More stories

De in-house agency-trend: hoe adverteerders, techbedrijven én mediabureaus kunnen profiteren

De zucht naar meer controle en overzicht zorgt ervoor dat veel adverteerders hun programmatic advertising steeds vaker insourcen.

Online advertising

Eerlijke algoritmes: bestaan ze wel?

Dagelijks hebben we met algoritmen te maken, als we bijvoorbeeld bij Google iets zoeken, onze Facebook-timeline bekijken of als we online boodschappen bestellen.

Marketing automation

Onderzoek: bedrijven reageren niet op complimenten op Instagram

Voor het vierde jaar op rij, is een groot longitudinaal, kwalitatief onderzoek gedaan in de vorm van mystery posts op Instagram.

Customer Service

Identiteit in het internettijdperk: de consument in een hokje

Henk Haaima van Mirabeau gaat in op het unieke van elke consument en de gelijktijdige behoefte van bedrijven en organisaties om klanten altijd in hokjes in te delen.

Customer Engagement

Integreren is niet kopiëren

“We willen graag een geïntegreerde campagne” is momenteel een veelgehoorde vraag uit de markt. Maar wat is geïntegreerd? En is campagne voeren wel genoeg?

Strategy

Full funnel marketing – zo gaan branding en performance succesvol hand in hand

De marketingwereld ziet er compleet anders uit dan tien jaar geleden. Naast branding is het belang van performance enorm toegenomen en het aantal kanalen is flink gegroeid. Dit zorgt voor verschillende uitdagingen.

Online marketing

Jasper Wognum (BrainCreators): ‘Ons platform maakt machine learning en AI toegankelijk voor iedereen’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: BrainCreators.

Strategy

Zo weet Kinepolis miljoenen bioscoopbezoekers aan zich te binden

Bioscoopketen Kinepolis beschikt over een database met miljoenen klanten. Dat is een rijk bezit waarmee Kinepolis verantwoord wil omgaan. Communicatie met de klant moet altijd relevant en persoonlijk zijn. Marketing automation maakt het voor Kinepolis eenvoudig om bioscoopliefhebbers aan zich te binden, in elk land en in elke gewenste taal.

Customer Service
Premium

Een introductie tot machine learning V: machine learning in de praktijk

In een serie artikelen voor Emerce brengen we je graag de beginselen van machine learning bij. In dit artikel behandelen we neurale netwerken en in welke situaties je het kunt gebruiken.

Artificial Intelligence

Digital Out Of Home (DOOH): digitaal pionieren in de binnenstad

Digital Out Of Home (DOOH) wint enorm aan populariteit, wordt met hoge snelheid geadopteerd door marketing Nederland, maar zit toch nog vol met uitdagingen.

Native advertising

Niels Bogerd (SenseGlove): ‘Onze handschoenen bieden een totaal nieuwe VR-dimensie’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: SenseGlove.

Innovatie

Waarom is de halvering van bitcoin in 2020 zo belangrijk voor de koers?

De eerste regel die je tijdens economieles leert, is dat de prijs tot stand komt doordat vraag en aanbod elkaar vinden. Maar wat als voor alle kopers en verkopers duidelijk is wat het aanbod is? En de vraag de enige menselijke variable is?

Crypto
Premium

Bol.com begint campagne met partnerverkopers

Bol.com houdt tot eind mei een reclamecampagne die zich louter richt op verkooppartners die het handelsplatform voor hun eigen onderneming gebruiken.

Campagnes

Hoe breng je influencer-marketing op een hoger niveau?

Consumenten hebben steeds sneller door wanneer bedrijven gebruik maken van verkooppraatjes. De doelgroep heeft behoefte aan gepersonaliseerde content en influencer-marketing speelt hier goed op in.

Online marketing

Michiel Hulsbergen (DialogueTrainer): ‘We kunnen gesprekken middels een beslisboom op realistische wijze simuleren’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: DialogueTrainer.

Strategy