More stories

Jarell Habets (Shypple): ‘Wij maken het verschepen van vracht transparanter’

Een bijbaantje op een expeditiekantoor in de Rotterdamse havens leerde Jarell Habets dat er een wereld te winnen viel. “Ik zag wat een papierwinkel een expeditiekantoor is. Je was de hele dag bezig om door de onduidelijkheid van de markt heen te prikken om uiteindelijk een offerte te kunnen doen richting de klanten. Wanneer je dat vergelijkt met andere industrieën waar de digitalisering wel al heeft plaatsgevonden, dan snap je: dit kan makkelijker.” Zo gezegd, zo gedaan. Vorig jaar augustus ging Shypple van start. Inmiddels zet het bedrijf zo’n 100.000 euro per maand om. Habets vertelt er meer over bij Top Names.

B2B Digital

Amazon breidt Prime dienst uit naar zakelijke markt

https://www.geekwire.com/2017/amazon-introduces-business-prime-shipping-extending-fast-shipping-program-organizations-sizes/

B2B Digital

Google Posts: publiceer jouw content direct in de zoekresultaten

In juni 2017 lanceerde Google een nieuwe functie: Google Posts. Deze functie is onderdeel van Google Mijn Bedrijf en stelt bedrijven in staat om content direct in de zoekresultaten te publiceren. Je zou denken dat de schatkist met ideeën van Google inmiddels is uitgeput. Toch blijft het bedrijf continu nieuwe ideeën en functies ontwikkelen met het doel het platform te verbeteren. Google Posts is een extra mogelijkheid voor jouw bedrijf om potentiële klanten nog sneller naar de website te trekken. Maar hoe werkt deze functie precies en wat zijn de voordelen?

Online marketing

KPI’s in B2B digital commerce

Meten is weten, zeker in B2B digital commerce. Maar wat moet je precies meten? De expertgroep praat deze keer over […]

B2B Digital

Digitaliseren in traditionele B2B-sector: Royal Brinkman groeit online

Groothandel Royal Brinkman heeft in een kleine zeven jaar een significant deel van verkoop weten te verplaatsen naar het online kanaal. In Nederland is dat zo’n derde van de omzet van de leverancier voor glastuinbouw. Dat vertelt E-commerce Manager Rob Helderman. Het percentage kan wat hem betreft nog ruim omhoog. Met content volgens het ‘They ask you answer-principe’ wil hij inkopers in de glas- en tuinbouw verder ondersteunen in hun aankoopproces.

B2B Digital
Premium

Marketing automation in Europa en de VS: wat is het verschil?

Europese bedrijven zijn nog niet zo ver in het gebruik van marketing automation als de Amerikaanse collega’s. Maar waarin verschilt de aanpak eigenlijk?

Marketing automation

Hoe Fokker en BVA Auctions apps inzetten voor klanttevredenheid

Een succesvolle app hoeft geen miljoenen downloads te hebben. Je zou het bijna vergeten door alle consumentenapplicaties in de app stores, maar ook voor B2B-spelers en voor interne procesoptimalisatie kunnen apps een interessant hulpmiddel zijn. Niet voor niets geeft 82 procent van de Amerikaanse B2B-inkopers aan hun smartphone te gebruiken om toegang te krijgen tot werkgerelateerde content (bron: eMarketer). Als mobile partner van BVA Auctions en Fokker Services vroegen we deze twee klanten naar hun ervaringen hiermee.

Innovatie

Yilps koopt sitebouwer Modular

Start-up Yilps, dat freemium MKB-websites helpt bouwen, breidt zijn operationele capaciteit uit met de overname van de twee mannen achter Modular.

Web-design

Zamro opent industriële webshop in Oostenrijk

De industriële pure play webwinkel Zamro opent zijn derde buitenlandse online filiaal, in Oostenrijk. Er staan er meer op de agenda in de komende jaren om een deel van de koek van 125 miljard euro naar Nederland te brengen.

Cross Border

eTravel Europe en B2B Digital: de foto’s

Dinsdag organiseerde Emerce twee Engelstalige congressen in het Postillion in Amsterdam in het kader van Amsterdam eWeek: eTravel Europe en B2B Digital Europe. Sprekers van TUI, Virgin Trains, Uber, AccorHotels, Maersk, Philips, Hotelchamp en Foodora spraken een select publiek toe. Vandaag gaan we verder met eRetail Europe. Foto’s van Peter Boer.

B2B Digital

Zestig miljoen groeigeld voor Amsterdams MessageBird

Cloudcommunicatieplatform MessageBird haalt zestig miljoen dollar op in een investeringsronde waarbij Atomico en Accel instappen als nieuwe aandeelhouders.

Start-ups

‘Het is niet de vraag óf personeel op social gaat’

“Het is niet de vraag óf medewerkers op social over Maersk praten, maar hoe”, aldus de Digital Strategist van A.P. Møller – Maersk over zijn tachtigduizend collega’s.

Marketing

B2B ziet onnodig veel beren op de weg bij stap naar e-commerce

B2B-bedrijven denken vaak dat online businessmodellen te complex zijn voor hun producten en dienstverlening. Daardoor duurt het lang voordat ze de stap naar online zetten. Daar hebben klanten echter geen boodschap aan: zij willen het gemak van online winkelen niet alleen privé, maar ook zakelijk.

E-commerce platforms

Magento’s B2B-module gelanceerd: wat te verwachten?

De B2B-module voor Magento is uitgebracht. De langverwachte functies voor zakelijke gebruikers zijn opgenomen in Magento Commerce 2.2 en de vergelijkbare cloudeditie. Wat kunnen gebruikers ervan verwachten?

Magento

Finalisten Digital Transformers Award ’17 bekend

De zes finalisten van de Digital Transformers Award zijn bekend. Op donderdag 5 oktober 2017 strijden deze kandidaten in The Loft van de A’DAM Toren om de Digital Transformers Award 2017.

Innovatie