More stories

Premium

Online omzet HEMA 44 procent gestegen

De online omzet van HEMA steeg in het eerste kwartaal van 2017 met 44 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Dat maakte de retailer zojuist bekend.

E-commerce

Patent voor Amazon om in-store prijsvergelijken te blokkeren

Precies dat waardoor Amazon zelf groot is geworden, wil het bedrijf nu mogelijk verbieden. Een recent toegekend patent beschrijft hoe Amazon in winkels kan blokkeren dat bezoekers ter plekke een prijsvergelijker bezoeken.

Customer Engagement

Intrakoop en Jumbo leveren online boodschappen aan de zorg

Intrakoop, de grootste inkoopcoöperatie in de zorg, en supermarktketen Jumbo werken voortaan samen. Als eerste retailer gaat Jumbo via Intrakoop de wekelijkse (online bestelde) boodschappen leveren aan de zorg.

B2B Digital

Elektronicaketen BCC zet rijdende Sales Robot in

Retailketen BBC hoopt klanten te trekken met een verkooprobot. De meeste robots die tot nu toe in winkels en hotels werden ingezet zijn rijdende poppen die geprogrammeerd zijn om simpele taken uit te voeren of klanten de weg te wijzen. Soms praten ze nog alleen Engels.

E-commerce

Zalando: Kosten same day delivery naderen regulier tarief

Het maakt bij Zalando, qua kosten, binnenkort niet meer uit of een klant zijn bestelling pas morgen of vandaag al wil ontvangen. De verzendkosten van same day delivery naderen die van standaard pakketpost.

Logistics

Adyen verwerft bankvergunning

Adyen heeft, naar nu blijkt, eind april een bankvergunning verworven. Hierdoor kan het zich, nog meer, profileren als een betaalspecialist. Het kan sneller gaan werken en meer financiële diensten aanbieden.

E-commerce

Thuisbezorgd.nl gaat bezorgmarkt vergroenen

Thuisbezorgd.nl gaat extra investeren in elektrische vervoersmiddelen. Het streven is om binnen twee jaar minimaal de helft van alle maaltijden in Nederland groen te bezorgen, zo meldt het bedrijf. Het gaat daarmee om tientallen miljoenen bezorgingen per jaar.

E-commerce

Kassaloze winkel Amazon nog altijd niet open, directeur vertrekt

De Amazon Go winkel in Seattle die Amazon eind vorig jaar met veel tamtam heeft aangekondigd is nog altijd niet opengegaan. Een van de initiatiefnemers heeft het bedrijf inmiddels verlaten.

E-commerce

Nog lang niet alle retailers klaar voor digitale storm

In China en India lijken retailers goed voorbereid op de digitale storm. Frankrijk, Japan, Italië en Spanje hebben daarentegen grote moeite om aan te haken. Dat blijkt uit de Retail Risk Map van Euler Hermes, de researchafdeling van de kredietverzekeraar die naar twaalf grote landen keek.

E-commerce

Me2B: hoe je als omni-channel retailer de klant kunt geven wat hij wil

Retailers hebben te maken met klanten die aan het stuur willen zitten, oftewel Me2B. De klant bepaalt wat hij koopt, wanneer hij dat doet en via welk kanaal. Hoe kun je als omni-channel speler je doelgroep de controle geven en hen tegelijkertijd zo goed mogelijk van dienst zijn?

Retail

Amazon steviger in Europese online autoverkoop

Amazon zou overwegen om ook in Engeland en Frankrijk online auto’s te gaan verkopen via zijn website. Daarbij werkt het actief samen met autofabrikanten.

E-commerce

Bezoekers zien ‘uithoek’ van Cannes door mobile ads

Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.

Campagnes

Amazon koopt biologische super Whole Foods Market

Amazon koopt het Amerikaanse supermarktbedrijf Whole Foods Market voor 42 dollar per aandeel, oftewel 13,7 miljard dollar. Het is daarmee een van de grootste overnames voor de retailer.

Food

Fietsenwinkel.nl opent 6 fysieke vestigingen in België

Fietsenwinkel.nl opent deze maand zes nieuwe, fysieke vestigingen in België. Zijn eerste op die markt, al is het er online al langer actief. De meeste klanten willen toch eerst een fiets uitprobreren alvorens er een te kopen.

Cross Border

Kijkshop start platform voor consumentenadviseurs

Kijkshop lanceert volgende maand het consumer-to-consumerplatform Kijk Bij Mij. De retailer hoopt in eerste instantie op vijfhonderd adviseurs, die gebruikers via een videoverbinding helpen bij hun aankoop, zo meldt RetailNews.

Retail