Marketing in het tijdperk van AI: drie richtlijnen voor verantwoordelijke AI
Om AI op een verantwoorde manier te kunnen doen zijn richtlijnen nodig. In dit artikel zetten wij drie cruciale richtlijnen op een rij.
Om AI op een verantwoorde manier te kunnen doen zijn richtlijnen nodig. In dit artikel zetten wij drie cruciale richtlijnen op een rij.
Kruidvat staat nu ook externe verkopers toe in de Sport-afdeling van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met zo’n vijfhonderd artikelen.
De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders de markt vaker betreden (met producten of diensten die niet in het assortiment van de retailer zitten).
Op welke manier veranderen AI-toestellen als Rabbit R1 (het gebruik van) digitale media? En hoe kunnen we ons daarop voorbereiden?
De ‘Week van de Stenen Winkel’ keert terug voor zijn derde editie, waarin lokale winkels de charme en kracht van de traditionele fysieke winkel vieren. Van 13 tot en met 19 mei 2024 zal ‘Week van de Stenen Winkel’ plaatsvinden in steden en dorpen door heel Nederland en België.
De e-commerceomzet van doe-het-zelf-keten Hornbach in negen landen is afgelopen jaar met elf procent gekrompen.
Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.
In deze whitepaper helpt Worldline je op weg door te laten zien dat de transitie naar e-commerce voor retailers niet moeilijk hoeft te zijn.
Generatieve AI democratiseert creatieve processen. Zonder menselijke creativiteit heeft het echter weinig waarde. Waarom de rol van de mens centraal blijft.
Bezoekers van Emerce Retail in Pakhuis de Zwijger werden gisteren ondergedompeld in de toekomst van retail: van kunstmatige intelligentie tot AR/VR. Een technische heroriëntatie is gewenst, want de retailer heeft het zwaar en zoekt nieuwe formules.
Fatboy opent de deuren van zijn allereerste pop-up in Nederland. Gevestigd op de Utrechtsestraat 30 in Amsterdam, waar design en […]
Marketeers bij webwinkels werken praktisch allemaal op dezelfde manier en dat is toevallig net de praktijk die Google steeds minder waardeert. “Stop daarmee”, betoogt Chantal Smink. “Claim een autoriteit.”
Om spam tegen te gaan stellen een aantal grote e-mailproviders nieuwe eisen. Wat zijn die en hoe voorkom je dat je mails in de spam belanden?
Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.
Wehkamp krijgt 10 procent minder retouren per dag sinds daarvoor betaald moet worden. De retailer rekent 50 eurocent voor elk besteld artikel dat terugbezorgd wordt. Ook dochters Kleertjes.com en Union River gaan deze kosten doorrekenen, vertelde Frans Falize van Wehkamp vanochtend op Emerce Retail. “Vijfduizend artikelen per dag minder scheelt enorm.”