More stories

Premium

AO.com groeit in Nederland en Duitsland 32%

De Europese omzet van online elektronicawinkel AO.com steeg vorig jaar met 32 procent tot 174 miljoen euro.

E-commerce

Bax Music maakt omslag naar handelsplatform

Bax Music uit Goes steekt zijn internationale muziekwinkel in een nieuw jasje en begint de voorbereidingen tot verandering in een marktplaats.

Marketplaces

110 miljoen euro groeigeld voor ManoMano

De Europees werkende doe-het-zelf-site ManoMano heeft 110 miljoen euro groeigeld opgehaald. De leiding wil de marktpositie van zijn webwinkel en handelsplatform te verstevigen.

Venture

Vijf miljoen Nederlandse consumenten winkelen online over de grens

Vorig jaar kochten vijf miljoen Nederlandse consumenten online producten en diensten in het buitenland. Samen gaven zij 880 miljoen euro uit bij buitenlandse webshops, zo blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.

Cross Border

‘Amazon verstevigt greep op Nederlandse markt’

Amazon verstevigt mogelijk deze zomer al zijn greep op de Nederlandse markt. Dat vertelde Tim van der Bilt van Maze One donderdag op Emerce eRetail in Bussum. Van der Bilt baseert zich op geluiden uit het circuit en eigen observaties. Amazon Prime Day zou weleens de officiële start kunnen worden.

Cross Border

Vente Privée staakt Engelse activiteiten

Vente Privée staakt voor onbepaalde tijd zijn Engelse activiteiten. Het wordt niet met zoveel woorden benoemd, maar de onzekerheid over de brexit lijkt de aanleiding tot de beslissing.

Cross Border

Thuiswinkel.org: Nieuwe richtlijnen zorgen nog niet voor open e-commercemarkt

Thuiswinkel.org is niet helemaal tevreden met de overeenstemming die onderhandelaars van de Europese Raad en het Europese Parlement hebben bereikt over de invulling van twee belangrijke richtlijnen binnen de e-commercesector: voor de verkoop van tastbare goederen en voor de verstrekking van digitale inhoud.

E-commerce

EU-webwinkels zetten ruim 400 miljoen om in Nederland

Nederlandse consumenten kochten in het derde kwartaal van 2018 voor ongeveer 406 miljoen euro (exclusief btw) bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 14 procent meer dan in het derde kwartaal van 2017. Dit meldt het CBS op basis van lopend onderzoek.

Cross Border

Brexit chaos schept ook onduidelijkheid voor webwinkels

De historische nederlaag voor premier May gisteren in het Britse parlement brengt helaas geen duidelijkheid over wat er met de Brexit gaat gebeuren. Ook niet voor de e-commerce sector. Een no-deal of harde Brexit zou zeer nadelig voor de sector kunnen uitpakken.

Cross Border

Parfumado: ‘Begin 2019 naar Duitsland’

“Het is niet ons doel om de gevestigde orde van de troon te stoten, maar een innovatie binnen de parfumindustrie is hard nodig,” vindt Martijn van Rooy, oprichter van Parfumado. De startup laat Nederlandse en Belgische consumenten op abonnementsbasis kennismaken met een groot aantal merkparfums. “Het ledenaantal groeit bizar hard.”

Duitsland

Walmart begint Japanse webwinkel met Rakuten

Walmart heeft zijn eerste e-commerce winkel in Japan geopend, samen met internetreus Rakuten. Sinds januari werken de partijen al samen op het gebied van e-readers en audioboeken en vanaf oktober zijn de partners ook betrokken bij een boodschappendienst Seiyu Netsuper.

Cross Border

Dit zijn de drie fasen voor succesvolle crossborder e-commerce

Ruim de helft van de snelst groeiende internationaal georiënteerde bedrijven verkoopt via een eigen webshop én marketplaces. Opvallend is dat het snelstgroeiende Crossborderbedrijf, de nummer één in de CrossBorder Top 30, DisQounts International, de groei realiseerde met enkel de verkoop via marketplaces en dealsites. Dit zijn de fasen die succesvolle internationale verkopers doorlopen.

Marketplaces

McKinsey: vier mythes over Chinese toeristen

China is nu al de grootste markt voor uitgaand toerisme geworden. Reisorganisaties, hotels en verkeersbureaus die de lucratieve Chinese toerist willen lokken, moeten oppassen dat ze niet in een aantal hardnekkige mythes trappen, waarschuwt McKinsey.

Cross Border

BlaBlaCar koopt Franse busmaatschappij

BlaBlaCar neemt de busdivisie Ouibus van de Franse spoorwegen over. Klanten kunnen dus voortaan kiezen of ze op lange afstanden willen carpoolen of de bus nemen. Het is niet bekend wat BlaBlaCar neertelt voor Ouibus.

Start-ups

‘Maak gebruik van de bestaande Chinese expertise’

Het linken van retailers en merken aan makers van innovatieve technologische oplossingen, dat is de missie van David Li, oprichter van Shenzhen Open Innovation Lab. Hij stelt dat cross-border samenwerking tussen de maakindustrie in de Chinese miljoenenstad Shenzhen en Europese ondernemers grote kansen biedt aan beiden.

Cross Border