Meer Artikelen

De nieuwe spelregels van Customer Loyalty

De regels voor consumentenloyaliteit zijn in de afgelopen jaren sterk veranderd. Klanten zijn een stuk veeleisender geworden, gaan zelf actief op zoek naar de beste deal en switchen even makkelijk van baan als van favoriete kledingmerk. Hoe speel je hier anno 2018 op in? Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Caroline van der Lande (De Buurtboer) en Alwin Snippe (Greetz).

Customer Loyalty

Convenience is King. Minder frictie als strategie

Convenience als wapen in customer experience. Daarmee veroverden het Belgische telecombedrijf Mobile Viking en de Nederlandse online supermarkt Picnic een aandeel in de gevestigde markten. Maak het je klanten gemakkelijk om zaken met je te doen en ze belonen je met hun geld, loyaliteit en aanbevelingen.

B2B Digital

AI en customer experience, hoe werkt het?

Automatisering en AI verbeteren de klantbeleving. Vragen die ooit alleen door een mens konden worden beantwoord, worden nu sneller en nauwkeuriger beantwoord door een chatbot, virtuele assistent of geautomatiseerde boodschap. In marketing en customer services draait alles om data. Krijn Schuurman gaat hierover in gesprek met Maarten Stol (BrainCreators) en Marcel Stroop (5CA).

Customer Experience

De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce

In deze podcast van Emerce & Awin ‘De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Maurice van Son (BESTSELLER) en Pablo Druijts (Maddox Media), die als oprichter van het platform Black Friday Nederland  goed inzicht heeft op de grootte en bekendheid van Black Friday in Nederland.

Affiliate marketing

Van tech naar euro’s: waarde creëren met innovatie

Technische innovaties zijn niet meer weg te denken. Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een nieuwe bril, kun je bij Charlie Temple in de virtuele paskamer verschillende brillen passen die via een webcam op je gezicht worden geprojecteerd. Is dit de toekomst? Zijn dit ‘toffe’ innovaties die bijdragen aan commercieel succes?

E-commerce

Hoe beïnvloedt Employer Branding het online aantrekken van talent

Hoe verleid je een potentiële kandidaat met jouw werkgeversmerk? Hoe zet je employer branding optimaal in om toptalent aan te trekken? En hoe werkt dit online door? Bewust of onbewust. Allemaal vragen waarbij onderzoeken zoals de Holmes & Rahe stress schaal en de pyramide van Maslow  je kunnen helpen. En jij de ideale candidate journey inricht. Krijn Schuurman gaat hierover in discussie met Jessica de Haas (PVH) en Anouk Kon (Indeed).

Recruitment

E-commerce: belangrijkste uitdagingen bij internationale expansie

Of het nu een buurland is of helemaal aan de andere kant van de wereld, in het huidige technologietijdperk lijken buitenlandse avonturen geen grenzen te kennen. Maar is dat ook zo? In deze podcast over vol uitdagingen, kansen en do’s en don’ts over internationale expansie, gaat Krijn Schuurman in gesprek met Domingo Karsten (Saleduck) en met Thomas Borsboom (Mobiel.nl en The Dutch Selection). Wat dreef hen over de grens en wat komt er kijken bij hun internationale avontuur?

Affiliate marketing

Emerce Research: Marketingtechnologie binnen Nederlandse organisaties 2018

Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.

Analytics

Commerce in content, logisch toch?

In deze podcast ‘Commerce in content, logisch toch?’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Sophie Lamkin (Lindanieuws) en Aart Wallet (Biano). Hoe loopt de route van commerceplatform naar contentproducent? En wat verwachten of accepteren je lezers als je startpunt nieuwscontent is? De continue uitdaging is dat content gericht op bereik niet per sé hetzelfde is als content gericht op conversie.

Affiliate marketing
Premium

Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?

In deze podcast ”Traditionele online advertising is dood: is performance based de toekomst?” gaat Krijn Schuurman in gesprek met Eva Baetsen (Imbull) en Sebastiaan Elsholz (Praxis) over waarde toekennen aan first click versus last click. Vragen als ‘Welke commissie geef je welke publisher?’ en ‘Hoe bepaal je de toegevoegde waarde?’ worden daarbij uitgebreid bediscussieerd.

Affiliate marketing

GDPR: Eerlijk is het nieuwe stiekem

In deze podcast van Emerce & Awin in discussie met Christof Coenders (Euroclix) en Harmke Lankhorst (SOLV). Zij bediscussiëren waar bedrijven rekening mee moeten houden en vooral welke kansen de AVG/GDPR biedt. Zij gaan onder andere in op de vragen ‘Is de consument GDPR-ready?’ en ‘Kan de AVG/GDPR het klantvertrouwen herstellen?’

Affiliate marketing

Future proof: Go big and go niche or go home

Amazon komt naar Nederland, Google zal niet meer het startpunt van de consument zijn en same day delivery wordt de standaard. En wat wordt de rol van multibrand retailers leaders? In hoeverre maken deze marktontwikkelingen een nieuwe aanpak noodzakelijk?  Krijn Schuurman bespreekt het met FashCom-oprichter Stijn Kruijssen in de nieuwe, maandelijkse podcast van Emerce en Awin.

Affiliate marketing

Dutch Interactive Awards open voor inschrijvingen

Op 31 mei worden voor de negende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (#dia18). De deur staat nu open om te nomineren.

Marketing

Emerce begint reeks podcasts

Emerce en Awin starten een reeks maandelijks podcasts waarin Krijn Schuurman online professionals interviewt, aan de tand voelt en naar hun vergezichten vraagt.

Publishing
Premium

Kraftwerk/ACHTUNG! grote winnaar Dutch Interactive Awards

Kraftwerk/ACHTUNG! is met drie prijzen de grote winnaar van de Dutch Interactive Awards. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus.

Digital Agencies