More stories

Snap vernieuwt app

Snap heeft een nieuwe versie van Snapchat aangekondigd. De belangrijkste wijziging is dat berichten van vrienden en van media zijn gescheiden.

Social

KLM’s care tag ontzorgt toerist

Om de passagier ook buiten het vliegveld te vergezellen heeft KLM een audio-tag ontwikkeld, die het verblijf van toeristen in Amsterdam makkelijker moet maken. Zo vertelt de ‘care tag’ op basis van gps waar je fietsen kunt huren en dat je niet mag barbecueën in het Vondelpark.

Customer Engagement

Column: Seamless tech

Het is alweer enige tijd geleden dat ik iemand het woord ‘digibeet’ hoorde gebruiken. Uitzonderingen daargelaten, hoor ik sowieso minder vaak dat er rekening moet worden gehouden met mensen die minder tech-savvy zijn dan de doorsnee millennial.

Social

ACM waarschuwt voor impulsaankopen via sociale media

ACM wil consumenten bewust maken van de risico’s van impulsaankopen via sociale media. De toezichthouder start daarom vandaag met de campagne ‘Bestel niet zomaar iets via social media. Check eerst wie er achter zit.’

Social

Spotify koopt online muziekstudio

Spotify koopt het Zweedse Soundtrap, een site die fungeert als online studio voor muziekmakers. De aankoop heeft de potentie om de muziekwinkel uit te bouwen tot een platform waar consumenten en nu ook producenten terecht kunnen.

Publishing

Tim Heineke (I am POP): ‘Onze bot is de meest directe manier voor contact met fans’

Artiesten stoppen over het algemeen veel tijd in sociale media, maar dat leidt in de praktijk maar beperkt tot meer bereik. Daar gaat I am POP verandering in brengen. “I am POP is een manier voor iedereen met een fanbase om een messengerbot te lanceren en direct contact met een fanbase te hebben. Wij hebben 100% view rates en 94% open rates. Het is dus de meest directe manier om met fans contact te hebben”, aldus oprichter Tim Heineke tegen Top Names.

Social

KLM stopt met klantenservice op LinkedIn

Na drieënhalf jaar is KLM gestopt met het beantwoorden van vragen van klanten op LinkedIn. Dit heeft de luchtvaartmaatschappij bekendgemaakt in een blog. De strategie ‘zijn waar de klant is’ betekent dat de focus op andere social media-platforms komt te liggen, aldus KLM.

Social

Op Reis Met Bo: persoonlijk reisadvies via WhatsApp

Via WhatsApp een citytrip boeken met persoonlijk advies van een Nederlander die op de bestemming woont, dat is wat de net gelanceerde start-up Op Reis Met Bo doet. Medeoprichter Mike Hutten denkt dat contentcuratie en persoonlijk advies het antwoord is op het grote online reisaanbod waar vakantiegangers wegwijs uit moeten zien te worden.

Start-ups

Skyscanner laat user-generated content zien

Skyscanner gaat meer inzetten op user-generated content. Hiertoe heeft de metazoekmachine zelf de startup Twizoo overgenomen en heeft moederbedrijf Ctrip Trip.com gekocht.

Social

Snap opent vast verkooppunt voor Spectacles in Londen

Snap heeft 40 miljoen dollar moeten afschrijven op een paar honderdduizend onverkoopbare camerabrillen en CEO Evan Spiegel moest vorige week bij de presentatie van de kwartaalcijfers toegegeven dat hij die markt verkeerd heeft ingeschat. Het neemt niet weg dat Snap zijn Spectacle-brillen alsnog in Engeland gaat verkopen dankzij een samenwerking met popupwinkel Boxpark.

Marketing

Musical.ly wisselt van eigenaar voor miljard dollar

Het Chinese ByteDance Technology legt zeker achthonderd miljoen dollar op tafel om de karaoke-app Musical.ly te kopen. De koper gebruikt machine learning-technieken voor contentcreatie, -aggregatie en -distributie op mobiele platformen.

Social

Digined verandert naam in A Bigger Circle

A Bigger Circle is de nieuwe naam van socialmediabureau Digined, dat zich ook specialiseert in mobiel, video en de eerste projecten met AR en VR doet.

Social
Premium

Transavia blaast YouTube-kanaal nieuw leven in

Transavia wil met het YouTube-kanaal generatie Z bereiken. Daarvoor is nieuwe content geproduceerd die een lichtvoetig kijkje achter de schermen bij de luchtvaartmaatschappij geeft. Vandaag gaat de eerste video live op het kanaal, dat op dit moment iets meer dan 2500 volgers heeft.

Social

Snap lijdt 442 miljoen dollar verlies: minder advertenties, camerabril flop

Het zit Snap Inc, het bedrijf achter Snapchat, nog altijd niet mee. De omzet in het derde kwartaal viel opnieuw fors lager uit dan verwacht, ruim 207 miljoen dollar. Het bedrijf leed in het kwartaal maar liefst 442 miljoen dollar verlies.

Social

‘Snap koopt advertentiebedrijf’

Het bedrijf achter Snapchat zou een technologiebedrijf hebben gekocht dat is gespecialiseerd in data-analyse rondom programmatic advertising.

Marketing