More stories

‘Brand safety’: weeg kansen en risico’s bij contextueel adverteren

Een advertentie op een verkeerde plek kan enorme gevolgen hebben voor je merk. Denk dus nauwkeurig na over de context waarin je advertenties laat plaatsen.

Online advertising

Managers die ‘pivots’ zien als falen: hoe ga je daarmee om?

Om ‘pivot’s en koerswijzigingen te verdedigen is het goed om het ‘waarom’, ‘hoe’ en ‘wat’ van een innovatie duidelijk voor ogen te hebben.

Research and development

E-mailmarketing analyseren: kijk verder dan de ‘open rate’

E-mailmarketing: het meten van de resultaten wordt moeilijker. De ‘open rate’ is minder betrouwbaar geworden. Kijk daarom ook naar deze vier andere metrics.

E-mailmarketing

Conversational marketing: ga online in gesprek met je klant

Om online klanten vast te houden is het belangrijk te weten waar ze naar op zoek zijn. Ga dus het gesprek met ze aan, maar doe dat met een duidelijk plan.

Customer Engagement

Productonderzoek in e-commerce: denk na over data, trends, hypes en evergreens

Hoe weet je als e-commercepartij waar vraag naar is? Productonderzoek kan op verschillende manieren, en ook qua productkeuze zijn er meerdere strategieën.

Research and development

E-commerce loopt jaarlijks €3,4 miljard mis door slecht toegankelijke websites

Vaak zijn websites van e-commercebedrijven niet ingericht voor consumenten met een beperking. Zij klikken vaak weg en besteden hun geld anders.

Web-design

Data-ethiek: stel jezelf de juiste vragen om verantwoord met data om te gaan

Wat heb ik écht nodig? Dat is de centrale vraag bij data-ethiek. Met een serie van drie vragen aan jezelf kun je snel inzoomen op de data die je nodig hebt.

Privacy
Premium

Gucci accepteert cryptobetalingen in winkel

Moderetailer Gucci accepteert eind deze maand twaalf cryptomunten bij een twaalftal geselecteerde winkels, met een bredere uitrol gepland voor de toekomst.

Crypto

Veelvoorkomende valkuilen bij Marketing Mix Modeling

Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.

Marketing automation
Premium

De hype voorbij: wat is de échte potentie van conversational AI?

Lang waren chatbots berucht. Met beter getrainde AI, realtime interactie en meer personalisatie kan conversational AI snel steeds breder worden ingezet.

Artificial Intelligence

De cookieloze wereld: een kans om je klantstrategie opnieuw in te richten

Hoewel de cookieloze wereld op korte termijn voor uitdagingen zorgt, is het dé kans om je marketing- en klantstrategie structureel anders in te richten.

Data

De vijf onderdelen van een effectieve contentstrategie

Content is goed voor je naamsbekendheid, betere klantervaringen en ‘engagement’ via online kanalen. Hoe maak je goede content en zet je die succesvol in?

Contentmarketing

Google Analytics 4: goede aanleiding om te beginnen met data warehousing

In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.

Data

SEA en marketplaces: hoe je kunt concurreren in de Google-zoekresultaten

Concurreren met Amazon binnen Google-zoekresultaten? Het kan als je inzet op informatieve zoekvragen en slim gebruik maakt van marketplaces.

Online advertising
Premium

Amac lanceert het ‘hybride winkelen’

Amac, de grootste Apple Premium Reseller van Europa, biedt voortaan ‘hybride winkelen’ aan. Dat is online shoppen, maar met de persoonlijke aandacht en service van de fysieke winkels.

Retail