More stories

Afhaalpunten alleen duurzamer als consument en webwinkel samenwerken

Afhaalpunten kunnen leiden tot een reductie van CO2-uitstoot in de bezorging van pakketten.

Sustainability

Een omnichannel customer experience in B2B Commerce

Moderne technologie achter e-commerce heeft de manier waarop bedrijven en consumenten zaken doen drastisch veranderd. Met name voor B2B-bedrijven is het juist nú belangrijk om e-commerce te omarmen, net zoals hun B2C-tegenhangers eerder hebben gedaan. De belangrijkste reden hiervoor is dat zakelijke kopers hun zakelijke koopervaringen vergelijken met hun consumentenervaringen, gesterkt door digitale technologieën. Ze verwachten een consistente en persoonlijke ervaring bij elke stap van hun aankooptraject.

B2B Digital

Waarom we de voorkeur hebben voor een gepersonaliseerde ervaring

Mensen hebben een sterke voorkeur voor een gepersonaliseerde ervaring, ook online.

Strategy

Waarom is het creëren van een ‘datacultuur’ belangrijk?

In het digitale tijdperk kan het benutten van data het verschil zijn tussen voorop (blijven) lopen of achterblijven. Data is belangrijk, maar is dat genoeg? Ondanks dat bedrijven miljoenen investeren in digitale transformatie, mislukken velen van deze initiatieven. De belangrijkste reden hiervoor is dat bedrijven onvoldoende in staat zijn om een datacultuur te creëren. Tableau heeft IDC, wereldwijd marktinformatiebureau, opdracht gegeven een onderzoek uit te voeren om de belangrijkste zichtbare en onzichtbare elementen te identificeren die van invloed zijn op een datacultuur.

B2B Digital
Premium

Emerce B2B Digital: ‘Groothandel moest versneld digitaliseren’

De groothandel heeft tijdens de coronacrisis versneld moeten digitaliseren. Dat vertelt Jurriën Kerstholt, directeur van digitale dienstverlener De Nieuwe Zaak, donderdag op Emerce B2B Digital.

B2B Digital

Account based marketing – dé B2B leadgeneratie strategie

De afgelopen jaren is de manier waarop bedrijven leads genereren behoorlijk veranderd. De meeste van deze demand generation strategieën zijn gericht op het close van één bepaald soort deal. Het draait om snelle conversies met een lagere orderwaarde, waarbij de DMU uit slechts één persoon bestaat. En laten we even eerlijk zijn: die droomprospect struikelt niet zomaar over je whitepaper of checklist. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een moderne account based marketingstrategie.

B2B Digital

Google lanceert Ads Transparency Spotlight extensie

Google heeft onlangs een nieuwe Chrome extensie uitgebracht die gebruikers meer inzicht kan geven in hoe ze door adverteerders worden getarget.

Online marketing

Ga je voor open source of maatwerk CMS voor je online platform?

Al voordat het ontwikkelen van een nieuwe webshop begint sta je voor een belangrijke keuze, namelijk: welk type software ga je gebruiken?

CMS
Premium

Emerce B2B Digital: De omslag bij TomTom

In 2018 was de omzet uit de zakelijke markt bij navigatiebedrijf TomTom voor het eerst groter dan van de consumentenmarkt. En dus moest het marketingbeleid worden bijgesteld. Hoofd digitaal Remko Strik van TomTom vertelt volgende week op Emerce B2B Digital hoe dat proces is verlopen.

Marketing

Hoe detecteren social media platforms verboden content?

Onlangs kwam het bericht naar buiten dat afbeeldingen van Zwarte Piet niet meer toegestaan zijn op Facebook en Instagram. Dit is niet de eerste ‘verbannen’ content op de social media platformen.

Social

Zo ontwerp je de optimale gebruikservaring voor voice (deel 1)

Sinds de introductie van de Nederlandse versie van de Google Assistant in juli 2018 is het gebruik van voice in ons land sterk toegenomen.

Voice

Hét alternatief voor ambitieuze startups: Creatief Kapitaal

Je hebt besloten om je dromen te verwezenlijken door een startup te lanceren? Waar begin je en hoe transformeer je je startup in een scaleup.

Start-ups

Hoe maak je een klein IT-bedrijf online vindbaar? De snelle gids

Grote IT-bedrijven hebben meer mensen en meer budget. Logisch dus, dat ze overal bovenaan de zoekresultaten verschijnen.

SEO

‘Corona maakt veel kapot, maar biedt ook kansen’

In de laatste aflevering van het negende seizoen van Top Names praten Erwin Blom en Roeland Stekelenburg met zes startup ondernemers over hun bedrijf in coronatijd. Met sommigen gaat het goed. Anderen worstelen. Lucien Burm, voorzitter van de Dutch Startup Association: “Ik heb al een paar keer het woord kaalslag in de mond genomen omdat ik merk dat bijzonder veel startups in de problemen zijn. Er worden overal maatregelen genomen. Het is maar de vraag hoeveel er overeind blijft en in welke vorm.” Toch ziet hij ook kansen.

Start-ups

Dashboarding: zo overtuig je de CEO met je marketingresultaten

Wij marketeers en marketingverantwoordelijken willen graag dat wij en ons werk gezien worden.

Marketing