More stories

Privacy-first: hoeveel tijd heb je nog? Minder dan je gevoel misschien zegt

Iedereen weet dat third-party cookies gaan verdwijnen maar er wordt nog te weinig gedaan. We moeten nu aan ‘privacy first’ werken. Mét consumenten.

Privacy

SEO-vriendelijke teksten anno 2022: een checklist

De algoritmes van Google veranderen regelmatig. Hoe zorg je dat je SEO-vriendelijke teksten schrijft? Checklists voor een goede SEO-tekst anno 2022.

SEO

Bedenk goed wat je met het Instagram-algoritme doet

Instagram gebruikt meerdere algoritmes die belangrijk zijn. Behalve veel verschillen, zijn er ook veel overeenkomsten tussen deze algoritmes.

Online marketing

Click to Pay met Visa: eenvoudig betalen en mogelijk hogere omzet

Gemakkelijke, snelle en veilige betalingen vergroten de kans op een hogere omzet door minder verlaten online winkelmandjes.

Payment
Premium

Online 8,4 procent minder omgezet in mei

De inflatie lijkt invloed te hebben op het koopgedrag. De online omzet was in mei 8,4 procent lager dan in mei 2021. Webwinkels hebben 12,3 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), kromp met 3,5 procent.

Retail

Winnaars & verliezers van de Google Core Update mei 2022

Welke bedrijven zijn de winnaars en wie zijn de verliezers van de Google May 2022 Core Update. Lees hier het onderzoek.

Search

Energiesector: hand in hand met startups naar een schonere toekomst

De meer traditionele energiespelers beseffen dat co-innovatie en samenwerking met innovatieve startups de sleutel zal zijn naar schone energie. 

Start-ups
Premium

Hugo Boss rust winkels uit met RFID technologie Nedap

Hugo Boss heeft voor zijn retailactiviteiten gekozen voor het iD Cloud-platform van Nedap. Doel van deze samenwerking is het creëren van inzicht in de toeleveringsketen, het verbeteren van productbeschikbaarheid en het leveren van een uitstekende winkelervaring.

Retail

Cloud-intelligentie inzetten voor innovatie en groei in retail

Er kan meer dankzij en in de cloud dan je misschien denkt. Zoals meertalige chatbots of klanten via ‘image search’ laten zoeken door je producten.

Cloud

Maak met live shopping van je sociale media een 24/7 verkoopkanaal

Sociale media gebruiken als verkoopkanaal gebeurt steeds meer. Vooral de mogelijkheden van ‘live sales’ – kijken en meteen kopen – nemen een hoge vlucht.

Video

Na third-party cookies: first-party data of toch liever contextueel adverteren?

Zijn first-party data het antwoord op het verdwijnen van third-party cookies? Wellicht slechts als tijdelijke remedie. Contextueel adverteren lijkt slimmer.

Online advertising
Premium

Emerce Retail: Lenovo wil scherpschieten

Pc-fabrikant Lenovo wil scherpschieten, zegt hoofd marketing Benelux Marjolijn van Dingenen bij de videocollectie Emerce Retail. “Ons marketingbudget werd altijd erg fragmentarisch ingezet, nu kiezen we bewust voor mid-funnel en daaronder. We gaan voor de conversie.”

Retail
Premium

Emerce Retail: Kamera Express neemt klant bij de hand

Kamera Express overweegt uitbreiding naar Oostenrijk. Dat vertellen Soraya de Meijer en Lydia van Dijk van de cameraretailer in Emerce Retail Video Colllection.

E-commerce
Premium

Emerce Retail: ‘Met chat kun je online heel goed bedden verkopen’

Online bedden verkopen, dat was lange tijd eigenlijk not done. Fabrikanten eisten dat er voor de verkoop een fysiek kanaal aanwezig is. Maar Alex Wolfswinkel van Sleepfast, zelf gepokt en gemazeld in de beddenzaak van zijn ouders, wilde bedden ook online verkopen. “In een beddenzaak praat je al gauw een uur met klanten over slaapvoorkeuren, dat kun je ook online,” zo vertelt hij bij Emerce Retail Video Collection.

Retail