More stories

Korrelatie eerste hulpdienst met WhatsApp

Na een proef van een paar maanden stapt ook Korrelatie over op WhatsApp. Sinds januari 2017 hebben al meer dan 700 mensen gebruik gemaakt van dit medium.

Tech

Adfactor: Meer video, meer first party data

Met zijn investering in Adfactor krijgt RTL Nederland eigendom over de drie grootste groeigebieden in online reclame: video, social en native. Adfactor bouwt aan een vierde groeipoot: een bestand met consumentendata.

Marketing

RIFF via partner naar Azië

Onlinemarketingbureau RIFF sluit een strategische alliantie met het Aziatische bedrijf AFDigital. Daarmee wil het zijn internationale groei versnellen.

Customer Service

200 miljoen actieve gebruikers voor Pinterest

Pinterest heeft nu 200 miljoen actieve maandelijkse gebruikers. De mijlpaal van de eerste 100 miljoen werd twee jaar geleden bereikt en die van 150 miljoen een jaar later. Gemiddeld bedraagt de groei daarmee 50 miljoen per jaar.

Marketing

Spanje legt Facebook miljoen euro privacyboetes op

De Spaanse privacywaakhond legt Facebook boetes op met een totaal van 1,2 miljoen euro voor drie overtredingen. Zonder internetters daar goed over te informeren en zonder toestemming, verzamelt de profielensite persoonlijke informatie over hen voor reclamedoeleinden.

Media

Atlassian lanceert nieuwe Slack rivaal

Atlassian heeft een nieuwe chatapplicatie gelanceerd die moet concurreren met Slack en Microsoft Teams. Stride combineert elementen van collaboratieapps als Jira, BitBucket en Confluence. Zelfs videovergaderen is mogelijk.

Social

Tribal, Jaagers en The Webcare Company verder als RIFF

Tribal, Jaagers en The Webcare Company verder als RIFF, wat het samengaan van de drie organisaties definitief afrondt.

Online marketing

Europese Snapchatters kunnen eigen geofilter maken

Snap activeert een nieuwe geldstroom in Europa met de uitrol van de zogeheten Geofilters aan zijn particuliere gebruikers. Tot op heden was het ontwerp en de publicatie hiervan voorbehouden aan bedrijven.

Social

KLM gaat communiceren via WhatsApp

KLM heeft als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld een zakelijk account op WhatsApp. Het gaat om een test van WhatsApp waar wereldwijd een klein aantal bedrijven deelneemt, meldt NRC.

Marketing

Waarom bedrijven Facebook Messenger inzetten voor klantcontact

De tijd dat je als bedrijf de klant richting een communicatiekanaal kunt sturen is voorbij. Je zult aanwezig moeten zijn waar de consument je verwacht te vinden. Voor veel bedrijven is dat Facebook Messenger.

E-commerce

‘De helft van de Nederlandse buurten maakt gebruik van Nextdoor’

In meer dan 5.000 buurten houden Nederlandse buren contact met elkaar via buurtapp Nextdoor. Hiermee is ruim de helft van alle buurten in Nederland actief op de buurtapp, zegt het platform.

Social

Instagram Stories en fashion: iedereen kan ermee aan de slag

Wat kan Instagram Stories betekenen voor merken en bedrijven in de modebranche? Volgens Kirsten Jassies van justK is deze visuele manier van verhalen vertellen de doodsteek voor saaie content.

Fashion

My Jewellery wil shop-in-shops ontwikkelen

My Jewellery is een online sieraden- en kledingplatform dat zes jaar geleden vanuit liefhebberij werd gestart door Sharon Hilgers. Inmiddels telt het bedrijf meer dan honderd medewerkers. Het managen van de groei is de grootste uitdaging, vertelt Hilgers tijdens eFashion.

Fashion

Pinterest en travel: tips van het platform zelf

Pinterest is misschien niet het eerste socialmediakanaal dat bij je opkomt als je aan reizen denkt. Toch worden er 2 miljoen reisgerelateerde pins per dag opgeslagen. Wat kun je hier als reisbedrijf mee?

Marketing

Zeven handige LinkedIn marketingtips voor 2017

LinkedIn is al lang niet meer een verzameling cv’s voor recruiters. Juist voor (B2B) verkopers en marketeers heeft LinkedIn heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een onmisbaar platform. In dit artikel deel ik 7 handige marketing en sales tips voor LinkedIn met je, zodat je ook de kracht van de laatste updates van LinkedIn optimaal kunt benutten voor de groei van jouw bedrijf.

Social