More stories

Premium

Gorillas nog deze maand weg uit België

Flitsbezorger Gorillas stapt af in België en parkeert de fiets definitief. Nog voor het einde van deze maand worden de activiteiten opgerold. Er wordt nog bekeken of een derde partij de activiteiten wil overnemen.

E-commerce

Problemen met je UX? Kijk eens naar een starchitect

Stijl, overtuiging en signatuur ontbreken in een digitale wereld waarin het model van de gebruiker heerst en resulteert in digitale homogeniteit.

Digital Design

Polestar: het leven en voelen van een merk

Alle conventies mochten de deur uit. Een nieuw merk en een compleet nieuw digitaal landschap. Code D’azur ging de uitdaging aan.

Campagnes

‘Let’s get personal’ met hyperpersonalisatie

Hyperpersonalisatie is een mooie aanvulling voor de toekomst waarbij we ons richten op ‘cookieloos’ adverteren.

Customer Engagement

Marketplaces postcovid: ‘Herijken en verbreden’

Het kon niet uitblijven: marketplaces kregen tijdens de lockdowns als een van de eerste online kanalen flink de wind in de zeilen, maar worden ook hard geraakt nu de samenleving weer open is. En dat vraagt om een aanpassing van strategie, stellen kenners. Want groeikansen zijn er nog steeds. Daarom een blik op de markt en enkele ‘minder ontdekte’ marktplaatsen die kansen bieden.

E-commerce

Heeft een blog schrijven nog wel zin? Alleen als je er aandacht aan besteedt

Een blog alleen als je tijd en moeite besteedt aan kwaliteit. Korte teksten zijn bij Google’s algoritme niet populair en op flutinhoud knappen je lezers af.

SEO
Premium

Lucardi, Sleepfast en Shoeby bij Emerce Retail

Lucardi Juwelier is de grootste juweliersketen in Nederland. Inmiddels zetten ze ook de eerste stappen in België en Duitsland. Samen met gastspreker Jolanda Ravenek duikt Emerce op 23 juni de diepte in: het zal gaan over exponentiële groei, branding, retouren en marketplaces.

Retail

Gesprek met Pan Beskos (Lytho) over hoe je het beste uit je creatieve team haalt

Het bedrijfsleven schreeuwt om frisse ideeën. Tegelijk vinden bedrijven het uitdagend om creativiteit de ruimte te geven. Hoe slaag je erin beiden te doen?

Creative
Premium

Fysieke winkel belangrijkste kanaal voor aanschaf e-bike

De fysieke winkel blijkt nog steeds de meest gebruikte informatiebron bij de aanschaf van een e-bike. De fysieke winkel wordt vooral gebruikt om de fietsen te bekijken en te testen. Dat blijkt uit onderzoek van GfK.

Retail

Lijkt alles teveel op elkaar? Zo breng je de emotie terug in branding

Merken lijken in hun uitingen steeds meer op elkaar, maar echte emotie ontbreekt. Daarmee staat de merkrelevantie onder druk. Hoe breng je de emotie terug? 

Customer Engagement

Hoe messenmerk Wüsthof in drie maanden tijd een wereldwijde D2C-site opzette

Met behulp van een headless CMS, gecombineerd met een e-commerce-setup, heeft het Duitse messenbedrijf Wüsthof zijn merk in korte tijd weten op te schalen.

E-commerce platforms
Premium

Bax Music nu ook in Brugge

Bax Music heeft een vestiging in Brugge geopend. De winkel is gelegen aan de rand van het historisch centrum van de stad en direct naast muziekschool Metronoom. Samen met Antwerpen is dit het tweede Belgische filiaal van de webshop, die in totaal nu zes fysieke vestigingen heeft.

Retail
Premium

IKEA-app krijgt Shop & Go voor retailzaken

Klanten van IKEA kunnen binnenkort met hun telefoon shoppen in woonwinkels zoals men nu gewend is van handscanners met supermarkten.

Retail

Online meubels verkopen: hoe de online conversie van Rivièra Maison flink steeg

Met een goede first-party-data-strategie en klantenbinding slaagde meubel- en interieurzaak Rivièra Maison erin de online conversie flink op te schroeven.

Conversie
Premium

Moederbedrijf Blokker en BBC getroffen door winkelsluiting

De Mirage Retail Group, moederbedrijf van Blokker en BCC, bleek afgelopen jaar niet immuun voor de effecten van vier maanden gedwongen winkelsluiting. Mede doordat het geen adequate staatssteun ontving, daalde de groepsomzet met 8 procent naar 890 miljoen euro.

Retail