More stories

Column: Keuzekalmte

Begin dit jaar is vrij geruisloos het ‘merkloze merk’ Brandless ten onder gegaan. Een direct-to-consumer-bedrijf dat efficiënt verantwoordere gebruiksproducten met minder ingrediënten en minder marketing-bullsh*t verkocht.

Strategy

Uitgaven beheren zonder de groei in een crisis in gevaar te brengen

Wanneer een crisis toeslaat worden budgetten gekort of compleet bevroren. Controle houden over de uitgaven heeft dan de hoogste prioriteit. Het gaat niet alleen over het beperken van uitgaven, je moet tegelijkertijd je bedrijf klaarstomen om kansen te grijpen als deze zich voordoen. Maar hoe doe je dat? Soldo heeft voor deze whitepaper meer dan twintig financiële experts en oprichters van enkele van de snelstgroeiende bedrijven in Europa geïnterviewd over hun strategieën en bestedingspraktijken. De resultaten bieden een duidelijk advies voor spend management in onzekere tijden.

Coronacrisis

Vijf digitale hacks om een leercultuur te starten

De wereld verandert razendsnel en de arbeidsmarkt verandert mee. Organisaties die zich niet aanpassen, sterven uit.

Strategy

Finance Friday – digitale innovatie highlights in één overzicht 

Er gebeurt zoveel op het vlak van digitale innovatie dat het haast niet meer bij te houden is. Maar hoe zit het eigenlijk binnen de financiële dienstverlening?

Financials

LINKIT: productiviteit blijven verbeteren in een veranderende IT-wereld 

Waar IT-bedrijf LINKIT zich vroeger vooral op detachering richtte, biedt het bedrijf tegenwoordig ook andere diensten en eigen IT-teams aan.

Innovatie

Tjarda Molenaar (NVP): ‘Reputatie belangrijker voor participatiemaatschappijen’

Het tijdperk na corona noodzaakt participatiemaatschappijen tot nieuwe inzichten om bedrijven en hun rendementsverwachtingen te beoordelen.

Strategy

Blijvend op afstand werken: van virtuele vergadering naar productieve werkhub

Om ons uit de crisis te werken is het noodzakelijk de productiviteit te verhogen: slimmer werken en kansen op innovatie sneller zien.

Strategy

Cruciale stappen voor het ontwikkelen van een schaalbare new business machine

Natuurlijk wil je nieuwe klanten. Maar wat zijn nieuwe klanten waard wanneer je geen invloed hebt op je new business proces?

Strategy

Dit zijn de voordelen van OKR’s in crisistijd

Hoe houd ik grip op mijn organisatie als iedereen thuiswerkt? Hoe blijven we in de richting van onze strategische doelen werken nu de markt zo onvoorspelbaar is?

Strategy

Harm de Vries (Innovation Industries): ‘We bouwen vliegtuigen terwijl we al in de lucht zitten’

Harm de Vries is een van de oprichters van Innovation Industries, dat nu drie jaar bestaat. Het fonds richt zich volledig op Nederlandse hightech startups en scale-ups.

Strategy

Hoe open banking de maatschappij verder helpt

Met de opkomst van ‘open banking’ krijgen ondernemers veel meer ruimte om te bankieren zoals zij dat willen. Hoe zit dat precies?

Financials

Nederland en reisbranche verder uit de lockdown: het tweede kwartaal van 2020 in beeld

Sinds 1 juli kunnen we weer meer versoepelen en ook de reisbranche start langzaam verder op. Wat viel het afgelopen kwartaal op?

Travel

Een te eenzijdige blik op vandaag, creëert een achterstand voor morgen

In 2019 besteedde adverteerders zo’n 2,2 miljard euro van het totale marketingbudget aan digital advertising. Daarmee steeg het totale aandeel van digital advertising naar 61%

Strategy

Hoe Apple zich op lijkt te maken voor een nieuwe toekomst voor apps

Met drie kleine aankondigen luidt Tim Cook en zijn team een nieuw tijdperk in waarin onze telefoon er totaal anders uit gaat zien.

Innovatie

Hoe echte verhalen van echte mensen je merk dichter bij de consument brengt

Storytelling geeft bepaalde herkenbare patronen aan informatie, waardoor we er betekenis aan geven. Op deze manier begrijpen we het leven en kunnen we dit overdragen.

Strategy