More stories

Strategie en datagedreven groei voor B2B (groothandel) webshops

Je bent een B2B-organisatie en hebt een webshop. Echter kan je klant pas kopen als ze een inlog hebben voor de webshop. Hoe pas je hier datagedreven marketing op toe?

B2B Digital

We sms-en (weer)!

There’s an app for that. Maar wat nu als je geen smartphone hebt, zoals ongeveer een vijfde van de Amerikanen?

Mobile

Communicatie is de sleutel tot culturele verandering 

Het gezegde ‘gedeelde smart is halve smart’ geldt zowel in de persoonlijke sfeer als in het bedrijfsleven. Samenwerken helpt om een probleem te begrijpen en vervolgens op te lossen.

Strategy

Venture capital in Nederland: een duik in de investeringsdata

Afgelopen jaar hebben Nederlands startups €1,4 miljard aan venture capital opgehaald. Dat is bijna twee keer zo veel als in 2018.

Venture

Online adverteren in tijden van het coronavirus

We beleven historische tijden nu het coronavirus ook in Nederland om zich heen heeft geslagen. Een van de vele bedrijfstakken die moet inspelen op deze verandering is de marketing

Coronacrisis

Website redesign mét behoud van SEO in tien stappen

Er komt een dag dat je website eraan moet geloven: een migratie naar een nieuw CMS of een redesign. Een waardevolle, maar tijdrovende klus waar verschillende disciplines bij betrokken zijn. Met deze tien stappen zorg je in het proces van een redesign dat je search engine optimization (SEO) niet uit het oog verliest.

SEO

Coronacrisis: vijftig ondernemers en marketeers vertellen over de impact en kansen in hun business

Hoe gaan ondernemers om met de coronacrisis? Welke impact verwacht men? Zijn er kansen? We steken je een hart onder de riem en geven tips in onzekere tijden.

Coronacrisis

B2B digital customer portal in vijf stappen

Wie zich binnen B2B verder wil onderscheiden van zijn concurrenten, kan niet om een digital customer portal heen. Het is The Next Big Thing in e-commerce!

Customer Service

Het belang van Search in tijden van corona

De coronacrisis zorgt voor veel beweging in de online markt. Waar in de ene sector de traffic en de omzetten door het dak gaan, lijdt de andere enorm onder het virus.

Coronacrisis

Handvatten voor blokkades tijdens het thuiswerken

De wereld is momenteel hard aan het werk om de problemen rond het coronavirus op te lossen. Dit heeft als gevolg dat we nu met z’n allen thuiswerken

Coronacrisis

Zakelijke uitdagingen aanpakken in tijden van het coronavirus: vijf tips

In deze onzekere tijden komen bedrijven voor uitdagingen te staan die veroorzaakt worden door het coronavirus (Covid-19)

Coronacrisis

Automotive: productgedreven of datagedreven business? 

Rijen voor de deur van de winkel, mensen die zich al de avond van tevoren met slaapzakken op straat installeren – er zijn merken die dat voor elkaar krijgen.

Data

Geen funnelvisie meer: op weg naar een circulaire commerciële organisatie

Het marketing- en saleslandschap is ontzettend vervuild. Ik heb het niet over het milieu, maar wel over verspilling. Een verspilling van tijd, leads en uiteindelijk klauwen met geld. De oorzaak hiervan is de heersende manier van denken in commerciële organisaties. De grote boosdoener? De marketing- en salesfunnel.

Marketing automation

Manieren om je organisatie te wapenen tegen Covid-19 cybercrime

Cybercriminelen slaan munt uit de disruptie en angst die er heerst als gevolg van de corona virus uitbraak

Coronacrisis

Philippe Vorst (New York Pizza): ‘Ik ga niet politiek correct zitten doen’

De elfde uitzending van de podcast over bijzondere merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live! In deze aflevering: Philippe Vorst, oprichter en CEO van New York Pizza.

Strategy