More stories

Premium

Print.com koopt designplatform voor websites en campagnes

Online printplatform Print.com kondigt de overname aan van Converdy, een omgeving voor het creëren van commerciële websites en actiepagina’s.

Venture

Tim Wilson over analytics: ‘We moeten het zoeken naar een “objectieve waarheid” vermijden’

Tim Wilson is een analyticsveteraan met ervaring bij vele grote bedrijven in verschillende sectoren. Hij geeft zijn visie voor de toekomst van analytics.

Analytics

Zes grote misverstanden over B2B-e-commerce (en hoe ze te vermijden)

Succesvolle B2B-e-commerce moet op B2C lijken. Juist binnen de B2B zijn er nogal wat misverstanden over waarom e-commerce in die branche niet zou werken.

Customer Experience

Digital experiences in B2B: hoe word je een leider in plaats van een volger

‘Digital experience’ schudt de gevestigde orde wakker. Ook B2B staat aan het begin van deze innovatiegolf: nu is het moment op een leider te worden.

Digital Transformation

Onderzoek: cijfers en trends rond leadgeneratie in de ICT-branche

Net als voorgaande jaren onderzochten we hoe marketeers uit de ICT-branche leads genereren: de uitkomsten van een uitgebreid onderzoek.

Conversie

(Opnieuw) naamsbekendheid opbouwen: hoe Manutan zichzelf weer op de kaart zet

Verandering van bedrijfsnaam is een grote stap. Hoe bouw je je merkherkenning en imago opnieuw op? De case van de transformatie van Overtoom naar Manutan.

Campagnes
Premium

Nederlandse fintech Sprinque breidt verder uit in Europa

Sprinque, aanbieder van internationale B2B-betalingen, breidt uit naar Duitsland en Spanje. De Nederlandse fintech opent nieuwe kantoren in Berlijn en Madrid en benoemt Mikko Riikkinen en Jaime de Wenetz tot country managers.

B2B Digital

Coen Olde Olthof (Junbi.ai) over YouTube-advertentieanalyses met AI: van mening naar meting

Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.

Analytics
Premium

David Snellenberg (Dawn) over hoe AI het werk van creatieve bureaus verandert

De eerste met behulp van AI gemaakte bestaan al. Hoe verandert dit het werk van bureaus op het gebied van bijvoorbeeld creativiteit en juridische kaders?

Artificial Intelligence
Premium

Alibaba houdt koopjesfestival voor Europese inkopers

De maand september staat bij Alibaba in het teken van de zakelijke inkoper. Voor Europese inkopers is tijdens Super September een speciaal ‘paviljoen’ ingericht met anderhalf miljoen producten.

E-commerce

Willem de Vries (Quantcast) over gepersonaliseerd adverteren op TV

Gepersonaliseerd adverteren is het nieuwe doel. Op TV was dat altijd lastig, maar op streamingdiensten met een advertentiemodel wordt steeds meer mogelijk.

Publishing

Contextual targeting: een krachtig alternatief voor cookies

Effectief adverteren op bepaalde doelgroepen, maar zónder cookies en persoonsgegevens? Met contextual targeting wordt dat steeds beter mogelijk.

Campagnes

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (4/4)

AI heeft grote impact, maar is het businessmodel erachter wel ethisch? En kunnen we de verantwoordelijkheid wel bij big tech laten?

Artificial Intelligence

Onderzoek: werkt ChatGPT ethischer dan Google? (3/4)

ChatGPT lig onder vuur vanwege de grote maatschappelijke impact van Generatieve AI. Bij reguliere Google-zoekopdrachten is de ethiek veel minder herkenbaar.

Artificial Intelligence
Premium

Levi van Wijngaarden (Prodos) over reclamebeeld creëren met Midjourney

In een kwartier nieuw beeldmateriaal maken voor een reclame-uiting? Het kan met Midjourney. Levi van Wijngaarden over hoe hij de ‘tool’ gebruikt.

Artificial Intelligence