More stories

Optichannel: het juist kanaal op het juiste moment

Waar een omnichannel strategie focust op aanwezigheid op álle kanalen, focust een optichannel strategie zich op de juiste kanalen op het juiste moment.

Retail

Hoe bereik je de beste resultaten met MarketingOps? (2/3)

Antwoord op vragen over MarketingOps: hoe is het werken met MarketingOps ingericht, wat zijn de rollen en functies, en hoe bereik je de beste resultaten?

Agile
Premium

Apple specialist Switch wordt Hubside.Store

De Belgische Apple verkoper Switch gaat voortaan als Hubside.Store door het leven, zo meldt De Standaard. De overgang zal naar verwachting 150 banen opleveren.

E-commerce
Premium

Nederland wordt pilotland voor MediaMarkt

MediaMarkt heeft Nederland uitgekozen als pilotland voor zijn belangrijkste technologische innovaties. De grootste elektronica retailer van Europa heeft in Nederland de eerste stappen gezet in het uitrollen van het nieuwe omniChannel concept, en een nieuwe website gelanceerd.

Retail

Maatschappelijk bewust merk? Zorg dat ook je advertentiestrategie dat weerspiegelt

Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.

Online advertising

Betrouwbaar productonderzoek voor e-commerce: hoe pak je dat aan?

Waar is ruimte voor een nieuw product? Hoe presteren concurrenten op Bol.com en Amazon? Inzicht via Google Trends, de winkelwagentjesmethode en meer.

Research and development

Hoe haal je het maximale uit een Performance Max-campagne?

Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.

Analytics
Premium

Huawei opent eerste Experience Store in Nederland, Samsung opent popup winkel

Op zaterdag 23 april opent Huawei zijn allereerste Experience Store in Nederland, aan de Ferdinand Bolstraat in stadsdeel Zuid in Amsterdam. In dit nieuwe retailconcept van Huawei toont het bedrijf zijn smartwatches, laptops, oordopjes, luidsprekers, tablets en smartphones.

Retail
Premium

Picnic naar Berlijn

Online supermarkt Picnic zoekt vastgoed in Berlijn, Hamburg en Frankrijk in de aanloop naar het opstarten van zijn bezorgdiensten.

Venture
Premium

Supermarkten uit startblokken met fietsbezorging boodschappen

Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag boodschappen laten bezorgen door Deliveroo. Supermarkten in Nederland vinden aansluiting tot een wereld die hen tot voor kort onbekend was.

Logistics

Slimmer werken in plaats van harder: verandering in de ‘last mile’ is nodig

De druk op pakketbezorgers is enorm toegenomen. Flinke verbetering van de werkomstandigheden is al mogelijk door de ‘last mile’ slimmer in te richten.

Logistics
Premium

Decathlon zet verder in op tweedehandsmarkt

Na Frankrijk en België is nu ook Duitsland aan de beurt bij Decathlon om gebruikte sportartikelen van klanten terug te kopen.

Retail

Niche marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin: ManoMano

ManoMano is een grote marketplace voor doe-het-zelf en huis-en-tuin. Kortom, een platform waarop Nederlandse bedrijven Europese groei kunnen realiseren.

Marketplaces

Real-time voorraadbeheer als basis voor de omnichannel-toekomst

Retailers met een omnichannel-strategie worstelen ermee: real-time inzicht in de voorraden en daar óók nog eens ‘iets’ mee doen richting de klant.

Fulfillment
Premium

Emerce Retail: Kruidvat wil bol.com verslaan met eigen bezorgers

Kruidvat wil bol.com of Amazon gaan bestrijden met een eigen logistiek netwerk. “We hebben alleen al duizend winkels in Nederland. We zijn nooit verder dan vijftien minten verwijderd van de consument. Vanuit die winkels kunnen we bijvoorbeeld medicijnen thuis bezorgen.” Dat vertelde directeur e-commerce Roland Van Den Berg van moederbedrijf AT Watson gisteren op Emerce Retail in Maarssen.

Retail