Daan Akse (Growth Tribe): ‘Data is essentieel voor innovatie’
Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Daan Akse van Growth Tribe over hoe je data kunt gebruiken bij innovatie.
Tijdens Emerce Lean Innovation Summit gaat Hans Voorn in gesprek met Daan Akse van Growth Tribe over hoe je data kunt gebruiken bij innovatie.
Andrea Müller-Beilschmidt (censhare) gaat in gesprek met Peter O’Neill (Research in Action) over zijn analyse van het wereldwijde Digital Asset Management (DAM) landschap. Ze gaan in op de uitdagingen die de DAM-markt voor potentiële kopers biedt en hoe je deze kunt overwinnen met het juiste vendor selectieproces. Peter vertelt welke tools je het beste kunt gebruiken voor het opstellen van een longlist en welke stappen je moet nemen om tot de juiste shortlist te komen.
We vroegen 10 social media- en marketingexperts naar hun mening over het automatiseren van social media. Wanneer is het zinvol om te doen? Wat zijn de voordelen? En wat zijn de nadelen of risico’s waar je rekening mee moet houden wanneer je je socialmediamarketing automatiseert?
Websites zijn nog steeds vaak visieloos en hebben geen heldere roadmap strategie. Dat kan en moet beter. Maar hoe?
Wie zijn er onderdeel van dat team van data stewards? Wat doet zo’n team dan precies? En wat levert dit financiële instellingen in de praktijk op?
In dit webinar vertelt Merel Roest van ISM eCompany je waarom e-commerce essentieel is in B2B. Je krijgt antwoord op de belangrijkste vragen. Waar moet beginnen om te starten met een B2B-webshop? Welke voordelen heeft e-commerce voor B2B? En welke mogelijkheden biedt een B2B Commerce platform? Ook voor bedrijven die al een B2B-webshop hebben biedt dit webinar voldoende handvatten en praktische tips om je B2B Commerce strategie te optimaliseren.
Ik hoor het nog bijna elke dag bij ons op kantoor; “Toen we nog Flash mochten gebruiken in websites waren veel dingen veel makkelijker te maken.
Plein.nl, de webshop voor al dagelijkse verzorgingsproducten, richt zich voortaan meer op de zakelijke markt.
Nu bedrijven in hun kern steeds digitaler zijn, is het belangrijk de monitoring hierop aan te passen. Maar ja, hoe doe je dat eigenlijk?
Webshops zijn bezig aan een opmars binnen B2B. Toch zijn er nog veel organisaties die zich afvragen of een webshop daadwerkelijk nodig is in een B2B-markt. Het antwoord hierop is: ja. Steeds meer B2B-bedrijven zien kansen in het verkopen van hun producten en diensten via een B2B-webshop. Merel Roest (ISM Company) is van mening dat e-commerce een vast onderdeel moet zijn van je B2B-bedrijfsstrategie.
Bedrijven uit de technologiesector spelen voor academies een belangrijke rol. Er wordt veel samengewerkt met de bedrijven.
Bij het fenomeen chunking zetten bepaalde neuronen in de hersenen een bepaalde gewoonte tussen een soort boekensteunen.
Ondernemen zonder externe financiering is voor veel ondernemers zo goed als onmogelijk. Een zakelijke lening is voor beginnende ondernemers meestal dé manier om te starten.
Peter Verlegh, hoogleraar marketing aan de VU, omschreef de essentie van marketing en sales eens als ‘het vinden van markt en het creëren van vraag’.
Hoe zorg je dat de organisatie écht data-driven gaat werken? Het antwoord is simpel: met behulp van data stewardship.