Twitter krijgt bladwijzers
Twitter verruimt niet alleen het maximum aantal tekens per bericht, maar introduceert binnenkort ook bladwijzers om tweets te bewaren. Naar […]
Twitter verruimt niet alleen het maximum aantal tekens per bericht, maar introduceert binnenkort ook bladwijzers om tweets te bewaren. Naar […]
Zestig procent van de Nederlandse online reclamebudgetten gaan naar social en search, lees: Facebook en Google. De kruimeltjes zijn voor lokale en andere buitenlandse partijen.
Transavia wil de meest innovatieve luchtvaartmaatschappij van Europa worden en doet daarom regelmatig tests met nieuwe technologieën. Tijdens CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau, liet commercieel directeur Erik-Jan Gelink zien hoe de chatbot op Facebook Messenger tot stand is gekomen. “Over tien tot twintig jaar besturen robots het vliegtuig.”
Visual search kan zich verheugen op een stijgende populariteit. Dat is goed nieuws voor Pinterest, dat zich al sinds 2010 op dit terrein begeeft. Maar de concurrentie rukt op. Van Amazon tot Snapchat. “Techniek is maar een deel van het verhaal”, aldus Ben Silbermann (35), CEO en medeoprichter.
Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.
De tijd van grote innovaties bij Facebook is voorbij. Sterker nog, de meeste grote businessstappen kwamen bij toeval tot stand.
GroupM-dochter MediaCom lanceert een nieuwe dienst waarmee het tv-adverteerders helpt hun campagnes naar Facebook te vertalen.
Het zomerseizoen is ten einde dus het is tijd voor de tweede editie van de Social Travel Top 30. Buzzcapture heeft onderzocht welke Nederlandse reismerken in de periode juli tot en met september het beste presteerden op het gebied van online berichtgeving. In de lijst zijn flink wat verschuivingen te zien.
“Het is niet de vraag óf medewerkers op social over Maersk praten, maar hoe”, aldus de Digital Strategist van A.P. Møller – Maersk over zijn tachtigduizend collega’s.
KLM heeft de achterstand op de grond vergeleken met online grotendeels ingehaald. Dit stelt president-directeur Pieter Elbers. “We hebben zoveel geïnvesteerd in social media, dat we daar in het eerste rijtje van de Eredivisie staan. Maar het personeel op de grond moet over dezelfde informatie beschikken. Daar hebben we hard aan gewerkt en investeren we fors in, onder andere door onze cockpit-, cabine- en grondmedewerkers te voorzien van 14.000 iPads.”
Pinterest heeft Pinterest Propel opgericht, vooralsnog alleen in de VS en Canada. Een dienst waarbij het platform zich geheel richt op het maximaliseren van het bereik en verhoging van conversie van bedrijven. ‘We leren je het insluiten van je bedrijfslogo in een pin en je krijgt tips op het gebied van fotografie,’ zegt Ben Silbermann, CEO en medeoprichter van het bedrijf, in het jongste nummer van Emerce dat deze week verschijnt.
Instagram heeft 800 miljoen maandelijkse gebruikers, en 500 miljoen dagelijkse gebruikers. Dat maakte de Facebook dochter maandag bekend.
Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.
Hotelketen Sir Hotels, in Amsterdam vertegenwoordigd met Sir Albert en Sir Adam, heeft vijf stadsgidsen gelanceerd op Instagram. De Instagram-accounts van de individuele hotels zijn getransformeerd tot reisgidsen met tips over restaurants, uitgaan en winkelen.
Doet jouw bedrijf al ‘iets’ met Pinterest of Instagram? Met name B2B bedrijven laten deze sociale netwerken meestal links liggen. Maar is dat verstandig? Etienne van der Boel laat zien of het zinvol voor je is om Pinterest en/of Instagram in je marketing te betrekken en hoe je met deze sociale netwerken aan de slag kunt als B2B bedrijf.