Meer Artikelen

Workshop: Aan de slag met Direct-to-consumer e-commerce

Direct-to-consumer (D2C) succes is de laatste jaren sterk gegroeid en biedt ondernemers veel kansen om hun product beter in de markt te zetten. Dit vraagt echter om een omslag in de organisatie qua logistiek, data en marketing. Workshop helpt je op weg.

Customer Engagement
Premium

Column: Voor hem, haar én Her

De menselijke consument kennen we, maar een nieuwe consument dient zich aan: het slimme operating system. En daar zijn we minder op voorbereid.

Artificial Intelligence

Deutsche Bahn maakt Duitsland exotisch

Foto’s van een prachtige bestemmingen ergens in de wereld. Deutsche Bahn vergelijkt ze met bijna identieke beelden van een plek in Duitsland.

Duitsland

Column: Track This!

Netflix’ volgende stap in de productie van Originals kon niet op waardering van beleggers rekenen door de groeiende schuldenlast.

Disruptie

Emerce Performance: Human side of tech

De afgelopen jaren kenmerken zich door snelle technologische veranderingen zoals AI, big data en virtual reality.

Innovatie

Het Emerce Martech-onderzoek 2019/2020: Stijgende Marketingtechnologie budgetten. Aan welke tools worden die uitgegeven?

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Welke tools staan in de top 5? Welke oplossingen staan op de shortlist? En hoe verhoud je eigen martech stack zich ten opzichte van andere Nederlandse organisaties? Lees het in het Emerce Martech-onderzoek 2019.

Analytics

Marketingtechnologie in 2019: trends, investeringen en uitdagingen

Investeringen in marketingtechnologie (martech) zijn in 2019 aanzienlijk toegenomen en blijven stijgen, volgens onderzoek.

Marketing

Workshop: haal meer uit je data op marketplaces

De aandacht voor marketplaces is groot door de potentie van platformen als Amazon en bol.com. Hoe stel je een strategie op en haal je meer uit je data? 

Marketplaces

Campagnepanel #173 (ABN AMRO): ‘Hele dunne lijn’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer gaan twee koppels influencers op reis met digitale tools van ABN AMRO, zonder bankpas.

Contentmarketing

Slim toilet: ‘Meer dan een stunt’

Een slimme wc die je adviseert wat je moet eten. Zet hem neer op Lowlands en je hebt gegarandeerd aandacht. Voor Rabobank was het een test met een knipoog, maar ook met een serieus doel.

Health

Emerce en Brunel starten nieuw platform voor interim digital professionals

​Emerce​ en detacheringsbureau ​Brunel​ lanceren vandaag gezamenlijk ​Emerce Interim​, een nieuw platform voor inhuur van interim professionals in marketing, media, commerce en tech.

Recruitment
Premium

Column: Slimme blikken

In onze eigen wereld zijn er ook overal ogen. Ogen die alles volgen, vastleggen, en herkennen. Ogen die niet alleen waarnemen, maar ook oordelen. Ogen, in de vorm van camera’s. 

Artificial Intelligence

Column: Senioriteit

De vergrijzing is al jaren aan de gang. Tegenwoordig lijkt er echter minder over te worden gesproken dan voorheen. Zeker binnen het online bedrijfsleven, waar de aandacht vooral uitgaat naar het servicen van die ‘ongrijpbare’ jongeren.

Strategy

Emerce Research publiceert de Nationale CRO Monitor 2019

Emerce Research heeft het eerste grootschalige onderzoek naar conversie-optimalisatie uitgevoerd, gericht op Nederlandse organisaties. Uit de Nationale CRO Monitor blijkt dat CRO een complexe bedrijfstak is, Nederland scoort zelfs maar een krappe voldoende als het gaat om de status van toepassen van CRO. 

Conversie

Zo ontwikkel je een succesvolle social customer care strategie, de adidas case

Hoe ontwikkel je een succesvolle en toekomstbestendige customer service strategie? En wat is de rol en toegevoegde waarde van een chatbot? In dit webinar vertelt Marlous Heiser hoe zij bij adidas de social customer care strategie heeft opgezet en de Einstein chatbot van Salesforce hierin heeft geïntegreerd. Waar liggen de kansen en wat zijn de lessons learned?

Customer Service