More stories

Hoe je als bedrijf inspeelt op de Conversational AI trends

De afgelopen jaren zijn chatapplicaties gemeengoed geworden en is het voor steeds meer mensen het eerste klantcontact met een bedrijf. De verwachting is dat Conversational AI hier de komende jaren een belangrijke rol in gaat spelen.

Artificial Intelligence

Wat voegt een dataplatform toe aan je e-mailmarketing?

Marketeers die het softwarepakket van hun E-mail Service Provider waren ontgroeid, stapten -tot een aantal jaren geleden- vooral over op duurdere marketing automation pakketten. Ondanks dat marketeers deze route nog steeds volgen, is er wel een mooi alternatief voor handen: een koppeling met een Customer Data Platform. Maar wat voegt zo’n dataplatform nu eigenlijk toe aan je e-mailmarketing?

E-mailmarketing

Waarom digitale tooling voor op de werkvloer sociaal moet zijn

In hoog tempo veranderen digitale samenwerkingstools de structuren op de werkplek. Deze tools worden steeds belangrijker voor de samenwerking en […]

Online marketing

Profiteren van native adverteren: voor financiële merknamen als Fidelity is het een kwestie van vertrouwen

Financiële handelsmerken behoren tot de top vijf van industrieën als het gaat om hoeveel geld ze uitgeven aan digitale advertenties.

Native advertising

Digitale transformatie in crisistijd

De overheid kondigde de afgelopen week meerdere maatregelen aan als poging om de uitbraak van het coronavirus gecontroleerd te laten verlopen.

Coronacrisis

De ACM scherpt richtlijnen ter bescherming van de consument aan: wat is de impact voor online personalisering?

Personalisering was één van dé buzzwords in de afgelopen jaren en de inzet ervan door webwinkels is langzamerhand meer regel […]

Legal

Crisiscommunicatie: Hoe doe je dat? Vijf tips

Goede crisiscommunicatie is hét instrument wanneer je de rust wil bewaren en helderheid wil creëren. Zelfs als de zaken nog niet zo helder zijn.

Coronacrisis

Waarom de Chief Customer Officer een onmisbaar lid is van elk MT

Nu klantervaringen steeds belangrijker worden voor consumenten en bedrijven, zie je vaker dat er een nieuwe rol wordt gecreëerd voor een Chief Customer Officer.

Recruitment

Dit zijn de vijf grootste innovatietrends van 2020, ná corona 

Het begon allemaal zo mooi. 2020, een nieuwe decennium, met een economie die op top snelheid draaide. Die hoop is de laatste paar weken de nek omgedraaid.

Coronacrisis

Hoe Trubendorffer 2693% meer SEO-verkeer in twaalf maanden kreeg

Vanaf mei 2018 was adverteren in Google Ads voor de verslavingszorg nauwelijks meer mogelijk. Trubendorffer maakte daarom de overstap van SEA naar SEO. Met succes.

Search

Marketing tijdens de coronacrisis

We kunnen er niet omheen; het coronavirus zet Nederland op zijn kop en zorgt voor een nieuwe realiteit. Een realiteit waar we als marketeers snel op moeten anticiperen

Coronacrisis

Prototyping als heilige graal bij het ontwerpen van digitale producten

Je werkt aan een nieuw digitaal product, een dienst of feature. Je hebt je strategische richting en concept bedacht en werkt een prototype uit dat – na wat optimalisaties – direct leidt tot het eindresultaat. Klinkt bekend, toch? Prototyping op deze manier benaderen, is een gemiste kans.

Digital Design

Hoe Brewfinder van winkel naar marktplaats ging

Op de horecavakbeurs Horecava is de nieuwe webshop van Brewfinder gelanceerd. De start-up van Bier & cO heeft de digitale strategie flink verscherpt.

E-commerce platforms

Onderzoeksjournalist Jeroen Smit: ‘De lat voor leiderschap ligt hoog’

De tiende uitzending van de podcast over merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live. Met ditmaal: onderzoeksjournalist Jeroen Smit.

Strategy

Aan de slag met kleine datasets

Big data blijven onverminderd belangrijk voor marketeers. Maar wanneer zijn big data té groot? Een stapje terug doen en je verdiepen in kleine datasets loont ook.

Data