New Business Development: Hoe vind je nieuwe markt en creëer je vraag?
Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing en sales eens als ‘het vinden van markt en het creëren van vraag’.
Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing en sales eens als ‘het vinden van markt en het creëren van vraag’.
In maart van dit jaar leek het nog onmogelijk, maar Nederland kon deze zomer toch enigszins genieten van een vakantie.
Het aantal digitale communicatiekanalen van overheid, zorg en onderwijs groeit met de dag. Via steeds meer wegen vindt interactie plaats met burgers, cliënten en studenten en worden digitale proefballonnetjes gelanceerd.
De groei van e-commerce in combinatie met het toenemende smartphonegebruik (ook bij online shoppen), maakt social commerce zeer interessant.
Het Nederlandse en hele Europese bedrijfsleven schendt op grote schaal de AVG, omdat ze nog steeds met Amerikaanse dienstverleners werkt.
Bij bijna elke organisatie lopen er momenteel wel één of meerdere verandertrajecten. Vooral in deze tijd, waarin wij allemaal geconfronteerd […]
Waar je vroeger moest gissen wie je doelgroep was en hoe je hen op de juiste manier kon bereiken met de juiste boodschap, kun je als marketeer tegenwoordig beschikken over een database vol met waardevolle klantinzichten. Deze data kun je gebruiken voor gepersonaliseerde berichten en vrijwel direct zien of deze hebben gewerkt. Toch kan de enorme hoeveelheid aan data overweldigend werken. Het is belangrijk om de basisprincipes van segmentatie en targeting aan te pakken om de juiste info uit je data te trekken. Er zijn immers meer data punten die je kan gebruiken dan nodig. Welke zijn wel en niet waardevol?
Door de coronacrisis zagen retailers hun verkoop plotseling volledig van de fysieke winkels naar online verschuiven. Hoe pakten ze dat op?
Retail is hard geraakt door de coronacrisis en nu de winkels weer meer publiek beginnen te ontvangen is het van […]
Corona stelt ons voor de uitdaging om eens opnieuw na te denken over hoe we werk vorm kunnen en willen geven.
Wat gebeurt er als je slimme marketinghoofden bij elkaar zet om een museum bij te staan in moeilijke tijden?
De corona pandemie heeft een disruptief effect gehad op allerlei vertrouwde organisatieprocessen en is het klantgedrag drastisch veranderd. Daarnaast is de digitalisatie of digitale transformatie bij veel bedrijven in een stroomversnelling terechtgekomen. Deze whitepaper geeft antwoord op de belangrijkste vragen. Wat is er veranderd in het klantgedrag? Welke technieken zijn de juiste? Hoe kan je je concurrentiepositie versterken en tegelijkertijd kosten efficiency behalen? Wat is een juiste partner? Daarnaast bevat deze whitepaper twee praktijkvoorbeelden van fietsmerk Raleigh en locatietheater festival Oerol.
Misschien ken je het wel: je hebt je uiterste best gedaan om producten bij elkaar te zoeken, je winkelmandje is gevuld en je wil gaan afrekenen.
Mensen hebben een sterke voorkeur voor een gepersonaliseerde ervaring, ook online.
Inmiddels is Black Friday ook een begrip in Nederland geworden en is het voor ons ook het moment om cadeaus te kopen voor de decembermaand.