More stories

Effectief mobiel ontwikkelen doe je zo

Als je zelf een app gaat (laten) ontwikkelen dan is het belangrijk goed te letten op de technologie waarmee de app ontwikkeld wordt.

Mobile

Kibet Kipkemoi (Locomogo): ‘We leren kinderen speelsgewijs programmeren’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Locomogo.

Strategy

Hoe onderhoud je je WordPress CMS?

Grote kans dat je als internetmarketeer en ondernemer werkt met een WordPress website. Maar denk je ook wel aan onderhoud van je CMS?

CMS

Lever de ultieme klantervaring met een digitaal ecosysteem

Een sterk product of dienst biedt geen garantie meer voor groei. Tegenwoordig zijn strategieën nodig die de gehele customer journey ondersteunen

Customer Experience

Michiel Muller (Picnic): ‘Talent gaat boven ervaring’

Na zijn studie economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en militaire dienst als Luchtmachtofficier, werkt Michiel tien jaar lang  bij ExxonMobil. En dan begint het te jeuken.

Strategy

Erik Wienk (Hiber): ‘Op pragmatische wijze verbinden we de wereld steeds meer’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Hiber.

Strategy

Site reliability engineering: een pragmatisch antwoord op DevOps?

Het leveren en stabiel houden van moderne webapplicaties is steeds vaker een samenspel tussen ontwikkelaars en systeemspecialisten. Om efficiëntie in dit proces te behalen worden continu nieuwe invalshoeken bedacht, want wie efficiënt is heeft een streepje voor op de concurrent. Grote techbedrijven als Google, Facebook en Amazon nemen het voortouw en bedenken zelfs compleet nieuwe IT-disciplines, zoals ‘Site Reliability Engineering’. Wat houdt zo’n functie precies in?

Programmatic

Edwin Bos (Project BB): ‘Onze strandrobot Beach Bot helpt in de strijd tegen zwerfafval’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Project BB.

Strategy

Yves Prevoo (Easee): ‘Onze online oogmetingen zijn even goed als metingen in het ziekenhuis’

Wereldwijd hebben 4,3 miljard mensen een gezichtsprobleem. Daarvan loopt één derde rond zonder bril of met een verkeerde bril. Dat leek Yves Prevoo zo’n vier jaar geleden een mooi uitgangspunt voor de ontwikkeling van een betrouwbare online oogmeting. ‘Grote partijen kunnen die hele grote transities niet goed aan, omdat je dan eerst alles wat je al hebt op het spel moet zetten. Je moet je eigen business ondergraven. Daarmee leek het mij een ideale propositie om met een startup mee aan de slag te gaan.’ Meer bij Top Names.

E-health

De in-house agency-trend: hoe adverteerders, techbedrijven én mediabureaus kunnen profiteren

De zucht naar meer controle en overzicht zorgt ervoor dat veel adverteerders hun programmatic advertising steeds vaker insourcen.

Online advertising

Eerlijke algoritmes: bestaan ze wel?

Dagelijks hebben we met algoritmen te maken, als we bijvoorbeeld bij Google iets zoeken, onze Facebook-timeline bekijken of als we online boodschappen bestellen.

Marketing automation

Onderzoek: bedrijven reageren niet op complimenten op Instagram

Voor het vierde jaar op rij, is een groot longitudinaal, kwalitatief onderzoek gedaan in de vorm van mystery posts op Instagram.

Customer Service

Identiteit in het internettijdperk: de consument in een hokje

Henk Haaima van Mirabeau gaat in op het unieke van elke consument en de gelijktijdige behoefte van bedrijven en organisaties om klanten altijd in hokjes in te delen.

Customer Engagement

Integreren is niet kopiëren

“We willen graag een geïntegreerde campagne” is momenteel een veelgehoorde vraag uit de markt. Maar wat is geïntegreerd? En is campagne voeren wel genoeg?

Strategy

Full funnel marketing – zo gaan branding en performance succesvol hand in hand

De marketingwereld ziet er compleet anders uit dan tien jaar geleden. Naast branding is het belang van performance enorm toegenomen en het aantal kanalen is flink gegroeid. Dit zorgt voor verschillende uitdagingen.

Online marketing