More stories

Marketing in het tijdperk van AI: drie richtlijnen voor verantwoordelijke AI

Om AI op een verantwoorde manier te kunnen doen zijn richtlijnen nodig. In dit artikel zetten wij drie cruciale richtlijnen op een rij.

Artificial Intelligence
Premium

Kruidvat breidt marketplace uit met Sport

Kruidvat staat nu ook externe verkopers toe in de Sport-afdeling van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met zo’n vijfhonderd artikelen.

Marketplaces

Onderzoek retailmedia: groeiende kansen voor branding en non-endemic adverteerders

De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders de markt vaker betreden (met producten of diensten die niet in het assortiment van de retailer zitten).

Marketing

Hoe veranderen AI-gadgets (zoals Rabbit R1) digitale media?

Op welke manier veranderen AI-toestellen als Rabbit R1 (het gebruik van) digitale media? En hoe kunnen we ons daarop voorbereiden?

Voice

Derde editie van de ‘Week van de Stenen Winkel’

De ‘Week van de Stenen Winkel’ keert terug voor zijn derde editie, waarin lokale winkels de charme en kracht van de traditionele fysieke winkel vieren. Van 13 tot en met 19 mei 2024 zal ‘Week van de Stenen Winkel’ plaatsvinden in steden en dorpen door heel Nederland en België.

Retail
Premium

E-commerce Hornbach krimpt 11,1 procent

De e-commerceomzet van doe-het-zelf-keten Hornbach in negen landen is afgelopen jaar met elf procent gekrompen.

E-commerce

Groter is niet altijd beter: hoe je als kleiner bedrijf concurrentievoordeel haalt uit data

Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.

Data

Hoe je als fysieke retailer meer haalt uit online verkopen

In deze whitepaper helpt Worldline je op weg door te laten zien dat de transitie naar e-commerce voor retailers niet moeilijk hoeft te zijn.

Retail

Voor echte waarde creëren met generatieve AI, stel de mens centraal

Generatieve AI democratiseert creatieve processen. Zonder menselijke creativiteit heeft het echter weinig waarde. Waarom de rol van de mens centraal blijft.

Creative
Premium

Emerce Retail: hoe ver moet je gaan met beleven?

Bezoekers van Emerce Retail in Pakhuis de Zwijger werden gisteren ondergedompeld in de toekomst van retail: van kunstmatige intelligentie tot AR/VR. Een technische heroriëntatie is gewenst, want de retailer heeft het zwaar en zoekt nieuwe formules.

Retail

Fatboy opent pop-up winkel in Amsterdam

Fatboy opent de deuren van zijn allereerste pop-up in Nederland. Gevestigd op de Utrechtsestraat 30 in Amsterdam, waar design en […]

Retail
Premium

Emerce Retail: ‘Webwinkels, stop met SEO. Maak je eigen content’

Marketeers bij webwinkels werken praktisch allemaal op dezelfde manier en dat is toevallig net de praktijk die Google steeds minder waardeert. “Stop daarmee”, betoogt Chantal Smink. “Claim een autoriteit.”

Online marketing

Gmail en Yahoo stellen aangescherpte eisen aan bulkverzenders

Om spam tegen te gaan stellen een aantal grote e-mailproviders nieuwe eisen. Wat zijn die en hoe voorkom je dat je mails in de spam belanden?

E-mailmarketing
Premium

Bol: ‘Weldra ook videoreclames in onze winkel’

Adverteerders kunnen binnenkort behalve gesponsorde producten en display- ook videoreclame plaatsen op de marktplaats.

Online advertising
Premium

Emerce Retail: Ook Kleertjes.com en Union River gaan geld vragen voor retouren

Wehkamp krijgt 10 procent minder retouren per dag sinds daarvoor betaald moet worden. De retailer rekent 50 eurocent voor elk besteld artikel dat terugbezorgd wordt. Ook dochters Kleertjes.com en Union River gaan deze kosten doorrekenen, vertelde Frans Falize van Wehkamp vanochtend op Emerce Retail. “Vijfduizend artikelen per dag minder scheelt enorm.”

E-commerce