Verandermanagement: zes stappen voor succesvolle organisatieverandering
Bij bijna elke organisatie lopen er momenteel wel één of meerdere verandertrajecten. Vooral in deze tijd, waarin wij allemaal geconfronteerd […]
Bij bijna elke organisatie lopen er momenteel wel één of meerdere verandertrajecten. Vooral in deze tijd, waarin wij allemaal geconfronteerd […]
Waar je vroeger moest gissen wie je doelgroep was en hoe je hen op de juiste manier kon bereiken met de juiste boodschap, kun je als marketeer tegenwoordig beschikken over een database vol met waardevolle klantinzichten. Deze data kun je gebruiken voor gepersonaliseerde berichten en vrijwel direct zien of deze hebben gewerkt. Toch kan de enorme hoeveelheid aan data overweldigend werken. Het is belangrijk om de basisprincipes van segmentatie en targeting aan te pakken om de juiste info uit je data te trekken. Er zijn immers meer data punten die je kan gebruiken dan nodig. Welke zijn wel en niet waardevol?
Door de coronacrisis zagen retailers hun verkoop plotseling volledig van de fysieke winkels naar online verschuiven. Hoe pakten ze dat op?
Retail is hard geraakt door de coronacrisis en nu de winkels weer meer publiek beginnen te ontvangen is het van […]
Corona stelt ons voor de uitdaging om eens opnieuw na te denken over hoe we werk vorm kunnen en willen geven.
Wat gebeurt er als je slimme marketinghoofden bij elkaar zet om een museum bij te staan in moeilijke tijden?
De corona pandemie heeft een disruptief effect gehad op allerlei vertrouwde organisatieprocessen en is het klantgedrag drastisch veranderd. Daarnaast is de digitalisatie of digitale transformatie bij veel bedrijven in een stroomversnelling terechtgekomen. Deze whitepaper geeft antwoord op de belangrijkste vragen. Wat is er veranderd in het klantgedrag? Welke technieken zijn de juiste? Hoe kan je je concurrentiepositie versterken en tegelijkertijd kosten efficiency behalen? Wat is een juiste partner? Daarnaast bevat deze whitepaper twee praktijkvoorbeelden van fietsmerk Raleigh en locatietheater festival Oerol.
Misschien ken je het wel: je hebt je uiterste best gedaan om producten bij elkaar te zoeken, je winkelmandje is gevuld en je wil gaan afrekenen.
Mensen hebben een sterke voorkeur voor een gepersonaliseerde ervaring, ook online.
Inmiddels is Black Friday ook een begrip in Nederland geworden en is het voor ons ook het moment om cadeaus te kopen voor de decembermaand.
Wij marketeers en marketingverantwoordelijken willen graag dat wij en ons werk gezien worden.
Het valt niet mee om zomaar even een oplossing voor Digital Asset Management (DAM) te kiezen. Waar moet je allemaal op letten?
De huidige tijd zorgt voor blijvende veranderingen, ook in de manier waarop er commercieel gewerkt wordt.
Onder de bevolking leeft de vraag of de pandemie het verdwijnen van contant geld in de hand werkt.
Tijdens mijn studie psychologie heb ik vele dagen doorgebracht met een clipboard in de gangen van de universiteitsgebouwen, op zoek naar mensen die bereid waren mee te doen aan mijn onderzoek.