‘Getir mogelijk weg uit Nederland, Duitsland’
Getir overweegt om alle activiteiten buiten de thuismarkt Turkije te sluiten of af te stoten. Daaronder ook Nederland en Duitsland.
Getir overweegt om alle activiteiten buiten de thuismarkt Turkije te sluiten of af te stoten. Daaronder ook Nederland en Duitsland.
Marketplaces: extra sales en nieuwe klanten of lagere marges en kannibalisatie van je eigen verkoopkanalen? Marketplaces vragen om de juiste strategie.
Coolblue opent vandaag een nieuwe winkel in Breda, pal achter de IKEA, van 1.500 vierkante meter. Later dit jaar volgen er nog drie nieuwe filialen elders in het land.
Techbedrijf Flixit neemt een klein miljoen groeigeld aan om zijn reclametechnologie voor franchiseondernemers te verbeteren. Met een groter team wil het ook meer retailketens gaan bedienen.
Met de EU-AI Act staan we aan het begin van de regulering van kunstmatige intelligentie binnen de Europese Unie. Maar organisaties pakken dit nog slecht op.
Duitse klanten van Mediamarkt en Saturn kunnen hun online bestellingen vanaf vandaag binnen 90 minuten laten thuisbezorgen met een Uber-taxi.
Retailmedia is aan een opmars bezig. TV-schermen in winkels zijn daarvan één vorm: deze nemen deels de rol van traditionele lineaire TV over.
Decathlon verkocht in 2023 internationaal voor 2,7 miljard euro aan sportartikelen via zijn app en site.
Google als digital-analytics-tool is niet meer vanzelfsprekend en first-party data worden de norm. Zo verandert het datalandschap ingrijpend.
Amazon ziet grotendeels af van plannen om klanten in zijn supermarkten te laten winkelen zonder langs een kassa te hoeven gaan. Het Amerikaanse bedrijf vertrouwt niet langer op de Just Walk Out-technologie bij de geplande opening van nieuwe winkels.
De nieuwe generatie browsers en zoekmachines is powered by AI. Dat vraagt om een radicaal nieuwe strategie, met focus op AI-assistenten in plaats van SEO.
Om AI op een verantwoorde manier te kunnen doen zijn richtlijnen nodig. In dit artikel zetten wij drie cruciale richtlijnen op een rij.
Kruidvat staat nu ook externe verkopers toe in de Sport-afdeling van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met zo’n vijfhonderd artikelen.
De Nederlandse retailmediamarkt zal volgens insiders binnen enkele jaren 750 miljoen euro waard zijn. De focus ligt nu vooral op performancemarketing maar ook voor branding zijn er kansen. Daarnaast zullen non-endemic adverteerders de markt vaker betreden (met producten of diensten die niet in het assortiment van de retailer zitten).
Op welke manier veranderen AI-toestellen als Rabbit R1 (het gebruik van) digitale media? En hoe kunnen we ons daarop voorbereiden?