More stories

Jasper Wognum (BrainCreators): ‘Ons platform maakt machine learning en AI toegankelijk voor iedereen’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: BrainCreators.

Strategy

Zo weet Kinepolis miljoenen bioscoopbezoekers aan zich te binden

Bioscoopketen Kinepolis beschikt over een database met miljoenen klanten. Dat is een rijk bezit waarmee Kinepolis verantwoord wil omgaan. Communicatie met de klant moet altijd relevant en persoonlijk zijn. Marketing automation maakt het voor Kinepolis eenvoudig om bioscoopliefhebbers aan zich te binden, in elk land en in elke gewenste taal.

Customer Service
Premium

Een introductie tot machine learning V: machine learning in de praktijk

In een serie artikelen voor Emerce brengen we je graag de beginselen van machine learning bij. In dit artikel behandelen we neurale netwerken en in welke situaties je het kunt gebruiken.

Artificial Intelligence

Digital Out Of Home (DOOH): digitaal pionieren in de binnenstad

Digital Out Of Home (DOOH) wint enorm aan populariteit, wordt met hoge snelheid geadopteerd door marketing Nederland, maar zit toch nog vol met uitdagingen.

Native advertising

Niels Bogerd (SenseGlove): ‘Onze handschoenen bieden een totaal nieuwe VR-dimensie’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: SenseGlove.

Innovatie

Waarom is de halvering van bitcoin in 2020 zo belangrijk voor de koers?

De eerste regel die je tijdens economieles leert, is dat de prijs tot stand komt doordat vraag en aanbod elkaar vinden. Maar wat als voor alle kopers en verkopers duidelijk is wat het aanbod is? En de vraag de enige menselijke variable is?

Crypto
Premium

Bol.com begint campagne met partnerverkopers

Bol.com houdt tot eind mei een reclamecampagne die zich louter richt op verkooppartners die het handelsplatform voor hun eigen onderneming gebruiken.

Campagnes

Hoe breng je influencer-marketing op een hoger niveau?

Consumenten hebben steeds sneller door wanneer bedrijven gebruik maken van verkooppraatjes. De doelgroep heeft behoefte aan gepersonaliseerde content en influencer-marketing speelt hier goed op in.

Online marketing

Michiel Hulsbergen (DialogueTrainer): ‘We kunnen gesprekken middels een beslisboom op realistische wijze simuleren’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: DialogueTrainer.

Strategy

Waarom Enterprise Resource Planning (ERP) een integraal onderdeel moet zijn van e-commerce

Omnichannel is een foeilelijk woord voor hoe wij tegenwoordig allemaal ons leven inrichten.

Online marketing

De ontwikkelingen van het elektrisch rijden in 2019 in België

Wanneer het gaat om elektrisch rijden in België, dan gaat het vooral om de hybride wagens. Dat is niet vreemd, want het aantal plug-in hybriden is jarenlang veel hoger geweest dan het aantal volledig elektrische auto’s.

Innovatie

Bitcoin halving: explodeert de koers of is het valse hoop?

De Bitcoin gemeenschap is al maanden in de ban van de halving. Het moment waarop de beloning voor bitcoin miners halveert en dus ook het aanbod van nieuwe bitcoins op de markt.

Crypto

Onderzoek: 60% bedrijven reageert niet op Instagram

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je ze benadert of noemt op Instagram? Slechts 40% van de  bedrijven reageert op een concrete vraag.

Customer Service

Dit zijn de experience economy prioriteiten van CMO’s in 2020

Voor veel bedrijven is de term ‘experience economy’ een abstractie of zelf een metafoor. Inmiddels is de experience economy meer dan een buzzword. Het is in ieder geval zeer nuttig in het beschrijven van de machtsverschuiving van het merk naar de klant. Echter is het voor veel bedrijven al een realiteit en daarin gaan er sommige verder en sneller dan de rest. Zij stemmen hun investeringen, processen en mensen af op de ultieme klantervaring. Lees in dit trendrapport waar de prioriteiten van CMO’s in 2020 liggen op het gebied van experience economy.

B2B Digital

Martijn Lukaart (odd.bot): ‘Een robot om onkruid te wieden, daar gaan wij voor’

Tijdens CES presenteren Nederlandse bedrijven zich aan de wereldpers om te laten zien waar een klein land groot in is. Deze editie: odd.bot.

Strategy