Je conversie boosten met personalisatie
Het is steeds uitdagender om klanten te binden. Hoe zorg je dat ze op de koopknop (blijven) klikken en hoe blijf je relevant? Personalisatie biedt uitkomst.
Het is steeds uitdagender om klanten te binden. Hoe zorg je dat ze op de koopknop (blijven) klikken en hoe blijf je relevant? Personalisatie biedt uitkomst.
Blokker experimenteert in dertig stedelijke winkels met bezorgen vanuit de winkel. Een kleine zeventig producten kunnen besteld worden, vaak nog dezelfde dag. Dat vertelde Martin van Velzen, directeur marketing en e-commerce, op Emerce Retail in Maarssen.
Intergamma, het bedrijf achter de bouwformules Gamma en Karwei, gaat bestellingen nog niet meegeven aan flitsbezorgers, maar werkt wel aan bestellingen die binnen een uur kunnen worden opgehaald bij de winkels. Dat vertelde Anouk Beeren van Intergamma op Emerce Retail in Maarssen.
Marketeers gaan vaak direct naar de dure oplossingen die ze altijd gebruiken in plaats van gratis methodes die (onterecht!) een stoffig imago hebben.
Meer Nederlanders betalen bij voorkeur contactloos, zowel met de pinpas als met de mobiele telefoon. Aan het begin van 2020 betaalde de helft van de Nederlanders het liefst contactloos: 40 procent gaf de voorkeur aan contactloos betalen met de pinpas, en 9 procent aan contactloos betalen met de mobiele telefoon, zo blijkt uit gegevens van DNB.
Eigenaar Guilde Equity Management wil af van Leen Bakker en Kwantum. De Telegraaf meldt dat er een zakenbank is ingeschakeld voor de verkoop. Dat zouden diverse bronnen op de Zuidas hebben verteld.
Een frustrerend chatbotgesprek bij een klantenservice. Frustrerend en je klant raakt geïrriteerd in plaats van geholpen. Dat hoeft niet langer.
Het enthousiasme over flitsbezorgers en dark stores is flink bekoeld. Om te overleven zullen ze in moeten spelen op een aantal bepalende marktontwikkelingen.
Hoe meer e-commerce, hoe meer pakjes retour komen. Het voorkomen van retouren loont zich dus steeds meer, vanwege de kosten en de milieu-impact.
Met ‘native advertising’ kun je consumenten die overspoeld worden met informatie toch bereiken. Hierbij neem je de aanblik van een mediaomgeving over.
Juweliersketen Lucardi voerde een productinformatiesysteem in tijdens corona: groot project met complex assortiment van duizenden producten en varianten.
Steeds meer bedrijven besluiten de stap naar de metaverse te zetten. Maar valt er ook rendement te behalen? Met deze vijf stappen pak je het goed aan.
Nederlandse webwinkels worden internationaal gezien tegen nogal lage waarderingen verkocht, voor minder dan gemiddelde MKB-bedrijven. Voor de toekomst moeten ze of volume gaan maken of een niche domineren.
Met behulp van kunstmatige intelligentie kun je je marges optimaliseren. Hoe zet je zulke techniek in? De PRICE-aanpak helpt je die succesvol in te voeren.
In de e-commerce gaat het met de opens, kliks en aflevering van e-mailcampagnes erg goed. Cijfers uit de E-mail Marketing Benchmark 2022.