Hoe kan je je impact onderneming opschalen? Vijf lessen uit het Nederlandse startup-ecosysteem
Veel ondernemers reageren op COVID-19 door duurzame en inclusieve oplossingen te bieden, maar is dat wel genoeg?
Veel ondernemers reageren op COVID-19 door duurzame en inclusieve oplossingen te bieden, maar is dat wel genoeg?
Juist in deze tijd van verandering zijn verhalen daarom belangrijker dan ooit. Ze zorgen voor sociale cohesie en zijn er om elkaar te vermaken en te begrijpen.
Wat gebeurt er als je slimme marketinghoofden bij elkaar zet om een museum bij te staan in moeilijke tijden?
Afhaalpunten kunnen leiden tot een reductie van CO2-uitstoot in de bezorging van pakketten.
Moderne technologie achter e-commerce heeft de manier waarop bedrijven en consumenten zaken doen drastisch veranderd. Met name voor B2B-bedrijven is het juist nú belangrijk om e-commerce te omarmen, net zoals hun B2C-tegenhangers eerder hebben gedaan. De belangrijkste reden hiervoor is dat zakelijke kopers hun zakelijke koopervaringen vergelijken met hun consumentenervaringen, gesterkt door digitale technologieën. Ze verwachten een consistente en persoonlijke ervaring bij elke stap van hun aankooptraject.
Mensen hebben een sterke voorkeur voor een gepersonaliseerde ervaring, ook online.
In het digitale tijdperk kan het benutten van data het verschil zijn tussen voorop (blijven) lopen of achterblijven. Data is belangrijk, maar is dat genoeg? Ondanks dat bedrijven miljoenen investeren in digitale transformatie, mislukken velen van deze initiatieven. De belangrijkste reden hiervoor is dat bedrijven onvoldoende in staat zijn om een datacultuur te creëren. Tableau heeft IDC, wereldwijd marktinformatiebureau, opdracht gegeven een onderzoek uit te voeren om de belangrijkste zichtbare en onzichtbare elementen te identificeren die van invloed zijn op een datacultuur.
De groothandel heeft tijdens de coronacrisis versneld moeten digitaliseren. Dat vertelt Jurriën Kerstholt, directeur van digitale dienstverlener De Nieuwe Zaak, donderdag op Emerce B2B Digital.
De afgelopen jaren is de manier waarop bedrijven leads genereren behoorlijk veranderd. De meeste van deze demand generation strategieën zijn gericht op het close van één bepaald soort deal. Het draait om snelle conversies met een lagere orderwaarde, waarbij de DMU uit slechts één persoon bestaat. En laten we even eerlijk zijn: die droomprospect struikelt niet zomaar over je whitepaper of checklist. Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen van een moderne account based marketingstrategie.
Google heeft onlangs een nieuwe Chrome extensie uitgebracht die gebruikers meer inzicht kan geven in hoe ze door adverteerders worden getarget.
Al voordat het ontwikkelen van een nieuwe webshop begint sta je voor een belangrijke keuze, namelijk: welk type software ga je gebruiken?
In 2018 was de omzet uit de zakelijke markt bij navigatiebedrijf TomTom voor het eerst groter dan van de consumentenmarkt. En dus moest het marketingbeleid worden bijgesteld. Hoofd digitaal Remko Strik van TomTom vertelt volgende week op Emerce B2B Digital hoe dat proces is verlopen.
Onlangs kwam het bericht naar buiten dat afbeeldingen van Zwarte Piet niet meer toegestaan zijn op Facebook en Instagram. Dit is niet de eerste ‘verbannen’ content op de social media platformen.
Sinds de introductie van de Nederlandse versie van de Google Assistant in juli 2018 is het gebruik van voice in ons land sterk toegenomen.
Je hebt besloten om je dromen te verwezenlijken door een startup te lanceren? Waar begin je en hoe transformeer je je startup in een scaleup.