More stories

Negen ton groeigeld voor Gronings Flixit

Techbedrijf Flixit neemt een klein miljoen groeigeld aan om zijn reclametechnologie voor franchiseondernemers te verbeteren. Met een groter team wil het ook meer retailketens gaan bedienen.

Venture

Onderzoek: Nederlandse bedrijven onvoldoende voorbereid op de Europese AI-wet

Met de EU-AI Act staan we aan het begin van de regulering van kunstmatige intelligentie binnen de Europese Unie. Maar organisaties pakken dit nog slecht op.

Artificial Intelligence

MediaMarkt bezorgt online orders met Uber-taxi’s

Duitse klanten van Mediamarkt en Saturn kunnen hun online bestellingen vanaf vandaag binnen 90 minuten laten thuisbezorgen met een Uber-taxi.

Retail

Het is primetime voor retailmedia en TV-schermen in winkels

Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.

Retailmedia

Online omzet Decathlon stijgt 4 procent

Decathlon verkocht in 2023 internationaal voor 2,7 miljard euro aan sportartikelen via zijn app en site.

E-commerce

Hoe maak je marketing met ‘first-party’ data lonend?

Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.

Data
Premium

Amazon stopt deels met kassaloze winkels

Amazon ziet grotendeels af van plannen om klanten in zijn supermarkten te laten winkelen zonder langs een kassa te hoeven gaan. Het Amerikaanse bedrijf vertrouwt niet langer op de Just Walk Out-technologie bij de geplande opening van nieuwe winkels.

Retail

SEO-proof wordt AI-proof: hoe AI-browsers digitale ervaringen herdefiniëren

De nieuwe generatie browsers en zoekmachines is powered by AI. Dat vraagt om een radicaal nieuwe strategie, met focus op AI-assistenten in plaats van SEO.

Search

Marketing in het tijdperk van AI: drie richtlijnen voor verantwoordelijke AI

Om AI op een verantwoorde manier te kunnen doen zijn richtlijnen nodig. In dit artikel zetten wij drie cruciale richtlijnen op een rij.

Artificial Intelligence
Premium

Kruidvat breidt marketplace uit met Sport

Kruidvat staat nu ook externe verkopers toe in de Sport-afdeling van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met zo’n vijfhonderd artikelen.

Marketplaces

Onderzoek retailmedia: groeiende kansen voor branding en non-endemic adverteerders

De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders de markt vaker betreden (met producten of diensten die niet in het assortiment van de retailer zitten).

Marketing

Hoe veranderen AI-gadgets (zoals Rabbit R1) digitale media?

Op welke manier veranderen AI-toestellen als Rabbit R1 (het gebruik van) digitale media? En hoe kunnen we ons daarop voorbereiden?

Voice

Derde editie van de ‘Week van de Stenen Winkel’

De ‘Week van de Stenen Winkel’ keert terug voor zijn derde editie, waarin lokale winkels de charme en kracht van de traditionele fysieke winkel vieren. Van 13 tot en met 19 mei 2024 zal ‘Week van de Stenen Winkel’ plaatsvinden in steden en dorpen door heel Nederland en België.

Retail
Premium

E-commerce Hornbach krimpt 11,1 procent

De e-commerceomzet van doe-het-zelf-keten Hornbach in negen landen is afgelopen jaar met elf procent gekrompen.

E-commerce

Groter is niet altijd beter: hoe je als kleiner bedrijf concurrentievoordeel haalt uit data

Data: de wereld van marketing draait er steeds meer om. Maar meer data is niet altijd beter. Kleinere bedrijven hebben voordelen die grote spelers ontberen.

Data