More stories

Open de poort! Moeten we stoppen met gated content?

Het dilemma van content: achter een aanmeldformulier zodat je leads verzamelt, of vrij toegankelijk? Allebei hebben immers voor- en nadelen.

Contentmarketing

Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen van consument

Zonder cookies moeten merken en adverteerders hun engagementstrategieën opnieuw opbouwen. Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen.

Publishing

De inrichting van MarketingOps-teams (3/3)

Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.

Agile
Premium

Aantal fysieke winkels groeit weer

Ondanks de groei van e-commerce zijn er toch weer fysieke winkelvestigingen bijgekomen. Op 1 januari 2022 waren er 83.800 fysieke winkelvestigingen in Nederland, 655 meer dan een jaar eerder. Hiermee steeg het aantal winkels voor het eerst sinds 2010.

E-commerce

Test met overstap Smart Shopping naar Performance Max: wisselende resultaten

Smart Shopping-campagnes wordt omgezet naar Performance Max: de tijdlijn die Google heeft geschetst en de eerste resultaten bij drie van onze klanten.

Analytics

Online retail en het toepassen van de nieuwe EU-brede BTW-regels

Retailers hebben met BTW-problemen te maken als ze zaken doen over de grens. De EU-brede BTW-regels voor e-commerce zijn een stap in de juiste richting.

Cross Border

Optichannel: het juist kanaal op het juiste moment

Waar een omnichannel strategie focust op aanwezigheid op álle kanalen, focust een optichannel strategie zich op de juiste kanalen op het juiste moment.

Retail

Hoe bereik je de beste resultaten met MarketingOps? (2/3)

Antwoord op vragen over MarketingOps: hoe is het werken met MarketingOps ingericht, wat zijn de rollen en functies, en hoe bereik je de beste resultaten?

Agile
Premium

Apple specialist Switch wordt Hubside.Store

De Belgische Apple verkoper Switch gaat voortaan als Hubside.Store door het leven, zo meldt De Standaard. De overgang zal naar verwachting 150 banen opleveren.

E-commerce
Premium

Nederland wordt pilotland voor MediaMarkt

MediaMarkt heeft Nederland uitgekozen als pilotland voor zijn belangrijkste technologische innovaties. De grootste elektronica retailer van Europa heeft in Nederland de eerste stappen gezet in het uitrollen van het nieuwe omniChannel concept, en een nieuwe website gelanceerd.

Retail

Maatschappelijk bewust merk? Zorg dat ook je advertentiestrategie dat weerspiegelt

Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.

Online advertising

Betrouwbaar productonderzoek voor e-commerce: hoe pak je dat aan?

Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.

Research and development

Hoe haal je het maximale uit een Performance Max-campagne?

Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.

Analytics
Premium

Huawei opent eerste Experience Store in Nederland, Samsung opent popup winkel

Op zaterdag 23 april opent Huawei zijn allereerste Experience Store in Nederland, aan de Ferdinand Bolstraat in stadsdeel Zuid in Amsterdam. In dit nieuwe retailconcept van Huawei toont het bedrijf zijn smartwatches, laptops, oordopjes, luidsprekers, tablets en smartphones.

Retail
Premium

Picnic naar Berlijn

Online supermarkt Picnic zoekt vastgoed in Berlijn, Hamburg en Frankrijk in de aanloop naar het opstarten van zijn bezorgdiensten.

Venture