Self-Service BI-omgeving in de praktijk
Self-Service BI is populair. We willen mensen in een organisatie meer vrijheid geven om zelf beslissingen te nemen op basis van data.
Self-Service BI is populair. We willen mensen in een organisatie meer vrijheid geven om zelf beslissingen te nemen op basis van data.
Leverancier van kantoor- en magazijnartikelen Manutan opent een eigen afdeling customer experience. Dat is onderdeel van een grotere, internationale omslag van het bedrijf. Marketing- en e-commerce krijgen daarin een centrale rol.
Ik vroeg 9 ervaren tekstschrijvers uit de CopyRobin stal naar hun favoriete schrijftools, ervaringen en tips. Samen met mij delen zij hun tips en tools op het gebied van research en inspiratie, spelling en grammatica, leesbaarheid en SEO.
Het evenementen- en beurscomplex RAI zette onlangs als gevolg van corona dertig procent van zijn personeel op straat. De ontslaggolf valt zwaar, zo erkent Remco Pot, manager exhibitor services, vandaag op B2B Digital.
Data-driven organisaties maken in toenemende mate gebruik van real-time inzichten. Maar hoe gebruik je dat op de juiste wijze?
Wanneer de populariteit van je website, webshop of webapplicatie groeit krijg je te maken met nieuwe technische uitdagingen.
Corona stelt ons voor de uitdaging om eens opnieuw na te denken over hoe we werk vorm kunnen en willen geven.
Veel ondernemers reageren op COVID-19 door duurzame en inclusieve oplossingen te bieden, maar is dat wel genoeg?
Juist in deze tijd van verandering zijn verhalen daarom belangrijker dan ooit. Ze zorgen voor sociale cohesie en zijn er om elkaar te vermaken en te begrijpen.
Wat gebeurt er als je slimme marketinghoofden bij elkaar zet om een museum bij te staan in moeilijke tijden?
Afhaalpunten kunnen leiden tot een reductie van CO2-uitstoot in de bezorging van pakketten.
Moderne technologie achter e-commerce heeft de manier waarop bedrijven en consumenten zaken doen drastisch veranderd. Met name voor B2B-bedrijven is het juist nú belangrijk om e-commerce te omarmen, net zoals hun B2C-tegenhangers eerder hebben gedaan. De belangrijkste reden hiervoor is dat zakelijke kopers hun zakelijke koopervaringen vergelijken met hun consumentenervaringen, gesterkt door digitale technologieën. Ze verwachten een consistente en persoonlijke ervaring bij elke stap van hun aankooptraject.
Mensen hebben een sterke voorkeur voor een gepersonaliseerde ervaring, ook online.
In het digitale tijdperk kan het benutten van data het verschil zijn tussen voorop (blijven) lopen of achterblijven. Data is belangrijk, maar is dat genoeg? Ondanks dat bedrijven miljoenen investeren in digitale transformatie, mislukken velen van deze initiatieven. De belangrijkste reden hiervoor is dat bedrijven onvoldoende in staat zijn om een datacultuur te creëren. Tableau heeft IDC, wereldwijd marktinformatiebureau, opdracht gegeven een onderzoek uit te voeren om de belangrijkste zichtbare en onzichtbare elementen te identificeren die van invloed zijn op een datacultuur.
De groothandel heeft tijdens de coronacrisis versneld moeten digitaliseren. Dat vertelt Jurriën Kerstholt, directeur van digitale dienstverlener De Nieuwe Zaak, donderdag op Emerce B2B Digital.