More stories

Podcast Shaping the Future: privacy is een kans, niet een risico

Volgens DDMA moeten we privacy niet zien als een belemmering, maar als een kans om data op een verantwoorde en toekomstbestendige manier toe te passen.

Privacy

Philip Kotler’s ‘Marketing 6.0: the future is immersive’: richting ‘meta-channel’-marketing

“Your ordered book has arrived…” Ik las Marketing 6.0 van de 92-jarige Philip Kotler. Daarin stelt hij meta-channel-marketing voor als de nieuwe stap.

Marketing

Is SEO stuk? Zet je schrap, want Google ligt onder vuur

Er komt steeds meer aandacht voor de negatieve kant van SEO. Wereldwijd is de SEO-wereld geïrriteerd, maar moeten de hand niet in eigen boezem steken?

SEO
Premium

Omzet retailmedia groeit 29% bij Criteo

Digitaal reclamebedrijf Criteo zag de omzet uit online retailmedia afgelopen jaar met 29 procent stijgen tot boven de tweehonderd miljoen dollar.

Retailmedia

Een keerpunt voor marketplaces? De impact van AI-innovaties en Social Commerce

In de hele Europese Unie stappen online retailers over op het marktplaatsmodel. AI en Social Commerce zijn daarin twee belangrijke trends.

Marketplaces

MediaMarkt lanceert eerste Xpress winkel in de Benelux in Wijnegem

De allereerste Xpress-winkel van MediaMarkt in de Benelux heeft haar deuren geopend in het Belgische Wijnegem. Deze compacte winkelformule focust volgens de keten op gemak voor de klant en nabijheid.

E-commerce

Wat niet-endemische adverteerders aan retailmedia hebben

Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.

Retailmedia

Het automatiseren van magazijnen is nog maar nauwelijks begonnen

Magazijnautomatisering blijft groeien, want e-commerce groeit nog altijd, de vraag naar spoedorders blijft, en naast AI komen er meer standaardoplossingen.

Fulfillment

De drie soorten IT-groeipijn die bedrijven tegenkomen en hoe je ze vermijdt

In de praktijk leidt succes bij bedrijven vaak tot complicaties op IT-gebied die verdere groei belemmeren. Zulke problemen zijn echter niet onvermijdelijk.

Security
Premium

Suez-zeevolume -65% door Houthi-aanvallen

Het volume vrachtvervoer over zee door het Suez Kanaal is afgelopen maand nog eens gehalveerd, nu tot 65 procent minder door dreiging van de Houthi-aanvallen vanuit Jemen.

Retail

Merkwaarde in de praktijk brengen met Product Experience Management

De klant centraal stellen en een mooi merkverhaal zijn niet voldoende. Diezelfde denkwijze moet je ook toepassen op je producten en diensten.

Customer Experience

Hyperlokaal adverteren: hoe het werkt en waarom het loont

Waarom hyperlokaal adverteren populair is? Flexibiliteit en ook met een kleiner budget gericht advertenties tonen op specifieke locaties.

Online advertising

Adverteren op sociale media via de autoriteit van toonaangevende uitgevers

Uitgevers zetten hun autoriteit en bereik op sociale media steeds vaker in voor campagnes voor andere merken: zo kun je daar als merk gebruik van maken.

Social

Starten met AI? Bestaande ‘best practices’ voor data-analyse helpen je op weg

Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, zorg dan voor inzicht in hoe je AI werkt. De best practices die werken voor data-analyse werken ook voor AI.

Data

Terugblik: hoe bracht de logistieke sector het er in 2023 vanaf?

Januari: tijd voor een terugblik op de pakketbezorging in 2023. Meer of minder vertragingen? Black Friday? En hoe zat het met de regionale verschillen?

Logistics