More stories

[video] Digital Out Of Home: de essentiële rol van creatie

IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie webisodes over de Digital Out Of Home-markt. Aflevering 5: de essentiële rol van creatie.

Marketing

Sales: zo voorkom je afwimpel-bezwaren

Lastig in een salestraject: de klant probeert je met een smoesje af te wimpelen. Verkoopbeest Jordan Belfort heeft een prima trucje om daarmee om te gaan.

Communicatie

De route naar een derde en waardegedreven golf van digitalisering

De derde digitaliseringsgolf komt eraan. Bedrijven zullen digitale middelen niet langer proces- en output-, maar waardegedreven moeten inzetten.

Digital Transformation

Starten met Instagram TV: vier Nederlandse succes-formats

IGTV is dé manier om binnen Instagram lange video’s te delen met volgers. Tips om te starten en vier succesvolle formats van eigen bodem.

Social

Venture Capital: Recordbedrag voor Nederlandse tech-bedrijven in 2020

Nederlandse tech-startups hebben in 2020 bijna 1,7 miljard euro aan venture capital opgehaald. Een record. MessageBird en Mollie groeiden uit tot unicorns.

Start-ups
Premium

TUI Nederland lanceert eigen Ticket Shop

TUI Nederland lanceert TUI Ticket Shop, een zogeheten ‘flight consolidator’. Dit B2B-platform biedt alle beschikbare vluchten voor alle reisagenten in Nederland. Het platform komt februari 2021 beschikbaar.

Travel

App marketing: vijf tips om je app te promoten

Net zoals bij andere online tools, kun je voor apps promotie inzetten om je doelgroep te bereiken. Van ASO tot App Store Advertising: 5 tips. 

Mobile

Google Core Web Vitals: de nieuwe norm in het meten van de gebruikerservaring

Met de Core Web Vitals van Google kun je de user experience van je site beoordelen. Goed scoren op deze punten is dus belangrijk voor je ranking. 

SEO

Start-up Ludimos: online coaching voor cricketers

Er zijn wereldwijd 460 miljoen cricketers en Ludimos biedt ze de online tools om hun spel te verbeteren. De eerste bonden en clubs zijn over de streep. 

Start-ups

Data-driven marketing: 10 trends voor 2021

Waar moet je in 2021 als data-driven marketeer op letten? Tien experts van branchevereniging DDMA blikken vooruit.

Data

Headless commerce: De nieuwe ‘silver bullet’ in e-commerce?

Consumenten kopen niet enkel product, ze kopen belevingen. Om concurrerend te blijven moeten organisaties hun producten- en dienstenaanbod aanpassen aan de (huidige) behoeften van consumenten. Het optimaliseren van de customer journey en experience is inherent aan verbonden. COVID-19 heeft de groei van e-commerce als nooit tevoren versneld. Gevangen door lockdowns en op hun hoede voor mogelijk besmettingsgevaar, hebben veel mensen hun winkelgewoonten online veranderd – sommige voor de eerste keer ooit. In tijden als deze is een flexibele architectuur essentieel om als organisatie wendbaar en flexibel te blijven om groei te stimuleren. Echter, hoe doet je dat?

B2B Digital

Omzeil de poortwachters: social selling via Linkedin

Verkoop via je LinkedIn-account bied je een mogelijkheid om managment-assistenten te omzeilen. Zicht op betere deals met LinkedIn Sales Navigator. 

E-commerce

Laat je vacatures opvallen in Google for Jobs

Google for Jobs gaat het Nederlandse recruitmentlandschap flink opschudden. Tips en advies om je vacatures eruit te laten springen.  

Hoe Network Ten is getransformeerd naar een datagedreven televisienetwerk

Josh Slighting neemt je mee in het transformatieproces van dit toonaangevende Australische televisienetwerk. Hij vertelt je onder andere hoe Network 10 data inzet als zakelijke mogelijkheid om creatieve beslissingen te maken, personalisatie toe te passen en gesegmenteerde doelgroepen aan te leveren aan (online) adverteerders.

B2B Digital

[video] Digital Out Of Home: toepassing van data

IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie webisodes over Digital Out Of Home. Aflevering 4: de toepassing van data.

Online marketing