO- en SEA-inspanningen.

Online marketing

Moet ik Amazon Pay aanbieden in mijn webshop?

Dat Amazon steeds meer voet op Nederlandse bodem krijgt is wel duidelijk. Ondanks dat Amazon.nl tot nu toe enkel ebooks aanbiedt, heeft Amazon via de Duitse site al een behoorlijk Nederlands marktaandeel weten te veroveren. Veel productnamen zijn daar al vertaald naar het Nederlands, iDeal is toegevoegd als betaalmethode, de klantenservice antwoordt al in het Nederlands en bestellingen worden met Amazon Prime binnen één dag bezorgd. Is het al tijd om Amazon Pay te gebruiken?

Payment

Grootste retailbeurs NRF ziet opkomst voice en machine learning

Met 35.000 deelnemers, 18.000 retailers, meer dan 600 stands en veel ‘store tours’, events buiten de beurs, is NRF veruit het grootste retail event ter wereld. Wat er speelt in retail? AI, machinelearning en gebruik van voicegestuurde oplossingen. Nu wordt al 25 procent van de Googlezoekopdrachten in de VS met behulp van voice gerealiseerd.

Customer Experience

De belangrijkste stappen voor een toekomstproof marktplaatsmodel

Wil je als online marktplaats een toekomstprof marktplaatsmodel hebben, dan is het aan te raden om een samenwerking aan te gaan met een Payment Service Provider (PSP). Het kiezen van een juiste PSP kan een groot verschil maken voor het optimaliseren van processen, het stimuleren van de verkoop om je bedrijf uit te breiden. In deze whitepaper worden de belangrijkste stappen en selectiecriteria uiteengezet voor een toekomstproof marktplaatsmodel en het kiezen van de juiste PSP.

E-commerce platforms

Magento brengt functie voor kopen met één klik

Gebruikers van Magento kunnen klanten eindelijk met één druk op de knop laten bestellen. De nieuwste update van het e-commerceplatform brengt ‘Instant Purchase’. Een functie die ook wel bekendstaat als een ‘one click checkout’.

Magento

Amsterdam komt met eigen retailplatform

Amsterdam wil samen met ondernemers een digitaal platform lanceren waar Amsterdamse ondernemers hun producten of diensten online kunnen aanbieden aan inwoners van de stad.

Retail

Nederlandse ICO voor munt klantloyaliteit

Het Nederlandse bedrijf Digital MKB is vandaag een Initial Coin Offering (ICO) voor de RetailCoin gestart. Met deze cryptomunt kunnen retailers volgens het bedrijf de klantloyaliteit verhogen.

Customer Loyalty

Tencent neemt belang in exploitant Chinese winkelcentra

De Chinese technologiegigant Tencent koopt met andere investeerders veertien procent van China’s grootste exploitant van winkelcentra, Wanda Commercial Properties.

Retail

Kledingwinkels beleefden topjaar door online

Kledingwinkels en schoenenzaken hebben vorig jaar meer omzet behaald dan verwacht. De gemiddelde omzetstijging kwam uit op bijna 5 procent en de schoenenwinkels zaten zelfs aan 8 procent, zegt branchevereniging INretail. Zelf had de sector rekening gehouden met 2 procent groei.

Retail

E-commerce 2018: wat er op de agenda van de marketeer moet staan

Nu e-commerce wordt gedomineerd door nieuwe en opkomende technologieën, moeten marketeers een aantal belangrijke onderwerpen agenderen. Ze hoeven niet te verwachten dat de adoptie van e-commercetechnologieën afneemt. De digitale trends die we vorig jaar voorspelden (chat-assistenten, web-apps en machine learning in display advertising) zijn al volop in gebruik. Voor marketeers is het nu tijd om de volgende stap te zetten en volledig geïntegreerde customer journeys te realiseren. Dit door bijvoorbeeld AR- en VR-platforms te ontwikkelen. De volgende techtrends verdienen een plek op je to-do-lijst.

Online marketing

Kijkshop weer open voor executieverkoop

De curator van het failliete Kijkshop hoopt een doorstart te bespoedigen via een executieverkoop vanaf zaterdag. Vijftig van de 62 winkels gaan daartoe morgen weer open.

Retail