More stories

Hoe machine learning online adverteren relevanter maakt

De combinatie van machine learning en big data maakt advertising op maat mogelijk en brengt nieuwe klanten beter in kaart.

Online advertising

Google Shopping Actions: van zoekmachine naar marketplace

Recent startte Google ook in Nederland met gratis Shopping resultaten. De volgende stap is versnelde uitrol van Shopping Actions 

Marketplaces
Premium

Hoe zet je full funnel advertising in via Facebook?

Facebook is een goede keuze voor elke fase van de marketingfunnel. Maar hoe zet je advertising in? En wat zijn de best practices?

Social

AI-tools om je SEO te verbeteren

SEO draait meer en meer om het beantwoorden van de vragen van sitebezoekers. Artificial Intelligence kan helpen om die vragen te identificeren en je content optimaal bij te schaven. 

SEO

De ultieme gids voor het selecteren van een headless CMS

De keuze van uw Content Management Systeem (CMS) is tegenwoordig van veel groter belang dan ooit tevoren. Een traditioneel CMS werkte in het verleden goed omdat het alleen gegevens hoefde te beheren en deze op één platform hoefde te presenteren: een browser op internet. Destijds ging efficiëntie boven flexibiliteit. De wereld is echter drastisch veranderd en het publiceren van alleen content op een website is niet langer voldoende.

B2B Digital

Workshop: Aan de slag met live commerce

Op Chinese platformen is verkopen via livestreams een hit. Workshop legt je uit hoe je er nu al mee aan de slag kan.

Social

China: lessen van de absolute e-commerce koploper

China is met e-commerce veel verder dan Europa en zelfs de VS. Wat zijn de best practices? En hoe kunnen we het tij keren? 

China

Dark Data: de veelbelovende stap na Big Data

De datarevolutie is alweer een stap verder dan het gebruik van alleen standaard gegevens. De analyse van Dark Data – […]

Data

De vijf concrete stappen naar de ontwikkeling van buyer personas

Steeds vaker blijkt dat buyer personas een cruciaal onderdeel vormen voor succesvolle content marketing. Werken met deze gedetailleerde klantprofielen blijkt dé succesfactor voor een hoger rendement op marketing investeringen. Waarom? Met buyer personas ben je in staat om klantgerichter te werken, je marketingkosten te drukken, je marketing automation en email marketing naar een hoger te niveau tillen en daardoor meer te leads genereren. Onderzoek door Forrester geeft aan dat 86 procent van best-presterende organisaties gebruik maakt van personas voor hun go-to-market strategie. In deze whitepaper delen we de “vijf stappen naar de ontwikkeling van buyer personas”.

B2B Digital

De toekomst van Google Analytics: GA4

Het tijdperk van de pageviews is voorbij.  Een review van de nieuwe features in GA4

SEO

De meerwaarde van een bedrijfscontinuïteitsplan in B2B Commerce

Veel ondernemers en C-level professionals zien bedrijfscontinuïteit als een onderwerp waar alleen de afdeling IT zich mee bezig moet houden. Het spreekt voor zich dat het draaiende houden van de IT-architectuur en het snel oplossen van bugs en storingen belangrijke prioriteiten zijn. Magento heeft een checklist ontwikkeld die ervoor zorgt dat jouw bedrijf blijft bestaan – en de verkopen gewoon doorlopen – wat er ook gebeurt! De checklist voor het creëren van bedrijfscontinuïteit bestaat uit vier stappen.

B2B Digital

Strategisch succes vraagt om constante innovatie

Bij succesvolle innovaties moeten digital en technologie verweven zijn in het DNA van een organisatie, en niet alleen als losse […]

Disruptie

Hoe innoveer je snel én betekenisvol?

Ook snelle innovatie vraagt om een grondige analyse vooraf. Een concreet stappenplan om snel de sprong te maken naar succesvolle innovatie.

Disruptie

Vijf manieren om een werkomgeving te beveiligen, waar je ook bent

Werken vanaf verschillende locaties is het nieuwe normaal. Vijf belangrijke stappen om je werknemers- en klantgegevens te beschermen.

Security

Team Human: onnodig gesomber over digitalisering

Douglas Rushkoff neemt in zijn boek Team Human stelling tegen digitalisering. Veel te zwartgallig, vindt marketeer Stephan Makatita. 

Digital Transformation