More stories

Olger Kistemaker (BCC) gaat digitale operaties Action leiden

Action, het bedrijf dat tot nu toe van geen webwinkel wilde weten, heeft een digitale expert binnengehaald. Olger Kistemaker komt van BCC, waar hij tweeënhalf jaar de rol van e-commerce manager vervulde.

Retail

Emerce eRetail: digitale communicatie essentieel voor Schoonenberg

Hoe zorg je er als retailer voor dat jouw winkels online, op social media en in navigatiesystemen goed gevonden worden? Dat klanten niet voor een dichte deur staan, een sterke eerste indruk van je merk krijgen en lokaal de interactie kunnen aangaan? Hoortoestellenverkoper Schoonenberg nam de regie. Remy da Thesta vertelt er binnenkort alles over op Emerce eRetail.

Retail

Klarna lanceert Checkout op Nederlandse markt

Betalingen bij webwinkels met één klik afronden. Dat is wat Klarna met zijn dienst Checkout mogelijk maakt. De betaaloptie bestaat al jaren in het buitenland en wordt nu ook in Nederland geïntroduceerd.

Payment

Apple opent tweede winkel in Keulen

Apple gaat 25 maart een tweede winkel openen aan de Schildergasse van Keulen. De bouw ervan is al twee jaar onderweg.

Retail

Nextail werkt aan online personalisatie en beleving voor Blokker Holding-formules

Sinds oktober 2014 werkt Blokker Holding aan de online positie van de retailmerken via de speciaal daarvoor opgerichte organisatie Nextail. Het is een mooi voorbeeld van hoe een vertrouwd gezicht in de winkelstraat de vertaalslag maakt naar e-commerce, waarbij een relevante, gepersonaliseerde klantbeleving centraal staat.

Retail

OTTO Group sluit datadeal met mediabedrijf

De Duitse OTTO Group sluit een strategische samenwerking met online media-exploitant Ströer Digital. Die gaat andere adverteerders betere targetingopties leveren met geanonimiseerde consumentgegevens van de e-commercegigant.

Retail

Alibaba investeert in India’s Paytm

Alibaba verwerft voor 177 miljoen dollar een controlerend belang in India’s Paytm, een populaire mobiele betaaldienst en opkomend e-commerceplatform.

Payment

To dash or not to dash

Amazons fysieke Dash-button is sinds kort ook virtueel beschikbaar. Op de site en in de app. Een opmaat naar nog gerichter adverteren.

Retail

Plasma-Discounter.nl wordt Televisiewinkel.nl

“Plasmatelevisies bestaan amper meer en we zíjn geen discounter. We zijn een televisiewinkel met een online en fysieke winkel waar superspecialisten werken”, legt Tom Coronel enthousiast de naamsverandering van zijn geesteskind uit.

Retail

Jaaromzet Zalando: 3,6 miljard, koopt webshop KICKZ

Zalando’s omzet groeide afgelopen jaar met 23 procent tot 3,6 miljard euro, keurig in de voorspelde bandbreedte. Het bedrijf maakt vanochtend bovendien zijn eerste overname van een andere webwinkel bekend, die van streetwearwinkel KICKZ.

Fashion

Bol.com in 2016 door omzetgrens van 1 miljard euro

Het jaar 2016 gaat bij bol.com de boeken in als het jaar dat de omzet voor het eerst boven de 1 miljard euro lag, zo laten de jaarcijfers van moederbedrijf Ahold Delhaize zien.

Retail

Cloudbusiness Alibaba verdubbeld in 2016

De omzet uit cloudactiviteiten bij Alibaba groeide met 115 procent tot 254 miljoen dollar. Het aantal gebruikers verdubbelde tot 765.000.

Cross Border

Amazon online marktleider in cosmeticaverkoop

Er zijn zoveel externe partijen die Amazon als verkoopplatform gebruiken dat Amazon in de VS inmiddels marktleider is op het gebied van cosmeticaverkoop.

Fashion

Mister Spex opent meer fysieke winkels

Een jaar na opening van zijn eerste fysieke verkooppunt neemt Mister Spex in Berlijn zijn tweede bakstenen winkel in gebruik. Locaties in vier andere steden staan al op de publieke agenda.

Retail

Belapp Viber lanceert Instant Shopping

Belapp Viber lanceert Instant Shopping, waarmee (Amerikaanse) gebruikers zonder de app te verlaten bestellingen kunnen doen bij Macy’s en Rakuten.com.

Mobile