Skyscanner laat user-generated content zien
Skyscanner gaat meer inzetten op user-generated content. Hiertoe heeft de metazoekmachine zelf de startup Twizoo overgenomen en heeft moederbedrijf Ctrip Trip.com gekocht.
Skyscanner gaat meer inzetten op user-generated content. Hiertoe heeft de metazoekmachine zelf de startup Twizoo overgenomen en heeft moederbedrijf Ctrip Trip.com gekocht.
Snap heeft 40 miljoen dollar moeten afschrijven op een paar honderdduizend onverkoopbare camerabrillen en CEO Evan Spiegel moest vorige week bij de presentatie van de kwartaalcijfers toegegeven dat hij die markt verkeerd heeft ingeschat. Het neemt niet weg dat Snap zijn Spectacle-brillen alsnog in Engeland gaat verkopen dankzij een samenwerking met popupwinkel Boxpark.
Het Chinese ByteDance Technology legt zeker achthonderd miljoen dollar op tafel om de karaoke-app Musical.ly te kopen. De koper gebruikt machine learning-technieken voor contentcreatie, -aggregatie en -distributie op mobiele platformen.
A Bigger Circle is de nieuwe naam van socialmediabureau Digined, dat zich ook specialiseert in mobiel, video en de eerste projecten met AR en VR doet.
Transavia wil met het YouTube-kanaal generatie Z bereiken. Daarvoor is nieuwe content geproduceerd die een lichtvoetig kijkje achter de schermen bij de luchtvaartmaatschappij geeft. Vandaag gaat de eerste video live op het kanaal, dat op dit moment iets meer dan 2500 volgers heeft.
Het zit Snap Inc, het bedrijf achter Snapchat, nog altijd niet mee. De omzet in het derde kwartaal viel opnieuw fors lager uit dan verwacht, ruim 207 miljoen dollar. Het bedrijf leed in het kwartaal maar liefst 442 miljoen dollar verlies.
Het bedrijf achter Snapchat zou een technologiebedrijf hebben gekocht dat is gespecialiseerd in data-analyse rondom programmatic advertising.
LinkedIn’s self serving platform ‘Campaign Manager’ gaat nu al geruime tijd mee. Het wereldwijd grootste professionele online netwerk heeft de ambitie de ‘Facebook for business’ en ‘Google for professionals’ te zijn. Waarom is dan nog niet elk B2B bedrijf (actief) aanwezig op LinkedIn?
Veel bedrijven delen klantgegevens met Facebook zonder de benodigde toestemming van hun klanten. Daarmee overtreden zij volgens de Consumentenbond de Wet bescherming persoonsgegevens. De Consumentenbond heeft 17 bedrijven hier op aangesproken. Vier bedrijven zijn er al mee gestopt of doen dat binnenkort.
Een nieuwe online campagne van ING toont geanimeerde reclames op social en outdoor dezelfde boodschap waarbij de inhoud afhankelijk is van de locatie en interesses van de ontvanger.
Facebook heeft Snapchat geklopt met Instagram Stories en WhatsApp Status, beide gekopieerd van Snapchat Stories. Beide hebben inmiddels allebei 300 miljoen actieve dagelijkse gebruikers, zo meldde Facebook CEO Mark Zuckerberg gisteren in een toelichting op de kwartaalcijfers. Dat is twee keer zoveel als Snapchat.
Walvis Participaties verkoopt zijn belang in het Nederlandse communicatieplatform Speakap aan de directie en twee andere zittende aandeelhouders. Het bedrijf gaat zich meer op de internationale markt richten.
Reclamereus WPP verwacht amper omzetgroei in het vierde kwartaal van dit jaar. Dat komt met name door de dalende Noord-Amerikaanse markt. Het concern ziet geldstromen buiten haar om in grote volumes naar Facebook, Google, Alibaba en Tencent stromen.
In de periode juni tot en met augustus zijn er meer dan 40 miljoen reisfoto’s gedeeld op Instagram. Marketingplatform Chute onderzocht welke content het beste scoort en geeft handige tips voor reisorganisaties.
De reisbranche mag op een warme belangstelling van influencers rekenen – er zijn genoeg mogelijkheden voor het creëren van mooie content. Maar wat is de zakelijke waarde van werken met influencers? En hoe haal je het maximale uit je budget?