More stories

Deliverymanagementsoftware: de weg naar duurzaam transport

Duurzame pakketbezorging wordt steeds belangrijker. Deliverymanagementsoftware maakt zulke informatie inzichtelijk zodat je groene keuzes kunt maken.

Logistics

Europese harmonisatie boeteregels bij overtreding AVG

Nieuwe AVG-boeteregels op komst: boetes voor bedrijven bij overtreding van de AVG worden binnen de EU gelijk getrokken. Wat houden de nieuwe normen in?

Legal

Direct-to-consumer: de strategie van nu

Consumenten kopen tegenwoordig online en rechtstreeks bij producenten. D2C is een mooie kans om je ‘brand awareness’ te vergroten en data te verzamelen.

Strategy

De échte revolutie van Customer Data Platforms vindt plaats in ‘public clouds’

Grote martech-suites zijn hun beloften niet nagekomen. De échte revolutie zit in de combinatie van ‘native’ geïntegreerde ‘public cloud’-componenten.

Cloud

Stap voor stap: zelf campagne-experimenten opzetten binnen Google Ads

Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.

Online advertising
Premium

Blokker krijgt afhaalpunten van JD’s Ochama

Blokker krijgt afhaalpunten van online winkel Ochama en wil daarmee meer voetverkeer naar zijn winkels opwekken.

Retail
Premium

Lab9 neemt 15 Switch locaties over

De Belgische Apple Premium Reseller Lab9 neemt voor een onbekend bedrag vijftien Switch-winkels over. Een 100-tal medewerkers van Switch gaat mee. Het aantal winkels van Lab9 Stores stijgt zo van 11 naar 26.

Retail

‘Brand safety’: weeg kansen en risico’s bij contextueel adverteren

Een advertentie op een verkeerde plek kan enorme gevolgen hebben voor je merk. Denk dus nauwkeurig na over de context waarin je advertenties laat plaatsen.

Online advertising

Managers die ‘pivots’ zien als falen: hoe ga je daarmee om?

Om ‘pivot’s en koerswijzigingen te verdedigen is het goed om het ‘waarom’, ‘hoe’ en ‘wat’ van een innovatie duidelijk voor ogen te hebben.

Research and development

E-mailmarketing analyseren: kijk verder dan de ‘open rate’

E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De ‘open rate’ is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.

E-mailmarketing

Conversational marketing: ga online in gesprek met je klant

Om online klanten vast te houden is het belangrijk te weten waar ze naar op zoek zijn. Ga dus het gesprek met ze aan, maar doe dat met een duidelijk plan.

Customer Engagement

Productonderzoek in e-commerce: denk na over data, trends, hypes en evergreens

Hoe weet je als e-commercepartij waar vraag naar is? Productonderzoek kan op verschillende manieren, en ook qua productkeuze zijn er meerdere strategieën.

Research and development

E-commerce loopt jaarlijks €3,4 miljard mis door slecht toegankelijke websites

Vaak zijn websites van e-commercebedrijven niet ingericht voor consumenten met een beperking. Zij klikken vaak weg en besteden hun geld anders.

Web-design

Data-ethiek: stel jezelf de juiste vragen om verantwoord met data om te gaan

Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.

Privacy
Premium

Gucci accepteert cryptobetalingen in winkel

Moderetailer Gucci accepteert eind deze maand twaalf cryptomunten bij een twaalftal geselecteerde winkels, met een bredere uitrol gepland voor de toekomst.

Crypto