More stories

Crisiscommunicatie: Hoe doe je dat? Vijf tips

Goede crisiscommunicatie is hét instrument wanneer je de rust wil bewaren en helderheid wil creëren. Zelfs als de zaken nog niet zo helder zijn.

Coronacrisis

Waarom de Chief Customer Officer een onmisbaar lid is van elk MT

Nu klantervaringen steeds belangrijker worden voor consumenten en bedrijven, zie je vaker dat er een nieuwe rol wordt gecreëerd voor een Chief Customer Officer.

Recruitment

Dit zijn de vijf grootste innovatietrends van 2020, ná corona 

Het begon allemaal zo mooi. 2020, een nieuwe decennium, met een economie die op top snelheid draaide. Die hoop is de laatste paar weken de nek omgedraaid.

Coronacrisis

Hoe Trubendorffer 2693% meer SEO-verkeer in twaalf maanden kreeg

Vanaf mei 2018 was adverteren in Google Ads voor de verslavingszorg nauwelijks meer mogelijk. Trubendorffer maakte daarom de overstap van SEA naar SEO. Met succes.

Search

Marketing tijdens de coronacrisis

We kunnen er niet omheen; het coronavirus zet Nederland op zijn kop en zorgt voor een nieuwe realiteit. Een realiteit waar we als marketeers snel op moeten anticiperen

Coronacrisis

Prototyping als heilige graal bij het ontwerpen van digitale producten

Je werkt aan een nieuw digitaal product, een dienst of feature. Je hebt je strategische richting en concept bedacht en werkt een prototype uit dat – na wat optimalisaties – direct leidt tot het eindresultaat. Klinkt bekend, toch? Prototyping op deze manier benaderen, is een gemiste kans.

Digital Design

Hoe Brewfinder van winkel naar marktplaats ging

Op de horecavakbeurs Horecava is de nieuwe webshop van Brewfinder gelanceerd. De start-up van Bier & cO heeft de digitale strategie flink verscherpt.

E-commerce platforms

Onderzoeksjournalist Jeroen Smit: ‘De lat voor leiderschap ligt hoog’

De tiende uitzending van de podcast over merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live. Met ditmaal: onderzoeksjournalist Jeroen Smit.

Strategy

Aan de slag met kleine datasets

Big data blijven onverminderd belangrijk voor marketeers. Maar wanneer zijn big data té groot? Een stapje terug doen en je verdiepen in kleine datasets loont ook.

Data

‘Ruim de helft van de bedrijven geregeld overweldigd door data-overload’

De groeiende rol van data zorgt in het bedrijfsleven voor een opmerkelijke spagaat. Iedereen begrijpt het belang ervan, tegelijkertijd is men overweldigd door de hoeveelheid

Data

PR in tijden van Corona

Open de AD-app, sla de Volkskrant open of check Nu.nl: overal staat het corona-nieuws bovenaan. Niet zo gek, nu de omvang van het de crisis steeds meer zichtbaar wordt. Hoewel we (nog) niet in een volledige lockdown zitten, is de ernst van de situatie voor mij ineens glashelder. Het is van groot belang dat je hier met je PR ook op de juiste wijze mee omgaat.

Coronacrisis

De nieuwste Google Ads features op een rij

Ook in 2020 blijft Google in rap tempo updates en innovaties uitrollen. Hierdoor kan het nog wel eens gebeuren dat je één van deze nieuwe, zeer bruikbare features mist.

Online advertising

Sabine Stuiver (Hydraloop): ‘Vijftig procent besparen met ons waterrecyclesysteem’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: Hydraloop.

Innovatie

HubSpot in 2020- van inbound machine naar supertool

HubSpot is anno 2020 de go-to tool voor marketeers, sales professionals én service medewerkers. Hoe heeft het all-in-one platform zich de afgelopen jaren ontwikkeld en is er nog wel plaats voor de achterliggende inbound methode? In dit artikel een terugblik én het toekomstbeeld voor HubSpot in Nederland. 

Marketing automation

Waarom de som van A/B-test winnaars niet je businesscase is

Je had vorig jaar 24 A/B-testen met een significant positief resultaat. Gemiddeld hadden ze drie procent effect op transacties, maar na implementatie van al deze winnaars in de loop van het jaar is je transactievolume niet met 24 x drie procent = 72% gestegen. Hoe kan dat?

Conversie