Tjarda Molenaar (NVP): ‘Reputatie belangrijker voor participatiemaatschappijen’
Het tijdperk na corona noodzaakt participatiemaatschappijen tot nieuwe inzichten om bedrijven en hun rendementsverwachtingen te beoordelen.
Het tijdperk na corona noodzaakt participatiemaatschappijen tot nieuwe inzichten om bedrijven en hun rendementsverwachtingen te beoordelen.
Om ons uit de crisis te werken is het noodzakelijk de productiviteit te verhogen: slimmer werken en kansen op innovatie sneller zien.
Natuurlijk wil je nieuwe klanten. Maar wat zijn nieuwe klanten waard wanneer je geen invloed hebt op je new business proces?
Hoe houd ik grip op mijn organisatie als iedereen thuiswerkt? Hoe blijven we in de richting van onze strategische doelen werken nu de markt zo onvoorspelbaar is?
Harm de Vries is een van de oprichters van Innovation Industries, dat nu drie jaar bestaat. Het fonds richt zich volledig op Nederlandse hightech startups en scale-ups.
Met de opkomst van ‘open banking’ krijgen ondernemers veel meer ruimte om te bankieren zoals zij dat willen. Hoe zit dat precies?
Sinds 1 juli kunnen we weer meer versoepelen en ook de reisbranche start langzaam verder op. Wat viel het afgelopen kwartaal op?
In 2019 besteedde adverteerders zo’n 2,2 miljard euro van het totale marketingbudget aan digital advertising. Daarmee steeg het totale aandeel van digital advertising naar 61%
Met drie kleine aankondigen luidt Tim Cook en zijn team een nieuw tijdperk in waarin onze telefoon er totaal anders uit gaat zien.
Storytelling geeft bepaalde herkenbare patronen aan informatie, waardoor we er betekenis aan geven. Op deze manier begrijpen we het leven en kunnen we dit overdragen.
De verwachting is dat we over niet al te lange tijd leven in een wereld waarin nog minder data voor de marketeer vanzelfsprekend beschikbaar is: we leven dan in een wereld zonder de welbekende cookies, die veel gedragsgegevens van de klant kunnen opslaan. Als marketeer wordt je gedwongen om andere wegen te bewandelen om toch de klant te overtuigen zijn data met je te delen. Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Waldo Smeets (Adobe) en Jasper Dijkstra (Accenture Interactive).
Google “digitale transformatie” en de vierde suggestie is “digitale transformatie corona”. Het onderwerp digitale transformatie stond al jaren hoog op de managementagenda van organisaties. Nu de transitie naar online pure noodzaak is geworden (de reden is bekend), zijn sommige bedrijven compleet verrast. Daarnaast heeft iedereen een idee van wat ‘digitale transformeren’ inhoudt. Voor sommige merken is het niet meer dan het uploaden van hun catalogus. Anderen hebben nieuwe klanten gevonden door online marketing en door online te adverteren. Deze whitepaper is een interactief handboek gemaakt voor de moderne marketeer.
Ze zeggen wel eens dat je 10.000 vlieguren moet maken om ergens goed in te worden. Constance Scholten maakte die uren dubbel en dwars als oprichter van twee eigen bedrijven.
Dat digitale innovatie ‘hot’ is binnen de financiële dienstverlening weet iedereen inmiddels wel. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk allemaal op dit vlak?
Met de lancering van Google Stadia in Nederland afgelopen december werd het potentieel van gamen in de cloud opnieuw bevestigd.