Hogere kerstomzet in (web)winkel
Winkeliers verwachten dit jaar een stijging van de kerstomzet met ruim 3 procent ten opzichte van 2015. Dat is inclusief de omzet van webwinkels, aldus Detailhandel Nederland.
Winkeliers verwachten dit jaar een stijging van de kerstomzet met ruim 3 procent ten opzichte van 2015. Dat is inclusief de omzet van webwinkels, aldus Detailhandel Nederland.
Benelux-baas Roland Palmer die hier Alibaba vertegenwoordigt, sprak met tweehonderd belangstellende bedrijven die vanuit Nederland online willen gaan handelen in China.
Ruim tweeduizend van de tienduizend webshops die in 2015 de deuren openden bestaan niet meer, zo laten cijfers van Creditsafe zien.
Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, dat wordt afgesplitst van Metro Group, ziet de online jaaromzet met elf procent stijgen tot twee miljard euro. Nederland draagt voor zeker tweehonderd miljoen euro bij.
Een op de vier bezoekers aan de popupstore van fonQ aan het Amsterdamse Sarphatipark verlaat de winkel met een cadeau.
De pure webshops, dus zonder fysieke winkel, profiteren dit jaar sterk van de malaise in winkelgebieden. De omzetgroei bedraagt bijna 20 procent, oftewel meer dan 1 miljard euro extra omzet. Dat stelt ING in een rapport over de detailhandel in 2017.
Directeur Daniël Ropers van bol.com zou zijn klanten graag minder vaak een rekening willen sturen. Daartoe zouden ze slechts periodiek al hun aankopen moeten betalen in plaats altijd bij of kort na de aanschaf.
Webwinkels genereren deze weken voor kerst gemiddeld ruim vijftig procent meer omzet dan in reguliere weken, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org. De druk op de kerstperiode is nog hoger dan in de aanloop naar Sinterklaas.
Enkel de handtekening van de Amerikaanse president Obama ontbreekt nog voor een verbod op bots die kaartjes weggrissen voor de neuzen van mensen in webshops.
Washington DC wordt de volgende stad waar Apple een opmerkelijke winkel gaat openen. Het bedrijf heeft zijn oog laten vallen op Cargenie Library, een 113 jaar oud gebouw.
Met het verkopen van branded content en exploiteren van reclameruimte op zijn site behaalt bol.com dit jaar een omzet van rond de tien miljoen euro.
Leverancier van kantoorartikelen en webwinkel Staples verkoopt zijn Europese tak aan investeerder Cerberus Capital Management, maar behoudt nog wel een belang van 15 procent. Ook de naam Stapels blijft gehandhaafd.
Amazon opende maandag een supermarkt van de toekomst, en Coop Italia volgde dinsdag met een eigen vestiging in Milaan. Deze supermarkt, ontwikkeld samen met Accenture, was vorig jaar al eens op de Expo Milano in Italië te zien.
Gary Murray van AdBirds praat over de uitdaging voor merken om klanten direct te gaan benaderen: “Kanaalconflict is een groot probleem voor merken. Veel van de grote merken begonnen als groothandel, gingen naar retail en maakten vrij recent pas de overstap naar e-commerce. Uiteindelijk maakt het voor de consument niets uit, zolang de boodschap maar consistent blijft.”
Alberto Billato van De’Longhi Group vertelt over de uitdagingen die komen bij het openen van een B2C-kanaal naast een bestaand B2B-kanaal: “Intern en bij onze retailers was er de zorg dat het zou leiden tot kannibalisatie. Maar we concurreren niet op prijs. We willen onze klanten meer verkoopkanalen en een betere service bieden.”