Podcast Shaping the Future: privacy is een kans, niet een risico
Volgens DDMA moeten we privacy niet zien als een belemmering, maar als een kans om data op een verantwoorde en toekomstbestendige manier toe te passen.
Volgens DDMA moeten we privacy niet zien als een belemmering, maar als een kans om data op een verantwoorde en toekomstbestendige manier toe te passen.
“Your ordered book has arrived…” Ik las Marketing 6.0 van de 92-jarige Philip Kotler. Daarin stelt hij meta-channel-marketing voor als de nieuwe stap.
Er komt steeds meer aandacht voor de negatieve kant van SEO. Wereldwijd is de SEO-wereld geïrriteerd, maar moeten de hand niet in eigen boezem steken?
Digitaal reclamebedrijf Criteo zag de omzet uit online retailmedia afgelopen jaar met 29 procent stijgen tot boven de tweehonderd miljoen dollar.
In de hele Europese Unie stappen online retailers over op het marktplaatsmodel. AI en Social Commerce zijn daarin twee belangrijke trends.
De allereerste Xpress-winkel van MediaMarkt in de Benelux heeft haar deuren geopend in het Belgische Wijnegem. Deze compacte winkelformule focust volgens de keten op gemak voor de klant en nabijheid.
Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.
Magazijnautomatisering blijft groeien, want e-commerce groeit nog altijd, de vraag naar spoedorders blijft, en naast AI komen er meer standaardoplossingen.
In de praktijk leidt succes bij bedrijven vaak tot complicaties op IT-gebied die verdere groei belemmeren. Zulke problemen zijn echter niet onvermijdelijk.
Het volume vrachtvervoer over zee door het Suez Kanaal is afgelopen maand nog eens gehalveerd, nu tot 65 procent minder door dreiging van de Houthi-aanvallen vanuit Jemen.
De klant centraal stellen en een mooi merkverhaal zijn niet voldoende. Diezelfde denkwijze moet je ook toepassen op je producten en diensten.
Waarom hyperlokaal adverteren populair is? Flexibiliteit en ook met een kleiner budget gericht advertenties tonen op specifieke locaties.
Uitgevers zetten hun autoriteit en bereik op sociale media steeds vaker in voor campagnes voor andere merken: zo kun je daar als merk gebruik van maken.
Wil je als bedrijf serieus met AI aan de slag, zorg dan voor inzicht in hoe je AI werkt. De best practices die werken voor data-analyse werken ook voor AI.
Januari: tijd voor een terugblik op de pakketbezorging in 2023. Meer of minder vertragingen? Black Friday? En hoe zat het met de regionale verschillen?