Optichannel: het juist kanaal op het juiste moment
Waar een omnichannel strategie focust op aanwezigheid op álle kanalen, focust een optichannel strategie zich op de juiste kanalen op het juiste moment.
Waar een omnichannel strategie focust op aanwezigheid op álle kanalen, focust een optichannel strategie zich op de juiste kanalen op het juiste moment.
Antwoord op vragen over MarketingOps: hoe is het werken met MarketingOps ingericht, wat zijn de rollen en functies, en hoe bereik je de beste resultaten?
De Belgische Apple verkoper Switch gaat voortaan als Hubside.Store door het leven, zo meldt De Standaard. De overgang zal naar verwachting 150 banen opleveren.
MediaMarkt heeft Nederland uitgekozen als pilotland voor zijn belangrijkste technologische innovaties. De grootste elektronica retailer van Europa heeft in Nederland de eerste stappen gezet in het uitrollen van het nieuwe omniChannel concept, en een nieuwe website gelanceerd.
Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.
Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.
Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.
Op zaterdag 23 april opent Huawei zijn allereerste Experience Store in Nederland, aan de Ferdinand Bolstraat in stadsdeel Zuid in Amsterdam. In dit nieuwe retailconcept van Huawei toont het bedrijf zijn smartwatches, laptops, oordopjes, luidsprekers, tablets en smartphones.
Online supermarkt Picnic zoekt vastgoed in Berlijn, Hamburg en Frankrijk in de aanloop naar het opstarten van zijn bezorgdiensten.
Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag boodschappen laten bezorgen door Deliveroo. Supermarkten in Nederland vinden aansluiting tot een wereld die hen tot voor kort onbekend was.
De druk op pakketbezorgers is enorm toegenomen. Flinke verbetering van de werkomstandigheden is al mogelijk door de ‘last mile’ slimmer in te richten.
Na Frankrijk en België is nu ook Duitsland aan de beurt bij Decathlon om gebruikte sportartikelen van klanten terug te kopen.
ManoMano is een grote marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin. Kortom, een platform waarop Nederlandse bedrijven Europese groei kunnen realiseren.
Retailers met een omnichannel-strategie worstelen ermee: real-time inzicht in de voorraden en daar óók nog eens ‘iets’ mee doen richting de klant.
Kruidvat wil bol.com of Amazon gaan bestrijden met een eigen logistiek netwerk. “We hebben alleen al duizend winkels in Nederland. We zijn nooit verder dan vijftien minten verwijderd van de consument. Vanuit die winkels kunnen we bijvoorbeeld medicijnen thuis bezorgen.” Dat vertelde directeur e-commerce Roland Van Den Berg van moederbedrijf AT Watson gisteren op Emerce Retail in Maarssen.