More stories

Social Travel 30: Landal GreenParks prolongeert titel; TUI krijgt pluim

Het zomerseizoen is ten einde dus het is tijd voor de tweede editie van de Social Travel Top 30. Buzzcapture heeft onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode juli tot en met september het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. In de lijst zijn flink wat verschuivingen te zien.

Social

‘Het is niet de vraag óf personeel op social gaat’

“Het is niet de vraag óf medewerkers op social over Maersk praten, maar hoe”, aldus de Digital Strategist van A.P. Møller – Maersk over zijn tachtigduizend collega’s.

Marketing

KLM: ‘Service op de grond en online moeten even goed zijn’

KLM heeft de achterstand op de grond vergeleken met online grotendeels ingehaald. Dit stelt president-directeur Pieter Elbers. “We hebben zoveel geïnvesteerd in social media, dat we daar in het eerste rijtje van de Eredivisie staan. Maar het personeel op de grond moet over dezelfde informatie beschikken. Daar hebben we hard aan gewerkt en investeren we fors in, onder andere door onze cockpit-, cabine- en grondmedewerkers te voorzien van 14.000 iPads.”

Travel

Pinterest wil bereik bedrijven vergroten

Pinterest heeft Pinterest Propel opgericht, vooralsnog alleen in de VS en Canada. Een dienst waarbij het platform zich geheel richt op het maximaliseren van het bereik en verhoging van conversie van bedrijven. ‘We leren je het insluiten van je bedrijfslogo in een pin en je krijgt tips op het gebied van fotografie,’ zegt Ben Silbermann, CEO en medeoprichter van het bedrijf, in het jongste nummer van Emerce dat deze week verschijnt.

Social

800 miljoen gebruikers voor Instagram

Instagram heeft 800 miljoen maandelijkse gebruikers, en 500 miljoen dagelijkse gebruikers. Dat maakte de Facebook dochter maandag bekend.

Marketing

Facebook toont reclames na offline shoppen

Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.

Facebook Advertising

Sir Hotels lanceert stadsgidsen op Instagram

Hotelketen Sir Hotels, in Amsterdam vertegenwoordigd met Sir Albert en Sir Adam, heeft vijf stadsgidsen gelanceerd op Instagram. De Instagram-accounts van de individuele hotels zijn getransformeerd tot reisgidsen met tips over restaurants, uitgaan en winkelen.

Media

B2B marketing: denk ook aan Pinterest en Instagram

Doet jouw bedrijf al ‘iets’ met Pinterest of Instagram? Met name B2B bedrijven laten deze sociale netwerken meestal links liggen. Maar is dat verstandig? Etienne van der Boel laat zien of het zinvol voor je is om Pinterest en/of Instagram in je marketing te betrekken en hoe je met deze sociale netwerken aan de slag kunt als B2B bedrijf.

B2B Digital

Korrelatie eerste hulpdienst met WhatsApp

Na een proef van een paar maanden stapt ook Korrelatie over op WhatsApp. Sinds januari 2017 hebben al meer dan 700 mensen gebruik gemaakt van dit medium.

Tech

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing

RIFF via partner naar Azië

Onlinemarketingbureau RIFF sluit een strategische alliantie met het Aziatische bedrijf AFDigital. Daarmee wil het zijn internationale groei versnellen.

Customer Service

200 miljoen actieve gebruikers voor Pinterest

Pinterest heeft nu 200 miljoen actieve maandelijkse gebruikers. De mijlpaal van de eerste 100 miljoen werd twee jaar geleden bereikt en die van 150 miljoen een jaar later. Gemiddeld bedraagt de groei daarmee 50 miljoen per jaar.

Marketing

Spanje legt Facebook miljoen euro privacyboetes op

De Spaanse privacywaakhond legt Facebook boetes op met een totaal van 1,2 miljoen euro voor drie overtredingen. Zonder internetters daar goed over te informeren en zonder toestemming, verzamelt de profielensite persoonlijke informatie over hen voor reclamedoeleinden.

Media

Atlassian lanceert nieuwe Slack rivaal

Atlassian heeft een nieuwe chatapplicatie gelanceerd die moet concurreren met Slack en Microsoft Teams. Stride combineert elementen van collaboratieapps als Jira, BitBucket en Confluence. Zelfs videovergaderen is mogelijk.

Social

Tribal, Jaagers en The Webcare Company verder als RIFF

Tribal, Jaagers en The Webcare Company verder als RIFF, wat het samengaan van de drie organisaties definitief afrondt.

Online marketing