Fietsenwinkel, Coolblue, bol.com en Zalando genomineerd voor ABN AMRO Retailer of the Year
Bol.com, Fietsenwinkel.nl, KPN Winkel, Coolblue, fonQ, 123inkt.nl en Zalando zijn enkele van de genomineerden van ABN AMRO Retailer of the Year 2017 – 2018.
Bol.com, Fietsenwinkel.nl, KPN Winkel, Coolblue, fonQ, 123inkt.nl en Zalando zijn enkele van de genomineerden van ABN AMRO Retailer of the Year 2017 – 2018.
De Engelse multichannel retailer The Hut Group neemt de activiteiten van Glossybox over en koopt daarmee grootaandeelhouders Rocket Internet en Kinnevik uit.
Chinese gebruikers van Baidu-apps moeten met een enkele vingerbeweging items kunnen kopen bij JD.com. Dat vloeit voort uit de niet-exclusieve samenwerking tussen de twee partijen uit het Verre Oosten.
Aldi gaat in Amerika samenwerken met technologiebedrijf Instacart om zijn klanten supersnel online bestelde boodschappen thuis te bezorgen.
E-commerceplatform Mijnwebwinkel breidt zijn activiteiten uit naar België met een gelokaliseerde, Vlaamse versie van zijn site.
De online omzet lag in juni 19,5 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. De pure webwinkels, winkels met als hoofdactiviteit verkoop via internet, zetten bijna 16 procent meer om, zo blijkt uit cijfers van CBS.
Coolblue heeft vandaag haar eigen app gelanceerd. Klanten hebben het hele assortiment binnen handbereik, kunnen eenvoudig bestellen en veilig betalen via hun bank, schrijft de retailer. Daarnaast kunnen ze hun pakketjes volgen, bestellingen terugzien en de ongezouten meningen van andere klanten lezen.
Een merk in de markt zetten met een omni-channel strategie, dat is de uitdaging waarvoor Thomas Stegelmann zich gesteld ziet als e-commerce manager bij Denham the Jeanmaker. “Drie procent conversie zien we als een goed resultaat, maar ik wil toch heel graag weten waarom die overige 97 procent afhaakt.”
Whole Foods Market, binnenkort in handen van Amazon, heeft in het afgelopen kwartaal een lagere winst geboekt van 106 miljoen dollar ondanks een recordomzet van 3,7 miljard dollar.
In de supermarkt van de toekomst staan we niet meer te wachten voor de kassa’s. We zullen waarschijnlijk alleen nog winkelen in fysieke supermarkten die extreem gemak bieden of gewoon voor de ‘ervaring’. De toekomst van de supermarkt is een combinatie van de fysieke en digitale wereld waarin draagbare apparaten, robotica, zelfrijdende technologie, hyper-connectiviteit, VR en AR een belangrijke rol spelen.
Schoenenmerk Skechers maakt zich op voor de lancering van een webwinkel in Nederland eind volgend jaar. Dit in navolging van Duitsland en Engeland, zegt general manager Maurice van Berkel van Skechers Benelux tegen RetailTrends.
De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat technieken voor personalisatie die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.
De Eindhovense aanbieder van gereviseerde telefoons Coolmix heeft ruim twee ton opgehaald met crowdfunding. Met het geld wil het de eigen lijn Premium Refurbished verder ontwikkelen.
De Europees werkende online modewinkel ASOS houdt een proef waarbij zijn klanten kledingsets in bladen kunnen fotograferen en vervolgens in de app koopsuggesties krijgen.
Happy Tosti, Jutter Speijs en Matt Sleeps zijn door een vakjury genomineerd voor de ABN AMRO Beste Start-up Award 2017. Deze juryprijs, die dit jaar voor de vierde keer wordt uitgereikt, valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year. Winkelconcepten die minder dan drie jaar bestaan, kwamen in aanmerking voor deze prijs.