More stories

Premium

(Emerce TV): ‘De houthandel moet innoveren’

De houthandel is van oudsher een ‘ons-kent-ons’-wereld waarin deals onderling beklonken worden. Zowel de producenten (zagerijen) als kopers hadden meestal weinig in te brengen. Deze inefficiënte markt houdt zichzelf tegen door niet te innoveren. Vond David de Jong/ Hij begon marktplaats VonWood. VonWood schudt de markt op door kopers en verkopers direct met elkaar in contact te brengen.

B2B Digital
Premium

(Emerce TV) 47 procent meer zoekopdrachten naar B2B gerelateerde termen

Het aantal zoekopdrachten naar 5.000 B2B gerelateerde termen binnen Google is met gemiddeld 47 procent is toegenomen in de afgelopen vijf jaar. Zegt linkbuildingaanbieder Equote. B2B Online is actueler dan ooit. Zo dadelijk gaan zeker acht Emerce TV video’s online met B2B Digital als onderwerp.

B2B Digital

B2B Digital 2023

Ontdek de nieuwste inzichten en trends in technologie, marketing en commerce speciaal voor B2B-ondernemingen. Vind strategieën om je digitale bedrijf […]

B2B Digital
Premium

Dawn Capital: 700 miljoen voor B2B-software

De investeerder in B2B-software Dawn Capital opent een nieuw fonds met daarin 620 miljoen dollar voor startende softwarebedrijven.

Venture
Premium

[Emerce TV] Na retail jaagt Amazon op Europese groothandel

Het zal niet lang duren voordat Amazon in Europa tientallen procenten van de groothandel op zijn platform zal faciliteren. Het wordt een strijd tussen de maakbedrijven en hun distributeurs.

E-commerce

Trends binnen de B2B supply chain in de praktijk: AI, duurzaamheid en personalisatie

Rond toevoerketens en B2B-levering is altijd van alles gaande. Wat zijn de trends en hoe speel je daar als B2B-organisatie op in? De case van Manutan.

Logistics

Wendy van Ierschot (VIE People): ‘Hard groeien doet altijd een beetje pijn’

Ondernemer, angel-investeerder, spreker en auteur: HR-expert Wendy van Ierschot is het allemaal. Ze deelt inzichten die relevant zijn voor founders.

Recruitment
Premium

Print.com koopt designplatform voor websites en campagnes

Online printplatform Print.com kondigt de overname aan van Converdy, een omgeving voor het creëren van commerciële websites en actiepagina’s.

Venture

Tim Wilson over analytics: ‘We moeten het zoeken naar een “objectieve waarheid” vermijden’

Tim Wilson is een analyticsveteraan met ervaring bij vele grote bedrijven in verschillende sectoren. Hij geeft zijn visie voor de toekomst van analytics.

Analytics

Zes grote misverstanden over B2B-e-commerce (en hoe ze te vermijden)

Succesvolle B2B-e-commerce moet op B2C lijken. Juist binnen de B2B zijn er nogal wat misverstanden over waarom e-commerce in die branche niet zou werken.

Customer Experience

Digital experiences in B2B: hoe word je een leider in plaats van een volger

‘Digital experience’ schudt de gevestigde orde wakker. Ook B2B staat aan het begin van deze innovatiegolf: nu is het moment op een leider te worden.

Digital Transformation

Onderzoek: cijfers en trends rond leadgeneratie in de ICT-branche

Net als voorgaande jaren onderzochten we hoe marketeers uit de ICT-branche leads genereren: de uitkomsten van een uitgebreid onderzoek.

Conversie

(Opnieuw) naamsbekendheid opbouwen: hoe Manutan zichzelf weer op de kaart zet

Verandering van bedrijfsnaam is een grote stap. Hoe bouw je je merkherkenning en imago opnieuw op? De case van de transformatie van Overtoom naar Manutan.

Campagnes
Premium

Nederlandse fintech Sprinque breidt verder uit in Europa

Sprinque, aanbieder van internationale B2B-betalingen, breidt uit naar Duitsland en Spanje. De Nederlandse fintech opent nieuwe kantoren in Berlijn en Madrid en benoemt Mikko Riikkinen en Jaime de Wenetz tot country managers.

B2B Digital

Coen Olde Olthof (Junbi.ai) over YouTube-advertentieanalyses met AI: van mening naar meting

Neuromarketing geeft veel inzichten maar is omslachtig. Met behulp van AI kun je nu binnen een paar minuten weten of je YouTube-advertentie werkt of niet.

Analytics